2026-01-20, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KellAlfred
Du måste börja köra med sammanfattningar... ingen orkar läsa igenom det du skriver

Det är kanske så att han skiter i om någon läser det eller inte. Om syftet är att förstöra tråden får det viss effekt ändå.

IB03: Du hade inget konkret som pekade mot den här mannen? Skulle du inte kunna samanfatta det i några punkter då i ett meddelande om max 50 ord?
Och vad tror du om BW? Passar inte han in på samma sätt?
Citera
2026-01-20, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Mmsort2 har ju erbjudit sig att mötas i Mariestad och få artiklarna direkt, då behöver inte identiteter komma fram. Ni kan kanske bestämma tid och plats och båda skicka en annan person, "representant ", till "överlämningen"? Då är ni båda skyddade.

Skulle inte det funka? Bara ett förslag.
Ja, vi kan köra operation taxiduva på det här, så slipper du träffas om du inte vill, men det vore också intressant att promenera en sväng med dig eftersom du verkar ha påbörjat en forskning.
Citera
2026-01-20, 14:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmsort2
Ja, vi kan köra operation taxiduva på det här, så slipper du träffas om du inte vill, men det vore också intressant att promenera en sväng med dig eftersom du verkar ha påbörjat en forskning.

Jag antar att ditt svar är riktat till Challenger1996. Det var ett förslag från mig till honom/henne.
Citera
2026-01-20, 19:29
Medlem
Citat:
Det är kanske så att han skiter i om någon läser det eller inte. Om syftet är att förstöra tråden får det viss effekt ändå.

IB03: Du hade inget konkret som pekade mot den här mannen? Skulle du inte kunna samanfatta det i några punkter då i ett meddelande om max 50 ord?
Visst är det så. IB gör allt han kan för att få bort fokus från BW. Det är lika varenda gång han nämns. Oftast är det om bron och pilotglasögon, ibland dansk-spåret. Den här gången vart det ett (nytt)? finskt spår
Citera
2026-01-20, 22:42
Medlem
IB03s avatar
Då så gott folk. Då är bollen i rullning och dammluckorna rämnar.

Folk har börjat minnas och just börjat snacka och en person har hört av sig till mig i PM här alldeles nyss. Nu kommer det bli än mörkare och profilen på Jari K som mycket sannolik huvudgärningsman spetsar nu till sig alldeles betydligt. Nu vet folk som var med då och var omkring detta vad som komma skall här. Var så säkra.

Denna källa var då vän med storebrodern A*** till denna finska kvinna i Helenas ålder som då omkring 2 år innan försvinnandet var förtjust i Jari. Källan skriver att:

"Enligt A*** var XXXXX förtjust i Jari. Han var inte lika förtjust i henne men nog så intresserad av att våldta henne."

"Det var en massa snack om detta. En del menade på att XXXXX ljög, andra att hon bad om det, förtjänade det. A*** var förbannad över att hon fortfarande hade kontakt med honom."

Jag har kollat upp allt med dessa namn och vet att dessa namn hör ihop så att säga. Denna finska tjej och Jari bodde heller aldrig ihop. Broder A*** hade även en annan slutledning till detta som källan nämnde också skall sägas.

Jag vet ju samt de som var med då vet att det snackats om detta då vid denna tid. Nu ställs detta då till det jag skrivit om Jari K som jag tror var detta dåds huvudgärningsman...Enbart en olycklig slump för Jari K va ? Not.

Vi tar då denna profil på Jari som vi nu kan utröna och samtidigt tittar på det jag sagt och många med mig att "GM var mycket intresserad av Helena mot stalkingbeteende". Bilden av detta för mig orienterar sig nu mer mot en "sexual predator" som mer identifierar sitt nästa offer än en nedkärad snubbe som varit "väldigt förtjust" i Helena en tid och går helt bananas när inte dessa förväntningar infrias.

NEJ, det är det första ,mycket mörkare som det framförallt verkar handla om här. Möjligt att ett visst influx av det första till detta andra också kan tänkas...hm. En GM som inte stoppar av Helenas illskrik, gråt och vädjanden samt agerar mycket kyligt med undanskaffande av kroppen från brottsplatsen samt tiger om detta dåd sedan ger ju bilden av vad jag menar en mer kall, kapabel och psykopatiskt individ. Definitivt.
Senast redigerad av IB03 2026-01-20 kl. 22:46.
Citera
2026-01-20, 23:17
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03

Folk har börjat minnas och just börjat snacka och en person har hört av sig till mig i PM här alldeles nyss. Nu kommer det bli än mörkare och profilen på Jari K som mycket sannolik huvudgärningsman spetsar nu till sig alldeles betydligt. Nu vet folk som var med då och var omkring detta vad som komma skall här. Var så säkra.

Denna källa var då vän med storebrodern A*** till denna finska kvinna i Helenas ålder som då omkring 2 år innan försvinnandet var förtjust i Jari. Källan skriver att:

"Enligt A*** var XXXXX förtjust i Jari. Han var inte lika förtjust i henne men nog så intresserad av att våldta henne."

"Det var en massa snack om detta. En del menade på att XXXXX ljög, andra att hon bad om det, förtjänade det. A*** var förbannad över att hon fortfarande hade kontakt med honom."

Jag har kollat upp allt med dessa namn och vet att dessa namn hör ihop så att säga. Denna finska tjej och Jari bodde heller aldrig ihop. Broder A*** hade även en annan slutledning till detta som källan nämnde också skall sägas.

Jag vet ju samt de som var med då vet att det snackats om detta då vid denna tid. Nu ställs detta då till det jag skrivit om Jari K som jag tror var detta dåds huvudgärningsman...Enbart en olycklig slump för Jari K va ? Not.

Vi tar då denna profil på Jari som vi nu kan utröna och samtidigt tittar på det jag sagt och många med mig att "GM var mycket intresserad av Helena mot stalkingbeteende". Bilden av detta för mig orienterar sig nu mer mot en "sexual predator" som mer identifierar sitt nästa offer än en nedkärad snubbe som varit "väldigt förtjust" i Helena en tid och går helt bananas när inte dessa förväntningar infrias.

NEJ, det är det första ,mycket mörkare som det framförallt verkar handla om här. Möjligt att ett visst influx av det första till detta andra också kan tänkas...hm. En GM som inte stoppar av Helenas illskrik, gråt och vädjanden samt agerar mycket kyligt med undanskaffande av kroppen från brottsplatsen samt tiger om detta dåd sedan ger ju bilden av vad jag menar en mer kall, kapabel och psykopatiskt individ. Definitivt.

Så det två aggressiva mansröster “Hanna” hörde skulle då varit Jari K och KM?
Citera
2026-01-20, 23:56
Medlem
BeppoYapps avatar
Vart befinner sig Jari idag?

Citat:
Ursprungligen postat av IB03

Citera
2026-01-21, 02:13
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av KellAlfred
Visst är det så. IB gör allt han kan för att få bort fokus från BW. Det är lika varenda gång han nämns. Oftast är det om bron och pilotglasögon, ibland dansk-spåret. Den här gången vart det ett (nytt)? finskt spår

Jepp, nytt år nytt spår, allt för att hålla BW borta! Nu är det "allvar på riktigt", "hemliga finska" PM har nått 03an och fallet är snart löst (eller ivf några månaders textmattor på repit så att fler skribenter vilka har BW som ev GM tröttnar och lämnar tråden), bra jobbat 03an!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2026-01-21 kl. 02:19.
Citera
2026-01-21, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag antar att ditt svar är riktat till Challenger1996. Det var ett förslag från mig till honom/henne.

Ja,, repliken var mot Challenger.
Citera
2026-01-21, 21:20
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Så det två aggressiva mansröster “Hanna” hörde skulle då varit Jari K och KM?

Nej, jag tror ju inte KM gjorde så mycket väsen av sig bland detta klientel uppe i Kohagen. Jag tror han blev rädd och överrumplad av dessa hotfulla individer och kunde inget göra åt detta. Han kom ju inte hit till denna plats i bil med GM utan han kom ju hit gåendes med Helena.

De är nog den andre eller de andra som svär åt Jari K som jag tror var den som stryp Helena inne på skogsstigen och var själva orsaken till varför detta överhuvudtaget hände. De andra hade inte tänkt att Jari K skulle dra in dem i något sådant här. Ilska, stress, panik ett tag här.

EA som jag tror var en utav dem på plats ser jag inte som någon mördare direkt och han kan ha varit chaufför men även passagerare...hm. Jag kan också tro att den äldre brodern Jouko K kan ha varit med i detta. En chansning då EA och Jouko K både bodde på Lockerudsvägen 63 då. EA kände finnar och jobbade på E-lux där många finnar också arbetade. Jag skulle vilja ha mer info om möjligt om Jouko K dock och skulle vilja att någon kom fram med lite info om honom, antingen i PM eller öppet här. Det jag vet är att han dog hastigt i mars 2011. Fanns det missbruk eller något annat ? Ånger ??? Eller så har han inget med detta att göra men jag undrar det...hm. Han bodde själv också hela tiden verkar det som.

Den förra PM-källan här som sade om finnarna:

"Finnarna var som i pakt med varandra och det förklarar tystnaden. Allt faller i alla fall på plats."

Missförstå inte. Detta är ju på gott och ont med när detta används för att komma undan ett kvinnomord eller skydda inblandade så kan det aldrig försvaras oavsett nationalitet givetvis.
Senast redigerad av IB03 2026-01-21 kl. 21:40.
Citera
2026-01-21, 21:25
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Vart befinner sig Jari idag?

I vilken stad bodde han 1992 ?
Citera
2026-01-21, 22:41
Medlem
BeppoYapps avatar