2026-01-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det beror ju på huruvida du betraktar litteraturen som någon som en del av det offentliga samtalet, eller om du ser den som ett slutet system, som för sitt eget liv på sidan av populärkulturen.

De som håller sig till din defintion av relevans, brukar vara rätt kassa på att gissa framtida klassiker.

Något som faktiskt är lite tröttsamt, är människor som tror att de är utlämnande, personliga och introspektiva när de berättar om äckelkänslor, och framför allt då kroppsäckel. Det är bara billigt. Det väcker känslor och uppmärksamhet, eftersom det sårar och upprör. Kroppsäcklet hör hemma i mobbarens verktygslåda. Har man inte insett det, är man inte mogen att uttrycka sig fritt.

Jag tycker också det är trist/tröttsamt med det här kroppsäcklet Amanda skildrar. Det är ju en pågående relation och man blir onekligen rätt oroad över pojkvännens mentala hälsa. Amanda berättar: Han äter Ozempic istället för att röra på sig, hur mår kroppen av det. Och han får hemorrojder som är så synliga att de hänger ut ur rumpan. Bör man kontakta någon mansjour, blir killen psykiskt misshandlad?

Han kanske inte heller haft en längre relation tidigare och tror att det är så här det ska vara när man bor med en tjej.
Citera
2026-01-20, 12:52
Avslutad
Hon har pojkstjärt enligt sig själv. Jag tycker det är att fiska i grumliga vatten att säga sånt, lite dumpenvarning.
Citera
2026-01-20, 13:12
Medlem
Fantens avatar
Läser man Romare av samma anledning som jag ibland läser i RoS; För att känna att jag är lite normal och inte en komplett fucktard?
Citera
2026-01-20, 13:32
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Läser man Romare av samma anledning som jag ibland läser i RoS; För att känna att jag är lite normal och inte en komplett fucktard?
Ja, man känner sig väldigt nöjd med sitt eget förhållande när man läser Romare. Det är lite samma som att man känner sig smärt och vältränad när man åker till USA.
Citera
2026-01-20, 15:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, man känner sig väldigt nöjd med sitt eget förhållande när man läser Romare. Det är lite samma som att man känner sig smärt och vältränad när man åker till USA.
Fair enough.
Citera
2026-01-20, 17:32
Medlem
http://www.vakentimmar.com/2026/01/sup-aldrig-med-skadisar.html?m=1

Rolig intervju. Nån som vet om det går att se intervjun från SVT som hon nämner?
Citera
2026-01-21, 13:08
Medlem
Hennes gränslöshet är så jävla läskig. Vad som helst kan komma ur hennes mun. Som cp-ryck där cp:n spasmar loss med armar och ben. Fast med munnen.
Citera
2026-01-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Hennes gränslöshet är så jävla läskig. Vad som helst kan komma ur hennes mun. Som cp-ryck där cp:n spasmar loss med armar och ben. Fast med munnen.

Pojkvännen tycks i alla fall gilla henne, de har förlovat sig. Undrar vad han är för typ? 🙃
Citera
2026-01-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
http://www.vakentimmar.com/2026/01/sup-aldrig-med-skadisar.html?m=1

Rolig intervju. Nån som vet om det går att se intervjun från SVT som hon nämner?

Gillar Amanda och hur ofiltrerad hon är
Citera
2026-01-22, 11:26
Medlem
Halva OS-byn består av killar som dumpat mig
Citera
2026-01-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Pojkvännen tycks i alla fall gilla henne, de har förlovat sig. Undrar vad han är för typ? 🙃

Finns gott om killar som är tillsammans med kontrollerande människor. Det är ofta bekvämare att slå på dövörat än att lämna.
Citera
2026-01-22, 13:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
En som sitter i stolen kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in