2026-01-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
En som sitter i stolen kanske?

Pojkvännen Jens är ”omotiverad IT-tekniker” enligt inlägg i tråden om Amandas senaste bok i Litteratur-avdelningen på Flashback:

(FB) Amanda Romares "Judas"

Jag har inte läst ”Judas” så jag vet inte vad som är Jens IRL och nån ev slags mer fiktiv Jens. Men både Jens i boken och Jens IRL tycks sitta för mycket i en stol och måste äta Ozempic. Är ju en rätt ny medicin väl? Finns det några långtidsstudier, vad händer i kroppen på sikt? Biverkningar?
Citera
2026-01-22, 21:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Pojkvännen Jens är ”omotiverad IT-tekniker” enligt inlägg i tråden om Amandas senaste bok i Litteratur-avdelningen på Flashback:

(FB) Amanda Romares "Judas"

Jag har inte läst ”Judas” så jag vet inte vad som är Jens IRL och nån ev slags mer fiktiv Jens. Men både Jens i boken och Jens IRL tycks sitta för mycket i en stol och måste äta Ozempic. Är ju en rätt ny medicin väl? Finns det några långtidsstudier, vad händer i kroppen på sikt? Biverkningar?
Nu var det väl inte riktigt det jag antydde.
Citera
2026-01-22, 21:32
Medlem
Citat:
Nu var det väl inte riktigt det jag antydde.

Vad var det du försökte antyda då?
Citera
2026-01-22, 21:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Vad var det du försökte antyda då?
Att han sitter i det som ibland kallas för 'cuckstolen'. Och jag försökte inte, det var du som misslyckades med att förstå. Men, ingen skugga på dig - man kan inte veta allt.
Citera
2026-01-22, 21:45
Medlem
Citat:
Att han sitter i det som ibland kallas för 'cuckstolen'.

Ok, då är jag med. Kände inte till uttrycket. Men visst är han cuck.
Citera
2026-01-23, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
http://www.vakentimmar.com/2026/01/sup-aldrig-med-skadisar.html?m=1

Rolig intervju. Nån som vet om det går att se intervjun från SVT som hon nämner?

Kolla Youtube.
Citera
2026-01-23, 09:27
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ok, då är jag med. Kände inte till uttrycket. Men visst är han cuck.
Kanske inte bokstavligen en cuckold, men jag tvivlar på att det är han som har på sig byxorna i förhållandet.
Citera
2026-01-23, 14:37
Medlem
Stackars Jens som inte ens får ha ett riktigt skrivbord eller en riktig skrivbordsstol till sin dator.

Inte undra på att han får hemorrojder när han måste sitta på en hård designerplaststol vid ett barnbord som skär in i låren, titta på bilden från deras senaste intervju där han syns i bakgrunden. Stackarn har ju en cuck chair som kontorsstol precis bredvid sängen. Knappt plats för tangentbord. En liten skärm.

https://www.gp.se/images/article/831af415-20ce-5860-8811-dacbaccb1641/images/2UWWoYK55IB0CBWr9jCH8YLi9P_8-REGULAR.jpg?width=1920&quality=75

Hade blivit tokig. Att man inte kan få ha ett skrivbord i ett annat rum än sovrummet. Så fort mansansiktet till flickvän vill sova så måste man sluta spela. Kontrollerande som fan. Aldrig kan han stänga dörren om sig stackaren.
Senast redigerad av Rattus13 2026-01-23 kl. 14:43.
Citera
2026-01-23, 15:14
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattus13
Stackars Jens som inte ens får ha ett riktigt skrivbord eller en riktig skrivbordsstol till sin dator.

Inte undra på att han får hemorrojder när han måste sitta på en hård designerplaststol vid ett barnbord som skär in i låren, titta på bilden från deras senaste intervju där han syns i bakgrunden. Stackarn har ju en cuck chair som kontorsstol precis bredvid sängen. Knappt plats för tangentbord. En liten skärm.

https://www.gp.se/images/article/831af415-20ce-5860-8811-dacbaccb1641/images/2UWWoYK55IB0CBWr9jCH8YLi9P_8-REGULAR.jpg?width=1920&quality=75

Hade blivit tokig. Att man inte kan få ha ett skrivbord i ett annat rum än sovrummet. Så fort mansansiktet till flickvän vill sova så måste man sluta spela. Kontrollerande som fan. Aldrig kan han stänga dörren om sig stackaren.
Jag tycker personligen att gamingstolar och anpassade skrivbord för en stationär dator ser överdjävligt fula ut så jag har full förståelse för att den som inte har ett hus eller en lägenhet med tillräckligt mycket plats för att man skall kunna gömma undan ett ställe där man spelar inte vill ha sådant framme.

Men det där såg jävligt deppigt ut. Om det nu är så att spela är hans stora intresse (hur datorn ser ut antyder ju det) så kan han väl få något lite mer anpassat, nog för att han kanske är noll designintresserad medans Amanda kanske är det men vad fan...
Citera
2026-01-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag tycker personligen att gamingstolar och anpassade skrivbord för en stationär dator ser överdjävligt fula ut så jag har full förståelse för att den som inte har ett hus eller en lägenhet med tillräckligt mycket plats för att man skall kunna gömma undan ett ställe där man spelar inte vill ha sådant framme.

Men det där såg jävligt deppigt ut. Om det nu är så att spela är hans stora intresse (hur datorn ser ut antyder ju det) så kan han väl få något lite mer anpassat, nog för att han kanske är noll designintresserad medans Amanda kanske är det men vad fan...

Gamingprylar brukar ofta inte ge så mycket i väg av bekvämlighet. Men en Långfjäll-stol från Ikea med ett ordentligt skrivbord kan väl grabben tamefan få, haha.

Han kan ju inte ens ha benen under bordet utan att bordet skär in i låren gud jag vet att jag redan poängterat det men herregud!
Citera
2026-01-23, 15:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok

Citat:
Gamingprylar brukar ofta inte ge så mycket i väg av bekvämlighet. Men en Långfjäll-stol från Ikea med ett ordentligt skrivbord kan väl grabben tamefan få, haha.

Han kan ju inte ens ha benen under bordet utan att bordet skär in i låren gud jag vet att jag redan poängterat det men herregud!
Jag tycker att mitt Fredde från IKEA är mycket snyggare än den där plastleksaken. Om man dessutom skiter i högtalarhyllorna så är till och med diskret. Dock väldigt stort. Och det finns ju en uppsjö med vettigare skrivbord som inte tar så stor plats men är ändå nog för en vuxen människa.

Och som sagt, en vettig stol är inte för mycket begärt tycker jag. Och med 'vettig' menar jag typ typ IKEAs Flintan eller liknande meshstolar.
Citera
2026-01-23, 18:55
Medlem
Citat:

Hon var med i ett inredningsreportage, kolla gärna bilderna i länken nedan.

“ Amanda Romares galna etta: ”Många blir skrämda”

Publicerad 10 maj 2024

Författaren Amanda Romare har sedan tidig ålder drömt om att få sätta personlig prägel på ett hem. I sin 1,5:a i Malmö har hon äntligen kunnat leva ut sina inredningsdrömmar.”

“ Sedan ett år tillbaka är hon sambo med pojkvännen Jens.

– Jag har haft turen att hitta en kille som accepterar ganska mycket galenskap. Han vet vilka regler jag har, men är också ganska bra på att pusha mig. Han är en riktig gamer som mest bryr sig om sin dator, och får ha sitt eget space där. Han brukar skämta med sina killkompisar om att han egentligen vill ha en riktig gaming-stol men att jag inte accepterar det.

Och de andra killarna får inte heller bestämma stol själva. En av dem har fått bygga in sin datorplats i en garderob. Jens är inte så stökig av sig, men han kan ju slänga kläder i en stol och låta dem ligga där en dag. Då kan jag kommentera det, vilket jag samtidigt tycker är lite jobbigt att jag måste göra. Han har ju ändå rätt att göra detta i sitt eget hem, förklarar Amanda.”

https://skonahem.expressen.se/inspirerande-hem/amanda-romares-galna-etta-manga-blir-skramda/

Hörnan där Jens får sitta:

” Skrivbord, Marc Berthier. Stol, Ernst Moeckl. Golvlampa, Fagerhult.”

Han verkar ha flyttat in utan att ha fått ändra så mycket?

—-

Han har hörlurar på sig när hon intervjuas hemma?!

” Får man skriva vad som helst om sin pojkvän? Och hur långt får man gå för att försöka förändra honom?

– Jag vill ju bara visa att det kan vara så ändå, fast det är fel, säger Amanda Romare, när hon tar emot på sina 44 kvadrat i Malmö tillsammans med pojkvännen, som sitter framför datorn med brusreducerande hörlurar på.”

https://www.gp.se/kultur-noje/noje-kultur/amanda-romare-svarar-pa-kritiken-man-ska-doma.831af415-20ce-5860-8811-dacbaccb1641
Senast redigerad av Eorga 2026-01-23 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in