Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
Den kostade 12-13 000 i Sverige då, men köpte den i princip oanvänd på Best Buy i USA för 6000. Jag ordnade en 250GB SSD bara för några hundralappar bara. Installerade själv. 17,3 full HD skärm. Märker ingen skillnad mot dagens. Gejmar dock inte, men använder lite musikprogram och diverse ritnings- och redigeringsprogram osv. Noll problem.
Nej har inte kunnat använda 11, men det kanske for att lösa? Tror jag har försökt, men det behöver jag inte nu iaf. Har kunnat installera allt jag behöver på W10 ändå. Möjligen att någon uppdatering inte har fungerat, men ingen game stopper. Ska man ha nya tyngre program så måste du kanske ha en nyare.
Men det här med lagringstid, uppstart och starta om osv går lika fort som mina kompisars helt nya laptops. Den går t.o.m fortare ibland. Jag har funderat på om mycket av den nya teknologin och det ”senaste” är lite av en scam. Såg en video med en typ 30 år gammal Apple PC som startade fortare än dagens tex.
Denna går som en klocka än idag.
Jag kan garantera dig att din dator med en SATA-SSD inte bootar lika snabbt som deras med nVME över m.2. Det är dock inte sagt att din bootar långsamt, bara att deras garanterat är snabbare. Men en vanliga SATA-SSD är helt klart snabb nog för vanligt folks behov.
En 30 år gammal Apple kan säkert boota snabbare. Men det är inte för att den faktiskt är snabbare, utan för att den behöver göra betydligt färre saker.