2026-01-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag tror jag måste sluta diskutera med dig när du säger att befruktning är lika skadligt för båda könen.
det inser du väl själv att en kvinna som ska bli mamma är inte samma sak som att en man ska bli pappa?
Det är kvinnan som tar den största risken vid sex och så har det alltid varit, du kanske inte ens vet att rent naturligt dör en del kvinnor när dom föder barn men västvärlden har den bästa statistiken här pga modern sjukvård.
Jag skulle kunna göra 1000 kvinnor gravid och inte bry mig om dom alls och mitt liv skulle inte påverkas, men de 1000 kvinnor som blir gravid kommer alla påverkas enormt för all framtid.
Att vara gravid och ha ett barn är något väldigt starkt känslomässigt för en kvinna, det är därför som tex vissa våldtäktsoffer väljer att föda barnet eller att kvinnan älskar sitt barn trots att ungen har downs syndrom.

Tänk dig själv, om du levde för 200 år sedan eller nåt, skulle du verkligen välja att ligga med en man du inte ville ha barn med och du visste inte skulle bli en bra pappa?
Att bara bli sprutad i och knullad är inget som kvinnor är biologiskt programerad för.

Verkar som du och dina gelikar har svårt hänga med i samtiden och helt missat faktumet att kvinnor i Sverige m.m idag har tillgång till fri aborträtt, vilket i en absolut fet majoritet betyder att hon tar ett piller hemma och får en extra stark blödning, sk medicinsk abort. Googla detta så kan du läsa på.
Visst DET är ju en riskfaktor att behöva utsättas för, men risken för att påtvignas oönskad graviditet/ föräldraskap är däremot inte längre någon reell risk i länder som Sverige.

Däremot, så löper numera män en viss risk om de har oskyddat sex, att påtvingas juridiskt faderskap för ett oönskat barn som också har rätt till ekonomiskt stöd av fadern s.k. underhållstöd.

Detta eftersom vi idag har nånting som heter faderskapstest, dvs män kan inte lika lätt hävda att nääää!
den där ungen är inte min!

Du kan alltså INTE göra 1000 kvinnor gravida utan att drabbas....

Hur skulle det vara om ni hängde med lite i samtiden?
Citera
2026-01-17, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jag hade en klasskamrat i skolan. För han var det viktigt att hans mamma var oskuld. Hans mamma hade förklarat för honom hur det gått till. Det var en helt annan orsak än att hans mamma hade haft sex. Och nej det var inte att han kom med storken. Det var något annat. Som han inte kunde förklara. Det här var 1984.

Idag är det ju fullt möjligt att ens "mamma" är oskuld. Mamman kan ju vara av vilket kön somhelst. Men det är inte alla kön som kan föda barn. Bara ett. Men få barn kan alla få ändå. När ungen blir äldre så får den reda på att deras pappa runkade istället för och knulla. Ja det är fullt möjligt att vara oskuld idag och ha en jävla massa barn. Både för kvinnor och män. Och dom andra könen kan bli föräldrar som oskulder dom med.

Låt mig gissa att din klasskamrat tillhörde samma gäng av totalt okunniga "manosfär" snubbar som de flesta verkar tillhöra på detta forum.

Och ja, lösningen på alla denna manliga hysteriska rädsla för att andra mäns kukar har varit i närheten av ens morsas, frus, flickväns liv och underliv.....vore ju att vi införde totalt sexförbud för alla, och istället valde att köra helt säkra befruktningar på klinker.

Det borde ju lugna alla ömtåliga machomän därute.
Citera
2026-01-17, 08:56
Medlem
Får män som använder sig av uttrycket manosfär överhuvudtaget ligga?
Citera
2026-01-17, 13:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Får män som använder sig av uttrycket manosfär överhuvudtaget ligga?

Det är ju en bra fråga Bimbo. Själv så kan jag ju inte förstå varför man öht skulle söka sig dit om man var en normal snubbe och gökade som en sån. Och det här med oskuldssnacket för övrigt är väl bara en typ nödlögn för de som inte får murra, att liksom sätta upp orimliga krav och sen skylla på dem för att inte förlora ansiktet?
Citera
2026-01-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det är ju en bra fråga Bimbo. Själv så kan jag ju inte förstå varför man öht skulle söka sig dit om man var en normal snubbe och gökade som en sån. Och det här med oskuldssnacket för övrigt är väl bara en typ nödlögn för de som inte får murra, att liksom sätta upp orimliga krav och sen skylla på dem för att inte förlora ansiktet?
Sannolikt är du något på spåret här.
Citera
2026-01-17, 15:01
Medlem
Män borde inte sätta upp hinder för att vara tillsammans med kvinnor.

En kvinnas psyke ändras inte så mycket med att ha varit med andra män.

Däremot ändras hennes psyke ,om hon säljer sex eller om hon håller på med något woke.

Då börjar hon se män som fiender och då går det inte lätt att ha relationer med henne.
Citera
2026-01-17, 18:01
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Låt mig gissa att din klasskamrat tillhörde samma gäng av totalt okunniga "manosfär" snubbar som de flesta verkar tillhöra på detta forum.

Och ja, lösningen på alla denna manliga hysteriska rädsla för att andra mäns kukar har varit i närheten av ens morsas, frus, flickväns liv och underliv.....vore ju att vi införde totalt sexförbud för alla, och istället valde att köra helt säkra befruktningar på klinker.

Det borde ju lugna alla ömtåliga machomän därute.

Du verkar vara riktigt sjuk i huvudet. Och komma med sådana gissningar och lösningar. Du ser att jag skriver om vad en klasskamrat sa. 1984. Och du skriver så. Det var ett barns fantasier jag skrev om. Det borde ju du förstått? Att det inte var någon vuxen som sa så på den tiden. Vuxna visste ju att det var möjligt även på den tiden. Provrörsbarn var alltså möjligt redan på den tiden. Bara det att det inte var tillåtet för att vilken sjuk jävel som helst. Nästan. Skulle ha rätt och skaffa barn.

Idag finns det dom som har alla möjliga sjuka sexuella läggningar som hindrar dom från och skaffa barn på det sätt barn nu kommer till världen. Vad det kan vara för läggningar? Alla möjliga. Eller rättare sagt alla omöjliga. INGENTING ÄR OMÖJLIGT som Gunde Svan sa. Folk är vidrig sjuka när det kommer till det sexuella idag. Och dom anser att dom har rätt till barn. En annans liv. Ett litet jävla barn. Ska växa upp med. Bögar till föräldrar. Förr var det vanligt med psykiska problem hos adopterade. Eller det är det väl fortfarande. För barnet liknar inte föräldrarna. Äh. Det är mycket med det här. Skulle kunna skriva mer. Men det här sjuka grejer.

Avslutar med. För 42år sedan så var det här inget man blev provocerad av alls. Man skrattade åt dom som hade en massa konstiga fantasier. För deras fantasier skulle aldrig kunna förverkligas. Det skulle aldrig tillåtas. På den tiden. Men nu har sjuka jävlar tagit över. Speciellt här i västvärlden. Finns inget viktigare än låta bögar och alla dom som nu är med i den där "familjen" att leva ut sina fantasier.

Tänk på barnen. Det är ju det dom gör. Och har rätt till. Men dessa jävlar borde inte ens våga tänka på barn.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-01-17 kl. 18:09.
Citera
2026-01-18, 14:50
Medlem
Citat:
!

Det "kvinnor" idag har åsikter om trollet...är div. SKADLIG sexualitet....våldtäkter, grooming, pedofili, sexköp, utnyttjande etc etc etc....dvs när oftast nu män " tar sig rätten" att skada andra baserat på sexualitet.
Samt hela den kultur som har "normaliserat" detta.

Ingen feminism eller kvinna....sitter och har åsikter om manlig generell sexdrift. Den är vad den är, en biologisk drift.

med "Sexuelll rättighet" avses rätten att äga en sexualitet, rätten till sexuell självbestämmande, rätten ha sex med andra frivlliga samtyckande partners etc...

Det avses INTE någon "rätt" att kränka andra sexuellt.

Allright?
Många kvinnor tar inte hänsyn till vad männen vill, vad männens önskemål, etc är. Det behöver inte handla om att mannen skriver/säger att han vill utsätta en kvinna för något sexualbrott
Det kan snackas om att det ska handla om rättighet till sex etc men det ska handla om något annat när kvinnor är missnöjda och klagar.
Med den logiken så borde män inte behöva ha någon förståelse över vad kvinnor vill.
De ska få önska att kvinnor har dåliga valmöjligheter etc, att det handlar om rättighet till sex exempelvis när en kvinna vill ha en lång man.
Att det är inget behov med sex eller en viss standard i ett förhållande när kvinnor klagar eller ställer krav etc.
Att det är fel om en kvinna haft sex någon gång om han vill ha en oskuld
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-01-18 kl. 14:51. Anledning: Uppdatering
Citera
2026-01-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Många kvinnor tar inte hänsyn till vad männen vill, vad männens önskemål, etc är. Det behöver inte handla om att mannen skriver/säger att han vill utsätta en kvinna för något sexualbrott
Det kan snackas om att det ska handla om rättighet till sex etc men det ska handla om något annat när kvinnor är missnöjda och klagar.
Med den logiken så borde män inte behöva ha någon förståelse över vad kvinnor vill.
De ska få önska att kvinnor har dåliga valmöjligheter etc, att det handlar om rättighet till sex exempelvis när en kvinna vill ha en lång man.
Att det är inget behov med sex eller en viss standard i ett förhållande när kvinnor klagar eller ställer krav etc.
Att det är fel om en kvinna haft sex någon gång om han vill ha en oskuld

Hela vår syn på sex, är mer eller mindre byggt kring just manlig sexualitet, och överallt i världen så är det ju snarast kvinnor man visar 0 hänsyn till avseende deras sexualitet. Vare sig det nu handlar om att aktivt förbjuda och begränsa dem ( oskuldskrav, som denna tråd handlar om) eller deras självbestämmande eller som sagt deras rätt att säga nej tack till för dem icke önskvärt sex.

Ett stort antal kvinnor dör varje år pga ovan i hedersvåld eller sexualitserat våld eller bara för att vissa snubbar tycker det är extra sexigt att skada/ döda kvinnor.

Problemet ett fåtal unga killar har att få till samlag med det antal kvinnor de nu anser deras manlighet förtjänar... är ett minimalt problem jämfört med de problem som kvinnor som kön tvingas dras med.
Citera
2026-01-20, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Män borde inte sätta upp hinder för att vara tillsammans med kvinnor.

En kvinnas psyke ändras inte så mycket med att ha varit med andra män.

Däremot ändras hennes psyke ,om hon säljer sex eller om hon håller på med något woke.

Då börjar hon se män som fiender och då går det inte lätt att ha relationer med henne.
Mitt psyke har inte ändrats något alls i alla fall. Är nog inget alls som kan rubba det faktiskt. Psyket är något man föds med.

Jag tror att kvinnor som säljer sex redan sitter i en väldigt dålig psykisk position av någon anledning.

Det är bara att säga att man är oskuld. Eller något.
Citera
2026-01-20, 22:27
Medlem
Vem0ths avatar
Religiösa och generella oskulder till män värderar det högt. Vet inte varför, liksom min debut var väldigt pinsam för varken jag eller tjejen hade någon koll på vad man ska göra för njutning för båda. Hon ville inte träffa mig efter och ärligt talat, jag inte henne heller.

Man blev något traumatiserad av debuten mellan två oskulder och sen så studerar man porr med anteckningsblock för hur man knullar bra men... porr är inte ett bra läromedel snarare blir man bara bättre på att liksom föra dialog emellan, pröva saker, hitta tempo och punkter...

En mogen man vet att oskulder ger absolut sämsta sexet.
Citera
2026-01-21, 21:25
Medlem
Citat:
!

Det "kvinnor" idag har åsikter om trollet...är div. SKADLIG sexualitet....våldtäkter, grooming, pedofili, sexköp, utnyttjande etc etc etc....dvs när oftast nu män " tar sig rätten" att skada andra baserat på sexualitet.
Samt hela den kultur som har "normaliserat" detta.

Ingen feminism eller kvinna....sitter och har åsikter om manlig generell sexdrift. Den är vad den är, en biologisk drift.

med "Sexuelll rättighet" avses rätten att äga en sexualitet, rätten till sexuell självbestämmande, rätten ha sex med andra frivlliga samtyckande partners etc...

Det avses INTE någon "rätt" att kränka andra sexuellt.

Allright?
Det handlar i så fall om skadlig sexualitet när det är okej att håna folk när de har vissa sexrelaterande problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in