Citat:
Jag tror jag måste sluta diskutera med dig när du säger att befruktning är lika skadligt för båda könen.
det inser du väl själv att en kvinna som ska bli mamma är inte samma sak som att en man ska bli pappa?
Det är kvinnan som tar den största risken vid sex och så har det alltid varit, du kanske inte ens vet att rent naturligt dör en del kvinnor när dom föder barn men västvärlden har den bästa statistiken här pga modern sjukvård.
Jag skulle kunna göra 1000 kvinnor gravid och inte bry mig om dom alls och mitt liv skulle inte påverkas, men de 1000 kvinnor som blir gravid kommer alla påverkas enormt för all framtid.
Att vara gravid och ha ett barn är något väldigt starkt känslomässigt för en kvinna, det är därför som tex vissa våldtäktsoffer väljer att föda barnet eller att kvinnan älskar sitt barn trots att ungen har downs syndrom.
Tänk dig själv, om du levde för 200 år sedan eller nåt, skulle du verkligen välja att ligga med en man du inte ville ha barn med och du visste inte skulle bli en bra pappa?
Att bara bli sprutad i och knullad är inget som kvinnor är biologiskt programerad för.
det inser du väl själv att en kvinna som ska bli mamma är inte samma sak som att en man ska bli pappa?
Det är kvinnan som tar den största risken vid sex och så har det alltid varit, du kanske inte ens vet att rent naturligt dör en del kvinnor när dom föder barn men västvärlden har den bästa statistiken här pga modern sjukvård.
Jag skulle kunna göra 1000 kvinnor gravid och inte bry mig om dom alls och mitt liv skulle inte påverkas, men de 1000 kvinnor som blir gravid kommer alla påverkas enormt för all framtid.
Att vara gravid och ha ett barn är något väldigt starkt känslomässigt för en kvinna, det är därför som tex vissa våldtäktsoffer väljer att föda barnet eller att kvinnan älskar sitt barn trots att ungen har downs syndrom.
Tänk dig själv, om du levde för 200 år sedan eller nåt, skulle du verkligen välja att ligga med en man du inte ville ha barn med och du visste inte skulle bli en bra pappa?
Att bara bli sprutad i och knullad är inget som kvinnor är biologiskt programerad för.
Verkar som du och dina gelikar har svårt hänga med i samtiden och helt missat faktumet att kvinnor i Sverige m.m idag har tillgång till fri aborträtt, vilket i en absolut fet majoritet betyder att hon tar ett piller hemma och får en extra stark blödning, sk medicinsk abort. Googla detta så kan du läsa på.
Visst DET är ju en riskfaktor att behöva utsättas för, men risken för att påtvignas oönskad graviditet/ föräldraskap är däremot inte längre någon reell risk i länder som Sverige.
Däremot, så löper numera män en viss risk om de har oskyddat sex, att påtvingas juridiskt faderskap för ett oönskat barn som också har rätt till ekonomiskt stöd av fadern s.k. underhållstöd.
Detta eftersom vi idag har nånting som heter faderskapstest, dvs män kan inte lika lätt hävda att nääää!
den där ungen är inte min!
Du kan alltså INTE göra 1000 kvinnor gravida utan att drabbas....
Hur skulle det vara om ni hängde med lite i samtiden?