2026-01-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det är ungefär lika sant som att alla Sverigedemokrater vill gasa alla judar och återupprätta ett tredje rike.

Tyvärr användes aldrig gasen för människor ledsamt nog, endast för att avlusa kläder och dylikt.

Homolobbyn i Sverige är ju fan som AIPAC i USA hehe.
Citera
2026-01-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I Svenska kyrkan ja, som inte längre är en kristen kyrka annat än till namnet. Den har urartat till en förening med allmänna vänsterliberala värderingar. Inte ens alla präster där är troende längre. Det går bra ändå...
Oj trodde dom va vänsterextrema!
Citera
2026-01-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hehe det är egentligen skillnaden mellan homo och hetero. Vi hetero går inte ut med vår sexualitet i varenda diskussion och varenda samtal. Vi definierar oss helt enkelt inte via sängen. Jag tycker lite synd om alla översexualiserade, finns så mycket annat intressant i världen också.
Det var som sagt ett svar på HobbyHitler, som insinuerade att det ses ner på heterosexuella i pridetåget, vilket helt enkelt inte är sant.

Och många heterosexuella är som du beskriver, men det finns en del väldigt högljudda som måste påpeka att de är hetero i varenda diskussion där de ser minsta lilla risk att någon ens skulle få för sig något annat.
Citera
2026-01-19, 15:48
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Det var som sagt ett svar på HobbyHitler, som insinuerade att det ses ner på heterosexuella i pridetåget, vilket helt enkelt inte är sant.

Och många heterosexuella är som du beskriver, men det finns en del väldigt högljudda som måste påpeka att de är hetero i varenda diskussion där de ser minsta lilla risk att någon ens skulle få för sig något annat.
Det känner jag inte alls igen. Vi hetero är tvärtom mycket trygga i vår roll. Men jag måste medge att jag inte rör mig i Vänster-kretsar som verkar med intoleranta mot andra.

Att vara öppen och aggressivt Homo är att vara intolerant mot andra.
Citera
2026-01-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det känner jag inte alls igen. Vi hetero är tvärtom mycket trygga i vår roll. Men jag måste medge att jag inte rör mig i Vänster-kretsar som verkar med intoleranta mot andra.

Att vara öppen och aggressivt Homo är att vara intolerant mot andra.
"Vi hetero"

Det är ca 95% av befolkningen. "Vi" är en så heterogen grupp man kan bli. Det enda vi har gemensamt är att vi inte tänder på folk av vårt eget kön.
Citera
2026-01-19, 15:53
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
"Vi hetero"

Det är ca 95% av befolkningen. "Vi" är en så heterogen grupp man kan bli. Det enda vi har gemensamt är att vi inte tänder på folk av vårt eget kön.
Det går utmärkt att säga "vi svenskar" i Sverige fast vi är i majoritet.

Jag ser mig aldrig som hetero utan som människa och man. Till skillnad från en utåtagerande homo som i första hand är homo. Men jag känner även homos som aldrig talar om det. Dvs lugna trygga och sköna homos. Om alla var så skulle det inte förekomma några trakasserier alls och Frida kunde varit kvar i kyrkan fast det står i bibeln att homos är dödliga syndare.
Citera
2026-01-19, 16:16
Medlem
Nu är jag inte kristen på något sätt men minns att det i nya testamentet står någonstans att homosexualitet uttryckligen förkastas som levnadssätt av läromästaren. Jag tycker därför att det är totalt hyckleri av kyrkan om homosexuella accepteras arbeta innanför kyrkans väggar.
Citera
2026-01-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatropha
Nu är jag inte kristen på något sätt men minns att det i nya testamentet står någonstans att homosexualitet uttryckligen förkastas som levnadssätt av läromästaren. Jag tycker därför att det är totalt hyckleri av kyrkan om homosexuella accepteras arbeta innanför kyrkans väggar.

Romarbrevet 1:26-27 är det som många brukar hänvisa till.

24Därför lät Gud dem följa sina begär och utlämnade dem åt orenhet, så att de förnedrade sina kroppar med varandra. 25De bytte ut Guds sanning mot lögnen; de dyrkade och tjänade det skapade i stället för skaparen, som är välsignad i evighet, amen. 26Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Kvinnorna bytte ut det naturliga umgänget mot ett onaturligt, 27likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse.
Citera
2026-01-19, 16:39
Medlem
Varför går man med i pingstkyrkan om man på förhand vet att det anses som förkastligt och icke förenligt med ett sådant engangemang, oavsett hur mycket man än älskar gud.

Sjuksyrrorna likaså, pluggar till syrra o vips när dom börjat jobba så börjar dom strejka för högre lön.

Fuck off med dessa patetiska gnällrövar!
Citera
2026-01-19, 16:43
Avstängd
Isterbandsdoktorns avatar
Bra med en kyrka som har principer.

Svenska kyrkan går homo-parader och viker sig för ”fredens religion”. Det passar henne bättre.
Citera
2026-01-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Är det inte upp till var och en själv att välja vem man vill ska företräda ens sak? Varför ska vi tycka något om detta? Hade Frida varit välkommen i den lokala moskén?

För att homo är pervo upphöjt till 10...

Självfallet ska inga psykiskt sjuka pervon representera kyrkan av allt som finns att representera... dels för att det finns barn och utsatta i miljön, dels för att det går stick i stäv mot gud att vara ett homo erectus pervus...
Citera
2026-01-19, 16:46
Medlem
Är Pingstkyrkan samma som Pingstvänner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här