2026-01-18, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Precis. Det är det som är problemet i dagens läge.
Dom homosexuella ska i princip skrika ut att dom är homosexuella.
Det var bättre förr när ingen pratade om det utan dom skötte det snyggt.
Vad man gör innanför hemmets dörr är upp till var och en.

Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
I bland är tiga guld.
Att prideflaggan och det den står för inte är populärt i det där sällskapet kan väl en chimpans räkna ut.

Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Korkad brud. Hennes dumhet kostade henne flera tusen kronor.

Minus skatt

Märkligt bekräftelsebehov att alla homosexuella, lesbiska ska tala ut för hela världen att nu har jag kommit till insikt till det ena och det andra, istället för att leva på som vanligt, Frida hade garanterat haft uppdraget kvar om hon tagit. Som sagt, "tiga är guld" ibland. Frida får nog söka sig vidare till andra församlingar.
Citera
2026-01-18, 20:50
Medlem
Svårt det där.

Är man religiös så tror man på man och kvinna som partner men sen samtidigt så kan man tro på gud oavsett om man är homo eller inte.
Jag tror det är bättre för homosexuella som tror på gud att dom bara tror och skippar ideologin.
Gud älskar ju dock alla oavsett vilken läggning folk har
Sen igen så finns det homosexuella djur så helt mot naturen är det inte, om det finns homosexuella djur så varför inte homosexuella människor. Det är ju gud som skapat alla människor.
Citera
2026-01-18, 20:56
Medlem
bo-jerrys avatar
Religösa grupper brukar inte gilla att människor som inte passar i formen tyvärr. Därför borde dessa grupper läggas ner helt och breda väg för utveckling och framtid baserat på vetenskap. Låt oss lämna jehova i sin tid för 2000 år sen och gåvidare.
Citera
2026-01-18, 20:59
Medlem
Pingst är ju bibeltrogen och håller fast vid det när det stormar i samhället. Rätt eller fel att lyda chefen?
Citera
2026-01-18, 20:59
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewYear
Frida berättade öppet
om sin homosexualitet i
en podd. En vecka senare
tvingades hon lämna sitt
uppdrag i pingstkyrka.

- Jag trodde pingströrelsen hade kommit längre, säger Frida.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/frida-ar-homosexuell-fick--lamna-uppdrag-i-pingstkyrkan/

Vad tycker panelen om pingstkyrkans agerande?
Det hade kanske varit lite olämpligt att lebba sig i en kyrka och med barn? 👧

Dom hade kunnat flytta henne till en annan post.

Men rent generellt så är man ju inte jättekristen när man är homosexuell, det går tyvärr emot det moraliska ”rätt och fel”.
Citera
2026-01-18, 21:01
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Hon är väl inte muselman.
Hon får väl söka sig till Sv kyrkan.många frikyrkor är faktiskt fortfarande rätt intoleranta.även om man säger sig vara en kyrka för alla.
Du kan säkert uppleva fin gemenskap men moraliska snedsteg kan göra att du hamnar utanför.
Vad och för vem är kyrkan till för.
Att tolka en hittepåbok och cherrypicka det som passar .
Även om världen vore tråkigare och många kyrkor står för och gör bra saker för andra människor, så inget för mig räcker med Gnaget
Kristendomen grundar sig på bibeln, som fördömer homofili.
Jag kan ju inte gå med i en schackklubb och kräva att "jag vill spela poker istället, är inte det ok i denna klubben så är jag kränkt".
Frida får helt enkelt söka sig till något samfund där det är ok att vara homo.
Citera
2026-01-18, 21:10
Medlem
scoremaxs avatar
Om jag är moderat, så går jag inte med i Socialdemokraterna.
Om jag är jude går jag inte med i NDSAP.
Och så vidare.
Jag förstår att det är otroligt svårt för HBTQ-anslutna att fatta att alla inte är intresserade av deras läggning 24 timmar om dygnet, men så svårt är det nog inte att fatta för vanligt folk iallafall.
Citera
2026-01-18, 21:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Kristendomen grundar sig på bibeln, som fördömer homofili.
Jag kan ju inte gå med i en schackklubb och kräva att "jag vill spela poker istället, är inte det ok i denna klubben så är jag kränkt".
Frida får helt enkelt söka sig till något samfund där det är ok att vara homo.

Exakt.

Så jävla trött på det här ”klämma sig in överallt” när det faktiskt finns ställen som tar emot dom med öppna armar.
Citera
2026-01-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jo men visst, jättemånga "heterosexuella"
Tro mig, lär finnas väldigt många politiskt korrekta (särskilt kvinnor, men även en del män av svagare virke) som går där för att godhetssignalera. Ungefär som när BLM blev sura för att det var för många vita på deras demonstrationer/sammankomster.
Citera
2026-01-18, 21:30
Medlem
Då det strider mot Bibeln så är det fullt förståeligt att det är helt fel och opassande.
Citera
2026-01-18, 21:35
Medlem
Morgonrodnads avatar
Har vi bara pingströrelsen ord på varför hon fick lämna eller finns det någon oberoende undersökning på om hon vidrörde barnen på något olämpligt sätt?

Religiösa grupper försöker ofta mörka sexbrott för att inte tappa nya rekryter.
Citera
2026-01-18, 21:41
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewYear
Frida berättade öppet
om sin homosexualitet i
en podd. En vecka senare
tvingades hon lämna sitt
uppdrag i pingstkyrka.

Utmärkt för henne som människa och fritt tänkande väsen. De har gjort henne en tjänst! Och - visat sitt rätta nylle: "Du är inte välkommen hos oss, du blir kär i fel typ av människor!"

Hon kommer att behöva hitta sin identitet och roll i samhället utan sektens (begränsande) hand i ryggen. På tid och längd kan hon må riktigt bra av det. Jag arbetar nära en psykolog som säger att avhoppare och uteslutna personer är vanligt förekommande patienter/klienter. De behöver stöd i att finna sin identitet, riktning och styrsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in