2026-01-19, 10:53
Medlem
Har den svenska pingströrelsen kopplingar till godhatesfags.com?
Citera
2026-01-19, 10:55
Medlem
Ånej.

Frida bör lämna kyrkan och söka sig till moskeen och islam istället. Som hon starkt försvarar på sociala medier..
Citera
2026-01-19, 10:57
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Antingen går man efter skrifterna och ändrar ingening, eller så går man med iden och uppdaterar efter hur tiderna och samhället förändras och fokuserar på kärnan av budskapet.

Här verkar de ju va så att man ändrat litegrann efter tidsandan men vissa gamla tankesätt är man stenhårda med. Och inte acceptans och kärleksbudkape då, tråkigt nog.

Varför vill du ha det så antingen eller?

Oavsett vad man tycker om det, så är Pingstkyrkan fristående, och då får man ju söka sig någon annanstans.

Hela skalan från extremt bokstavstroende samfund, till väldigt ”modernt” finns representerade i Sverige, så jag vet inte varför man skulle ha det så svart eller vitt.
Det är ju bara att välja det som passar?
Citera
2026-01-19, 11:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Ånej.

Frida bör lämna kyrkan och söka sig till moskeen och islam istället. Som hon starkt försvarar på sociala medier..

Gör hon. Ok ja hon kan försöka gå med där då som öppen flata. Sedan se hur det går. Om de accepterar homosexuella. Sedan skriva om det...
Citera
2026-01-19, 11:14
Medlem
DraconianTimess avatar
Vissa människor ber om problem och med flit sätter sig i svåra situationer.
Man kan räkna ut med röven att Pingstkyrkan är traditionell och ogillar allt som har med homosexualitet och HBTQ att göra. Kommer man ut som homofil, så blir man motarbetad, det är liksom inget snack om den saken.

Hade jag varit bög så skulle jag för min egen självbevarelsedrift hållit mig långt borta från religiösa samfund. Tydligen funkar inte alla på det sättet.

Slutligen har denna Frida fått känna på hur jävligt ytliga människor omkring henne är i Pingstkyrkan. Att lämna stället är nog ganska naturligt och inget att böla över.
Citera
2026-01-19, 11:25
Medlem
På något sätt måste det kännas skönt för båda parterna att de lämnar varandra.

Deras grundläggande syften strider mot varandra.

Hon vill älska lesbiska familjer.

Frikyrkan vill älska heterosexuella familjer.

Män vill oftast stödja heterosexuella familjer och vill känna en frihet från det lesbiska och om man vill att män ska trivas maximalt så måste de ha fristad där de kan trivas och inte som i det vanliga livet drabbas av homosexuella. Du kan inte titta på SVT många minuter innan du träffar på några lesbiska.

Det har mycket med mental hälsa att göra blir heterosexuella män för mycket exponerade för lesbiska blir deras självförtroende naggat i kanten. Jag tycker att lesbiska familjer borde skaffa döttrar t.ex ,eftersom de kan inte fullt ut älska söner ,hur mycket de än hävdar det.
Citera
2026-01-19, 11:39
Medlem
Skönt att hon fick gå. Ska inte ha hittepå kristna i kyrkan helt rätt. Skulle slängt in en stening
Citera
2026-01-19, 11:44
Avslutad
Helt rätt agerat av Pingstkyrkan och jag hoppas att fler kyrkor kommer följa i deras spår! Varför ska en HBTQ-person ens vara med i en kristen kyrka? Finns ingen logik alls i det!
Citera
2026-01-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Varför är du homofob?

Alla förståndiga personer världen över med undantag av en minoritet hjärntvättade västerlänningar förstår att homofili inte är något positivt, i synnerhet inte manlig sådan.
Citera
2026-01-19, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Att du citerar ”det ska dödas” som om det vore kristendom visar bara att du inte har den blekaste aning om vad Nya testamentet är.

Du sitter fast i Moseböckerna och låtsas att Jesus aldrig kom.

Jesus säger:

Den som är utan synd bland er skall kasta första stenen.(Joh 8:7)
Det var riktat till religiösa män som ville döda en kvinna enligt lagen. Exakt det du förespråkar när du skriver att homosexuella ska dödas.

Och Jesus fortsätter:

Barmhärtighet vill jag se och inte offer.(Matt 9:13)

Det är alltså inte lagen som står i centrum utan människan.

Det är därför Paulus säger:

Hela lagen är uppfylld i ett enda bud: Du skall älska din nästa som dig själv.(Gal 5:14)

När du skriver att religion ska ”stoppas” och att man inte ska diskutera sakfrågor gör du exakt samma sak som de religiösa extremister du hatar.
Du byter bara gud men behåller dogmen.

Skillnaden mellan dig och pingstpastorn är kosmetisk.

Ni delar samma logik.
Ni vill ha ordning.
Ni vill ha renhet.
Ni vill ha kontroll.

Jesus spränger allt det där.

Han äter med syndare.
Han rör vid de orena.
Han ställer barnet i centrum.
Han bryter lagen för att rädda människan.

Och därför säger han:

På detta skall alla förstå att ni är mina lärjungar: att ni har kärlek till varandra.(Joh 13:35)

Inte rätt åsikt.
Inte rätt sexualitet.
Inte rätt renhetskod.

Kärlek.

Det är därför pingstkyrkan faller teologiskt.
Och det är därför ditt hat faller moraliskt.

Du och pastorn står på samma sida av historien.
Jesus står på Fridas.

Du pratar om nya testamentet som om du visste var men du har uppenbarligen inte en aning om vad nya förbundet innebär.

Jesus bröt aldrig mot lagen, han var syndfri. Annars hade hans offer på korset inte betytt ett dugg.

Du är en antikrist. Sex hör hemma inom äktenskapet. Äktenskapet mellan man och kvinna. Allt sex utanför det är synd.

Vi ska döma mellan vad som är rätt och fel, och vi ska döma inom Jesu Kristi församling.

Att du inte förstår att Jesus är densamme igår, idag och imorgon, och att homosexuella handlingar varit emot Guds vilja sedan begynnelsen säger allt om dig.

Du pratar om teologi men känner inte Jesus. Utan honom är du hjälplös och döms med alla andra.

Du kan fösöka gömma dig genom att manipulativt ta bibeltexter ur sitt sammanhang och avsliktigt inte ta upp andra. Men det kommer inte hjälpa dig. På frukten ser man trädet.

Kan det vara så att du själv förnedrar dig genom homosexhandlingar och att det är därför du missbrukar Guds Ord för att ursäkta ditt smutsiga beteende?

Att Frida inte känner Jesus är också väldigt tydligt, hon "trodde kyrkan kommit längre", som om det vore någon smutsig liten journalistförening vars syfte glider med den som betalar dem.

Jesus säger att vi ska vända om från synd, inte ursäkta den. Att hävda något annat visar bara att du är en antikrist.
Citera
2026-01-19, 12:32
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Känner många som går i den.
Du har knappast pingstvänner som vänner sluta ljug nu
Citera
2026-01-19, 12:47
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Hon kanske bara vill kramas. Måste eller vill du säga så för att uppröra och provocera?
Tror du att alla vill äta pussy? Alla heterokillar vill inte göra det. Så varför måste du lägga fram det här?

Det är väl bra att folk vet det. Det är inte alla som visar så uppenbart att de är på avvägar så uppenbart. Det är bra att hon är öppen med det.

Många som går och är med i kyrkan är bara "utanpå förgyllda"

Går du runt och säger till kyrkans folk att du suger kuk? Jag tycker inte du behöver berätta det.

Spelar ingen roll vilken typ av sexuella handlingar hon föredrar, kristendomen förbjuder alla homosexuella handlingar.

Har du sett TV serien "Sex in the city"? Där en av kvinnorna tror sig vara lesbisk efter att ha kysst en annan kvinna. Då säger en av de som är lesbisk att om hon vill inte " eat pussy" då är hon inte lesbisk.

Låt mig återigen klargöra en sak, kristendomen har inget emot homosexuella om de bara avstår från homosexuella handlingar.
Om en person i en kyrka som har förtroende ställning börjar hylla homosexualitet offentligt är detsamma som om en kock i en veganrestaurang skulle göra reklam för kokta grisfötter.

PS

Fittan luktar illa, det är dess naturtillstånd och därför måste man vara heterosexuell eller lesbisk för att vilja slicka i sig en massa bakterier, flytningar...
Man slickar inte fitta för att den smakar så gott, hehe.
Senast redigerad av rex144 2026-01-19 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in