2026-01-19, 09:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Men då va de ju fel att låte en kvinna va präst öh.

Låer mer som att själva samfundet plocker russinen ur kakan om va dom ar med sig från skrifterna.
Ja, det är ingen tvekan om att det är fel att låta kvinnor vara präster. Och det är heller inga andra riktiga religiösa samfund som tillåter det - inte Katolikerna, inte de Ortodoxa, inte islam eller judendomen.
Citera
2026-01-19, 09:21
Medlem
Kalaskula544s avatar
Pingstkyrkan säger ju att det ej var pga hennes sexuella läggning..

Hon är förtroendelös.. alltså en icke pålitlig person.

Ligger en hund i begraven, jag tror det finns mer att visa.

Frida kanske nallar lite för mycket ur vinet? :P
Citera
2026-01-19, 09:32
Medlem
rex144s avatar
Vanliga troende som är homosexuella välkomnas i alla kyrkor, så länge de avstår från homosexuella handlingar. Förtroende uppdrag i kyrkan kan en homosexuell få men i det här fallet skröt hon om att vara homosexuell och troligen även utövade sin homosexualitet.

Hon gjorde en medveten provokation, hon vill att alla ska veta att hon slickar fitta.
Hon visste mycket väl att hon kommer bli avstängd men ville bli kändis på köpet.
Citera
2026-01-19, 09:34
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är ingen tvekan om att det är fel att låta kvinnor vara präster. Och det är heller inga andra riktiga religiösa samfund som tillåter det - inte Katolikerna, inte de Ortodoxa, inte islam eller judendomen.

Förutom alla som faktiskt tillåter det då.

Men jag antar att "riktiga" samfund är detsamma som "riktiga" skottar
Citera
2026-01-19, 09:55
Medlem
Fraggelrocks avatar
Man kan inte erkänna homosexualitet inom kyrkan. Att det är en sak. Ett (normalt) tillstånd.
Ain't no thang.

Kanske det är lika normalt som heteroläggning?
Sex handlar om en man och en kvinna. Vad skulle det annars vara?

Homosexuell handlar det bara om sex och synd? Överträdelsen. Synden. Att missa målet. Det är ju uppenbart. Absolut man har avvikt och man visar det direkt. Främst genom att bestämt säga man är homosexuell. Då har man väl inget i kyrkan att göra.

Om man medvetet gör uppror på det sättet. Utan att försöka göra bättring och erkänner det tillståndet som en faktisk sak.

Man kan inte gå till kyrkan och börja med att säga man är homo. Det säger sig självt.

Eller det kanske är bra att säga det? Då kan man få hjälp. Vet inte vad man ska göra med henne.

Men hon borde nog inte få jobba med kyrkans barn som vuxen.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-19 kl. 10:00.
Citera
2026-01-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Hur vet du det?
Känner många som går i den.
Citera
2026-01-19, 10:08
Medlem
Jag är homofob men jag har inget mot lesbianer om jag får vara med och titta på när de mumsar skäggbiff.
Citera
2026-01-19, 10:33
Medlem
Fraggelrocks avatar
Man går väl till kyrkan, till Jesus för att inte vara på avvägar. Man är på avväg här och har bestämt fortsätta att vara det, utöva sådan synd?
Varför måste man säga att man är homosexuell? Bestämma sånt. Säga att det finns. Sexualitet handlar om att para sig och skaffa barn. Är vi inte på villovägar. Får vi göra så?

Vi har alla begär mer eller mindre till synd. Vårt nya normaltillstånd. Jesus ska hjälpa oss med det. Så att vi inte vill synda.

Man ska inte leka med synden väl. Dessa lagar. Stadgar. Heliga saker som man och kvinna. Familj. Barn. Livet.

Varför vill man göra sig till Gud. Stå över Gud till detta själv bestämmande. Man kanske kan och får göra det. Hur ska jag veta det. Gud ser till hjärtat.

Det ska väl enligt mig inte behöva vara en big deal. Jag är inte nazist.
Ain't no thang.
Citera
2026-01-19, 10:34
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag är homofob men jag har inget mot lesbianer om jag får vara med och titta på när de mumsar skäggbiff.
Varför är du homofob?
Citera
2026-01-19, 10:43
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Vanliga troende som är homosexuella välkomnas i alla kyrkor, så länge de avstår från homosexuella handlingar. Förtroende uppdrag i kyrkan kan en homosexuell få men i det här fallet skröt hon om att vara homosexuell och troligen även utövade sin homosexualitet.

Hon gjorde en medveten provokation, hon vill att alla ska veta att hon slickar fitta.
Hon visste mycket väl att hon kommer bli avstängd men ville bli kändis på köpet.
Hon kanske bara vill kramas. Måste eller vill du säga så för att uppröra och provocera?
Tror du att alla vill äta pussy? Alla heterokillar vill inte göra det. Så varför måste du lägga fram det här?

Det är väl bra att folk vet det. Det är inte alla som visar så uppenbart att de är på avvägar så uppenbart. Det är bra att hon är öppen med det.

Många som går och är med i kyrkan är bara "utanpå förgyllda"

Går du runt och säger till kyrkans folk att du suger kuk? Jag tycker inte du behöver berätta det.
Citera
2026-01-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker inte att det är så konstigt att de gjorde sig av med henne, faktiskt. Hon påstår att hon inte predikar homosexualitet för barnen, men det kan mycket väl lysa igenom ändå. Och om hon berättar för dem att hon har en flickvän (vet inte om hon har det?), så kommer barnen att uppfatta detta som normalt. Detta GÅR ju inte, eftersom Bibeln har tydliga förbud mot homosexuella handlingar.

För övrigt borde alla som rasar mot Pingstkyrkan nu kolla in hur många homosexuella kvinnor som är ledare för barnverksamheten i moskéerna/de islamiska centrumen... Jag skulle gissa på INGEN. Men detta får man förstås inte säga något om...

Om man kollar hennes insta (som ännu är öppen) så ser man att hon använder regnbågssymboler lite då och då och även innan hon var med i den aktuella podden. Inte i någon större omfattning men regnbågen fanns med lite här och där.

Att hon sedan inte lever med fadern till hennes son gissar jag även det är en bidragande faktor.

Sedan säger hon att hon inte vill bråka, trots det så låter hon sig intervjuas av tidningar om det.
Citera
2026-01-19, 10:52
Medlem
Fraggelrocks avatar
Det finns väl för fasiken värre saker som folk gör.
Jag vet inte vad hon gör direkt som ingen annan gör. Kyrkan är inte fullkomlig. Gud är det. Fullkomligt god. Gud vet. Synda inte. Det är upp till henne. Gud ser till hjärtat.
Det är bra att hon berättar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in