2026-01-19, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ett flertal saker? Precicera.

Vart har du ett possitivt drogtest på GM? Upp till bevis.

Tyvärr vet ju inte GM om att han blivit nerdrogad men det kommer han få veta, han förstår ju att han är utsatt för en fälla men svårt att veta exakt hur allt gått till det är bara jag och mina expertkollegor som brukar analysera folk som räknat ut det
Citera
2026-01-19, 07:32
Medlem
Citat:
Och ändå kan du inte påvisa något alls.

Du är defenitionen av känslostryd.

Allt jag säger Bygger till 100 procent på fakta jag är ingen kärring som du som låter känslorna styra så du behöver inte projicera dina egna tillkortakommanden på mig
Citera
2026-01-19, 09:47
Medlem
Roligt att se hur vissa ska projicera sina egna tillkortakommanden på mig jag är givetvis 100 procent faktastyrd och objektiv att påstå något annat är skrattretande men motståndarsidan drar sig inte för att ljuga och förvränga fakta allt för att kunna fortsätta förtala en fullständigt oskyldig människa
Citera
2026-01-19, 11:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Via teknisk bevisning (Snapchat) bekräftar våldtäktsmannen att han hört hennes upprepade nej men fortsatt = våldtäkt.
Tråden går på rundgång sista 500 inläggen, där 3 inläggare med kvinnosyn/läsförståelse från valfritt MENA-land spammar sönder tråden. En av dessa lider dessutom av paranoia/Dunning Kruger

Jag håller inte med. Hans ursäkter är generella, sådana man ger andra personer som en tjänst till dem och deras känslor, men som inte nödvändigtvis innebär att man håller med om att man har något att be om ursäkt för.

Det är också tydligt att han har mycket vaga minnen pga berusning. Som jag flera gånger konstaterat tyder allt på att han pga berusning befinner sig i ett särskilt utsatt tillstånd. Då spelar det ingen roll om målsäganden säger nej eller ja eller hoppa Kalle, det är hon som inte har samtycke till sex med honom då han inte är i stånd att samtycka. Även om han försöker smeka henne borde hon inte tillåta det och genast flytta sig från sängen.
Citera
2026-01-19, 11:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Du har svarat med homofobiska haranger. Jag menar ett ja eller nej.

Så jag upprepar: Då är det heller inte våldtäkt om din polare för upp saker i ditt anus mot din vilja? Så länge han inte hindrar dug från att lämna bostaden efteråt...
.

Frågan och det inledande påståendet är som så ofta både sjukt och patologiskt lögnaktigt. Jag lägger inga moraliska aspekter på vare sig hetero- eller homosexuellt sex. Det sjuka handlar inte om killars sätt att ha sex med varandra utan om den sjuka fascinationen vid homosexuella våldtäkter. När det uppenbarligen inte går att sluta skriva om det och samtidigt mysa/fasas över det. Sådant märks.

Liksom när du hittar på frågor som utgår från något ingen hävdat men som du ljuger om som det här med ”så länge ingen hindrar” osv. Det är lögnaktigt därför att det är ett medvetet försök att tillskriva andra åsikter de inte har och ge en felaktig bild av vad debatten gäller för att kunna styra den.

Hederliga och friska människor beljuger inte andra och tror sig ha rätt att påstå att andra är homofober utan vidare.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2026-01-19 kl. 11:31.
Citera
2026-01-19, 11:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Inte bara det. Detaljer tom. Alltså uteslutet att han inte skulle minnas. Och att han under processens gång ändrar sin historia innebär helt klart att han efterhand förstått att det han gjort faktiskt är en våldtäkt. Många mindre begåvade snubbar verkar ju tro det, att om man mot personens tydliga nej kör in penis och fingrar i en denna så är det inte våldtäkt bara för att man är i ett sovrum pch att kvinna gått med på att man fått sova i samma säng.

För våldtäktsmän är bara perversa jävla som går nakna under trenchcoat och som runkar bakom en buske i en park i väntan på sitt offer.....det som i verkligheten kanske är 0,5% av alla våldtäktsmän.

Det är ingen som gett uttryck för att det inte är våldtäkt för att man sover i samma säng. Det är ytterligare ett lögnaktigt påstående mot bättre vetande som du försöker tillskriva andra när det är eget hittepå och sjukliga fantasier.

Vill man se bevis för att människor kan ljuga om att bli våldtagna utgör du ett bra exempel på att det är mycket lätt för vissa personer att ljuga rakt av. De kan inte ens avhålla sig från det trots att det inte ger några personliga fördelar och att det är lätt för andra att se lögnerna. Så mycket lättare då om det också finns ett skadestånd att vinna. Men i många fall handlar det bara om att man inte mår bra och ljuger reflexmässigt.

Målsäganden väljer att ligga i samma säng som killen trots sexuella inviter och handlingar och det visar att sexet var frivilligt från hennes sida.
Citera
2026-01-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag håller inte med. Hans ursäkter är generella, sådana man ger andra personer som en tjänst till dem och deras känslor, men som inte nödvändigtvis innebär att man håller med om att man har något att be om ursäkt för.

Det är också tydligt att han har mycket vaga minnen pga berusning. Som jag flera gånger konstaterat tyder allt på att han pga berusning befinner sig i ett särskilt utsatt tillstånd. Då spelar det ingen roll om målsäganden säger nej eller ja eller hoppa Kalle, det är hon som inte har samtycke till sex med honom då han inte är i stånd att samtycka. Även om han försöker smeka henne borde hon inte tillåta det och genast flytta sig från sängen.

Precis hans ursäkter är generella det är tydligt att han inte minns något från det att han kom hem till henne så har det förekommit några sexuella aktiviteter är det utan tvekan mannen som är offret
Citera
2026-01-19, 11:49
Medlem
Citat:
Morgan Johansson menar du med andra ord.

Ok, visa det possitiva resultatet av drogtestet då. Annars har du ju visat ännu mer att du bara fantiserar och hittar på saker.

Det togs aldrig något drogtest på honom vilket är en mycket allvarlig brist hos polisen för ett drogtest hade visat att jag har rätt nämligen att tjejen spetsa hans öl med iktorivil det verkar som jag är den enda i tråden som går stenhårt på fakta och där kan man konstatera följande inga vittnen inga skador inget erkännande ingen teknisk bevisning det hela är inget annat än ett luftslott en rättsskandal där offret pekas ut som den klandervärda tjejens identitet tänker jag ta reda på för detta är inte sista gången hon drogar ner en kille för att kunna anklaga honom för våldtäkt
Citera
2026-01-19, 12:06
Medlem
Citat:
Nu har putinhater påstått att en av hans "experter är den förra justitieministern. Så uppenbarligen menar han att han och Morgan Johansson diskuterat fallet och kommit fram till detta.

Låter inte speciellt trovärdigt.

Givetvis har jag diskuterat med både Morgan Johansson GW och andra experter det är så vi har kommit fram till sanningen genom att slå våra kloka huvuden ihop och helt bortse från känslor och gå stenhårt på fakta och då ser man att ingenting tyder på våldtäkt allt som finns är en krystad anklagelse och hörsägen från vänner som hört samma krystade anklagelse det vi kommit fram till är däremot i princip bevisat
Citera
2026-01-19, 12:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej, du har inte svarat på frågan. Och det är knappast perifiert att fråga om det är våldtäkt att penetrera någon som klart och tydligt sagt nej i ord och handling. Det är snarast vad det hela kokar ner till.

Och nej att någon får sova över hemma hos någon är inte att medge sex. Inte ens om man sover i samma säng. Det är inte ens ett samtycke till sex om man ligger i sked. Att ha ett samlag eller likvärdig handling kräver ett tydligt samtycke.

I chatten framgår dels att GM hört hennes nej.
Det är uppenbart att han minns händeseförloppet då han är väldigt specifik i sin kommunikation. Dels anför han att hon bjöd in honom, sen urskuldar han sig genom att säga att sen bara tvärvänder du.

Och argumentet att sexet (våldtäkten) skedde i samtycke eftersom målsägaren inte låmnade brottsplatsen innan brottet begåtts faller på sin egen orimlighet. Det kräver nämnligen att brottsoffret skall ha övernaturliga förmågor att veta att nått kommer hända innan det hänt.

Att ett flertal debattörer inte köper dina resonemang ifrågasätter och även visar på bristen av logik i det anförda gör dem varken till lögnare, sjukliga och diverse andra saker du anklagar mig och andra för.

Det enda det visar på att det är väldigt svårt att svara på om ett nej betyder nej.

Frågan är besvarad och du kan få svar på den igen. Den är meningslös i sig, fristående från den kontext den förekommer i. Jag är alltid beredd att utveckla mitt resonemang. Liksom jag är beredd att diskutera sakskäl med den som har motsatt åsikt i någon fråga.

Men jag diskuterar inte dina lögner när du tillskriver andra åsikter de inte uttryckt och för en diskussion utgående från lögnaktiga fakta och medvetet fördunklade sammanhang. Ingen har t ex påstått något om en automatisk rätt till sex. Det påstår du att andra påstår därför att du är en råtta som saknar respekt för andra människor och ljuger hämningslöst och patologiskt.

Målsäganden deltar i sexet frivilligt, annars hade hon lämnat sängen. Det gör hennes utsaga om att hon sa nej icke trovärdig. Hon hade då lämnat sängen direkt när det förekom något som riskerade att gå över någon gräns. Inte långt efteråt efter fullbordad ”våldtäkt”.

Redan där skall den tilltalade frikännas då ord står mot ord. Den tilltalades ursäkter är generella och innebär inget erkännande.

Det spelar om lagen skall följas ingen roll om målsäganden sa ja eller nej eller hoppla. Hon borde inte deltagit i frivilligt sex med mannen och lämnat sängen direkt när sådant inleddes, om det gjorde det. Allt talar för att han var för full för att samtycke. Han behöver alltså inte ha sagt explicit nej och han kan ha utfört sexuella handlingar, men det innebär inte samtycke ändå om han befinner sig i ett särskilt utsatt tillstånd, som allt talar för.

Hon borde i detta läge öht inte delat säng med mannen utan tagit sitt ansvar som vän och värd och sett till att inte en situation där hon riskerade att begå övergrepp mot mannen uppstod.
Citera
2026-01-19, 13:07
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Det är ingen som gett uttryck för att det inte är våldtäkt för att man sover i samma säng. Det är ytterligare ett lögnaktigt påstående mot bättre vetande som du försöker tillskriva andra när det är eget hittepå och sjukliga fantasier.

Vill man se bevis för att människor kan ljuga om att bli våldtagna utgör du ett bra exempel på att det är mycket lätt för vissa personer att ljuga rakt av. De kan inte ens avhålla sig från det trots att det inte ger några personliga fördelar och att det är lätt för andra att se lögnerna. Så mycket lättare då om det också finns ett skadestånd att vinna. Men i många fall handlar det bara om att man inte mår bra och ljuger reflexmässigt.

Målsäganden väljer att ligga i samma säng som killen trots sexuella inviter och handlingar och det visar att sexet var frivilligt från hennes sida.

Varför kan du inte bara svara ja eller nej på frågan?

Hur svårt kan det vara?
Citera
2026-01-19, 13:10
Medlem
Palfagels avatar
Citat:

Nej, det är rent sakligt och straffrättsligt fel. För man in penis och fingrar i en annan person spelar det ingen roll vart man befinner sig. Det enda som räknas är om den sexuella handlingen är ömsesidig. Och det är den inte när den penetrerande parten klart och tydligt visat att hon inte vill ha sex. Och nej att lägga sig i samma säng är långt ifrån samma sak som att vilja ha sex, isynnerhet när personen både verbalt och fysiskt sagt nej.
Senast redigerad av Palfagel 2026-01-19 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in