2026-01-16, 16:01
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att diskutera frågan om han är skyldig eller inte är väl ett av trådens huvudsakliga syften.

Jag hävdar att målsäganden deltog frivilligt eftersom hon inte berättar om något våld eller tvång eller utsatt tillstånd som hindrar henne att agera som hon vill och hon kan när som helst lämna sängen och undvika alla sexuella handlingar hon inte vill delta i. Förr i tiden hade det räckt för att det med rätta skulle slagits fast att mannen var oskyldig.

Numera har vi också frågan om samtycke att ta hänsyn till juridiskt. Där är det dock så att om lagen skall gälla lika för alla så är det kvinnan som skall dömas då hon hade frivilligt sex med mannen och han var för full för att samtycka, vilket kvinnan måste insett. Hon borde avbrutit allt sex direkt och aldrig ens lagt sig i samma säng som mannen.

Edit. Dessutom är det alltså hennes version att hon inte gav samtycke. Mannen bör frikännas redan eftersom det inte är bevisat att målsäganden öht sa nej, då det inte stämmer överens med att hon deltog frivilligt.
Bästa inlägget och trovärdigaste inlägget i tråden på länge.

Dock så kommer du aldrig bli bemött i sak på det du skriver här av sskribenterna i tråden.
Citera
2026-01-16, 17:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Herr Husvagnsvensson, nu är du där igen, när enkla och relevanta frågor kring dina resonemang ställs väljer du att kalla de som ifrågasätter dig för att vara lögnare, sjuka och diverse andra epitet.

Du undviker också konsekvent att svara på enkla frågor. Du skriver istället långa upprepade haranger, där andemeningen är att påstå att en persson som inte lämnat brottsplatsen innan brottet är ett faktum deltagigt frivilligt.

Gällande det specifika fallet antyder du att ett verbalt och fysiskt tydligt nej saknar betydelse då målsägande lät GM sova över. Du anför att hon "bevisligen deltagit i sexet (våldtäkten) frivilligt". Något som styrker detta har du dock inte påvisat. Så vem är det som far med osanning.

Och nej en enkel fråga är inte en halmgubbe.

Så en sista gång, är det våldtäkt att penetrera någon som sagt nej?

Jag har besvarat frågan och motiverat min åsikt kring detta många gånger.

Som du och alla andra mycket väl vet ingår enkla frågor ofta i din typ av lögnaktigt beteende och kan tjäna flera syften när man för en diskussion med hjälp av lögner.

Man kan t ex som här låtsas att frågan inte har besvarats, att en ärlig diskussion kräver att den besvaras direkt och utan kontext, att den är viktig när den i själva verket är perifer och att man själv har en sådan position i diskussionen att det är man själv som rättmätigt ställer någon annan till svars medan den andra parten har något att svara för.
Citera
2026-01-16, 18:55
Medlem
Citat:
Att diskutera frågan om han är skyldig eller inte är väl ett av trådens huvudsakliga syften.

Jag hävdar att målsäganden deltog frivilligt eftersom hon inte berättar om något våld eller tvång eller utsatt tillstånd som hindrar henne att agera som hon vill och hon kan när som helst lämna sängen och undvika alla sexuella handlingar hon inte vill delta i. Förr i tiden hade det räckt för att det med rätta skulle slagits fast att mannen var oskyldig.

Numera har vi också frågan om samtycke att ta hänsyn till juridiskt. Där är det dock så att om lagen skall gälla lika för alla så är det kvinnan som skall dömas då hon hade frivilligt sex med mannen och han var för full för att samtycka, vilket kvinnan måste insett. Hon borde avbrutit allt sex direkt och aldrig ens lagt sig i samma säng som mannen.

Edit. Dessutom är det alltså hennes version att hon inte gav samtycke. Mannen bör frikännas redan eftersom det inte är bevisat att målsäganden öht sa nej, då det inte stämmer överens med att hon deltog frivilligt.

Via teknisk bevisning (Snapchat) bekräftar våldtäktsmannen att han hört hennes upprepade nej men fortsatt = våldtäkt.
Tråden går på rundgång sista 500 inläggen, där 3 inläggare med kvinnosyn/läsförståelse från valfritt MENA-land spammar sönder tråden. En av dessa lider dessutom av paranoia/Dunning Kruger
Citera
2026-01-16, 18:56
Medlem
Citat:

Som du och alla andra mycket väl vet ingår enkla frågor ofta i din typ av lögnaktigt beteende och kan tjäna flera syften när man för en diskussion med hjälp av lögner.

Man kan t ex som här låtsas att frågan inte har besvarats, att en ärlig diskussion kräver att den besvaras direkt och utan kontext, att den är viktig när den i själva verket är perifer och att man själv har en sådan position i diskussionen att det är man själv som rättmätigt ställer någon annan till svars medan den andra parten har något att svara för.

Du som moderator borde länka till fup/dom, vilket ni inte gör.
Det är ganska tydligt enligt "putinhater" att ni döljer sanningen
Citera
2026-01-16, 19:01
Medlem
Citat:
Han gör väldigt specifika kommentarer som visar med all önskvärd tydlighet att han har klara minnesbilder av kvällen.

Först säger att han hört hennes nej till sex.

Senare försöker han flytta fokus till att hon bjudit hem honom. Han fortsätter han med att ytterligare flytta fokus och skylla sitt handlande med "sen tvärvänder du".

Så med andra ord menar du att GM är en lögnare.

Han inser att han inte kan försvara sig ett shiit mot anklagelserna vilket han inte heller kunnat om han vidgått det han inte minns det är ganska logiskt
Citera
2026-01-16, 19:09
Medlem
Citat:

Nej, du har inte svarat på frågan. Och det är knappast perifiert att fråga om det är våldtäkt att penetrera någon som klart och tydligt sagt nej i ord och handling. Det är snarast vad det hela kokar ner till.

Och nej att någon får sova över hemma hos någon är inte att medge sex. Inte ens om man sover i samma säng. Det är inte ens ett samtycke till sex om man ligger i sked. Att ha ett samlag eller likvärdig handling kräver ett tydligt samtycke.

I chatten framgår dels att GM hört hennes nej.
Det är uppenbart att han minns händeseförloppet då han är väldigt specifik i sin kommunikation. Dels anför han att hon bjöd in honom, sen urskuldar han sig genom att säga att sen bara tvärvänder du.

Och argumentet att sexet (våldtäkten) skedde i samtycke eftersom målsägaren inte låmnade brottsplatsen innan brottet begåtts faller på sin egen orimlighet. Det kräver nämnligen att brottsoffret skall ha övernaturliga förmågor att veta att nått kommer hända innan det hänt.

Att ett flertal debattörer inte köper dina resonemang ifrågasätter och även visar på bristen av logik i det anförda gör dem varken till lögnare, sjukliga och diverse andra saker du anklagar mig och andra för.

Det enda det visar på att det är väldigt svårt att svara på om ett nej betyder nej.
Citera
2026-01-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Han inser att han inte kan försvara sig ett shiit mot anklagelserna vilket han inte heller kunnat om han vidgått det han inte minns det är ganska logiskt

Om jag inte minns något brukar jag fråga vad personen pratar om. Inte mer eller mindre i detalj återge händelseförloppet.
Citera
2026-01-16, 23:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptikern81

FUP har aldrig framkommit. Domstolen har förmodligen i strid med lagen hemlighetsstämplat den i sin helhet. Det gör de numera för att ingen skall kunna ifrågasätta de ofta helt absurda domarna som utfärdas när det gäller våldtäkt.

Domen finns länkad någonstans i tråden, om den länken fortfarande fungerar vet jag inte. Det är inte min uppgift som moderator, eller någon användares uppgift, att vara dadda åt dig och söka upp den, utan det går utmärkt att söka själv.
Citera
2026-01-17, 04:24
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptikern81
varför gör du inte det själv? jo för ni döljer något.

Ganska roligt att du tror det är moderatorernas uppgift posta FUP/dom fö så finns dom i tråden om du bemödar dig läsa den innan du öppnar käften.
Citera
2026-01-17, 11:32
Medlem
Citat:
Om jag inte minns något brukar jag fråga vad personen pratar om. Inte mer eller mindre i detalj återge händelseförloppet.

Ja och du är givetvis så blåst att du utgår ifrån att alla fungerar exakt likadant som du själv iQ badboll, killen har inte återgett något händelseförlopp utan han har spekulerat när han anklagats för något han inte minns, det är naturligtvis en marddrömssituation för honom kom ihåg att han är brottsoffret så man kan inte utgå ifrån att han ska agera 100 procent rationellt
Citera
2026-01-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja och du är givetvis så blåst att du utgår ifrån att alla fungerar exakt likadant som du själv iQ badboll, killen har inte återgett något händelseförlopp utan han har spekulerat när han anklagats för något han inte minns, det är naturligtvis en marddrömssituation för honom kom ihåg att han är brottsoffret så man kan inte utgå ifrån att han ska agera 100 procent rationellt

Föga troligt att GM spekulerar då han ger detaljerade och koncisa svar. Det faller på sin egen orimlighet.

För övrigt har du inte heller lyckats redogöra vilka "de ledande experterna" är eller länkat till uttalanden som dessa experter gjort som söder dina utsagor.
Citera
2026-01-17, 17:02
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Föga troligt att GM spekulerar
Citat:
då han ger detaljerade och koncisa svar. Det faller på sin egen orimlighet.

För övrigt har du inte heller lyckats redogöra vilka "de ledande experterna" är eller länkat till uttalanden som dessa experter gjort som söder dina utsagor.
Nej du spekulerar och antar alla agerar som du gör eller så ljuger du men det är väl inget främmande för dig du är ju ändå feminist ni lever på lögner och konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in