2026-01-15, 16:10
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
I Stockholms skärgård. https://www.expressen.se/noje/carolas-lyxhus-fantastisk-sjoutsikt/

Var ligger det?
Citera
2026-01-15, 20:30
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Var ligger det?

Har inte avslöjats ännu...bara att det ligger sydost om stan. Värmdö är väl en bra gissning kanske.
Citera
2026-01-16, 10:40
Medlem
Riksreptilens avatar
Det låter som den flerdelade jubileumsturnen i fjol drog in rejält med pengar.

Tyvärr kostade det även på i form av stämbandsbesvär från en cysta som skall opereras.
Över till den äkta tidningen för kändisskvaller:

https://www.svenskdam.se/noje/carola-haggkvist-tvingas-till-operation-aningen-radd/11227632

" Carola Häggkvist tvingas till operation. I ett inlägg på Instagram skriver artisten att hon skjutit på operationen under en tid, då hon känt att det gått bra att resa runt och genomföra konserter.

”Jag ville sjunga med hela mitt hjärta, framför allt i den starka Elvissången ’If I can Dream, men där brast det & jag fick knappt fram tonerna alls. Jag grät inombords men genomförde konserten med hjälp av kören o Viktor Norén”, skriver hon.
Citera
2026-01-16, 15:25
Medlem
exoticspices avatar
Såg och hörde henne häromdagen i en mataffär när hon pratade högt i mobilen.

Hon ville verkligen både synas och höras.
Citera
2026-01-16, 15:25
Medlem
Citat:
Har inte avslöjats ännu...bara att det ligger sydost om stan. Värmdö är väl en bra gissning kanske.

Detta har diskuterats tidigare i tråden då det inte är helt nytt. Jag tror det var i Vaxholm. Om det nu är samma bostad som var aktuell tidigare.
Citera
2026-01-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Det låter som den flerdelade jubileumsturnen i fjol drog in rejält med pengar.

Tyvärr kostade det även på i form av stämbandsbesvär från en cysta som skall opereras.
Över till den äkta tidningen för kändisskvaller:

https://www.svenskdam.se/noje/carola-haggkvist-tvingas-till-operation-aningen-radd/11227632

" Carola Häggkvist tvingas till operation. I ett inlägg på Instagram skriver artisten att hon skjutit på operationen under en tid, då hon känt att det gått bra att resa runt och genomföra konserter.

”Jag ville sjunga med hela mitt hjärta, framför allt i den starka Elvissången ’If I can Dream, men där brast det & jag fick knappt fram tonerna alls. Jag grät inombords men genomförde konserten med hjälp av kören o Viktor Norén”, skriver hon.
Åh den där Elvislåten If I can dream är ju så bra. Om det är någon svensk som ska sjunga den så är det ju Carola. Det krävs starka stämband för den.
Citera
2026-01-16, 18:57
Medlem
Nu har jag hört på If I can dream 20 gånger och har sjungit själv. Är det här off topic? Jag tror att den finns med Carola också på Youtube. Ska kolla.
Edit: jodå den finns med Carola också på Youtube.
Senast redigerad av Nammnet 2026-01-16 kl. 19:03.
Citera
2026-01-18, 04:45
Medlem
Citat:
I Stockholms skärgård. https://www.expressen.se/noje/carolas-lyxhus-fantastisk-sjoutsikt/

Men inte mer exakt var det huset står?
Citera
2026-01-19, 00:35
Avstängd
Citat:
Expressen har dock fel. Det är inte Carolas egen dotter, det är hennes adoptivdotter från Sydafrika. Den riktiga mamman vet jag inget om emellertid. Det är respektlöst av Carola, hur kärleksfull hon än må framstå, att betrakta henne, Zoe, som hon ju heter, som hennes egen dotter. Zoes egen mor, hennes riktiga, är inte Carola. Zoes riktiga mor kan ha hyst någon form av kärlek till sin dotter, något som verkar köras över av Carolas bulldozerstil. Sedan vad den äkta mamman hade för möjligheter i livet, det vi inte. Kan hur hemskt det än låter vara så att det finns en viss portion ondska i Carolas väsen.
Citera
2026-01-19, 13:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Expressen har dock fel. Det är inte Carolas egen dotter, det är hennes adoptivdotter från Sydafrika. Den riktiga mamman vet jag inget om emellertid. Det är respektlöst av Carola, hur kärleksfull hon än må framstå, att betrakta henne, Zoe, som hon ju heter, som hennes egen dotter. Zoes egen mor, hennes riktiga, är inte Carola. Zoes riktiga mor kan ha hyst någon form av kärlek till sin dotter, något som verkar köras över av Carolas bulldozerstil. Sedan vad den äkta mamman hade för möjligheter i livet, det vi inte. Kan hur hemskt det än låter vara så att det finns en viss portion ondska i Carolas väsen.
Har man adopterat bort sin dotter har man även sålt sina rättigheter att kalla sig mamma. Hur mycket man än har fött fram barnet. I princip alla adopterade barn kallar sina adoptivföräldrar för mamma och pappa och det är så det ska vara. Sedan finns en och annan som i vuxen ålder söker upp sina biologiska föräldrar av nyfikenhet. Men i regel stannar de kvar hos sina adoptivföräldrar ändå. I de allra flesta fall finns en rimlig förklaring till att någon adopterat bort sitt barn och verkligheten må vara hjärtskärande, men få väljer fattigdom och hunger mot ett tryggt liv i Sverige. Även om det finns undantag.

Carola köpter en lägenhet för ett eller två år sedan, som det skrevs om skulle vara i "skärgården". Men jag tror det var i Nacka (typ Saltis?). Sedan visade det sig att de som sålt lägenheten hade något otalt med banken så Carola skulle tvingas betala deras skuld för att få behålla den, det var någon miljon extra. Vet inte hur det gick med det där. Men helt plötsligt hade hon flyttat tillbaka till Sigtuna igen. Så något verkade knas. Är det alltså samma lägenhet hon köpt en gång till, eller har hon två?

Amadeus kommer ju att bli pappa i vår. Vilket gör Carola till farmor. Samtidigt har han fått kicken från IFK Norrköping och har ingen ny klubb, vilket gör honom till en arbetslös fotbollsspelare. Han kanske satsar på musiken igen. Men vart ska paret bo? Dålig tajming. Carola får kanske slanta upp med en lägenhet till? Nu när Amadeus pappa flyttat hem till föräldrarna i Oslo igen så får de kanske lite lugn och ro med barnbarnet?
Citera
2026-01-31, 08:06
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Såg och hörde henne häromdagen i en mataffär när hon pratade högt i mobilen.

Hon ville verkligen både synas och höras.

Tror hon är hörselskadad och tror att hon talar i normal samtalston
Citera
2026-02-12, 16:33
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men inte mer exakt var det huset står?

Älgö i Saltsjöbaden. Ni kan hyra huset för den billiga penningen av 4500 kr natten fram till i höst när hon flyttar in.

https://www.hant.se/noje/carola-haggkvist-hyr-ut-sin-nya-bostad-chockbeslutet-pa-grund-av-barnen/11276928
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in