2026-01-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Många trumpfanatiker skiter uppenbarligen i vilket. Innan valet sa de att de stödde honom för att han inte startade krig. Nu har han snart startat hur många krig som helst men de har ändrat sig så nu helt plötsligt är det jättebra att USA bombar överallt...
Vilka krig har han startat?
Citera
2026-01-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Samtidigt är hans stöd till Israel, som ligger bakom våra problem, gränslöst.

Det är fult skylla på andra
Citera
2026-01-18, 17:35
Medlem
Media och "vänstern" har alltid hatat Trump och påstått massa saker, vissa saker är sant, andra överdrivna eller felaktiga.
Var skrev de att han skulle snöa in sig på att försöka ta över Grönland?
Ja experter siade om att kan gå lite hursom. Kanske skulle det bli bättre än väntat, kanske som väntat, kanske värre.
Utrikespolitiken är ju värre än vad många trodde. Dock finns bra saker också i en del av politiken. Men ja karln verkar galen, det visste vi innan.

Många "höger" gillar inte heller Trump.
Exempelvis en hel del av dem som röstade fram Trump ogillade honom egentligen, de visste att det var gamblande att sätta honom vid makten.
Trump var en motreaktion för dessa och många mittenväljare på den konstiga urspårade vänsterliberala wokepolitik som USA (och många västländer) förde under Biden/Harris.
Citera
2026-01-18, 17:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Jag ser att på Flashback så är det inte många idag som säger något gott om Trump. Knappt någon. Trump hotar nu norden, sina allierade och vill ta över Grönland. Han är alltså en imperialist.
Dags att erkänna att vänstern och mainstreammedia hade rätt om Trump hela tiden?

Ligger lite i det, jag som SD-are har kämpat emot men t.ex. Riks har simpat för Trump med de största fansen Ronie Berggren och Chang Frick i alternativmedia. Dick Eriksson på Riks/SD har varit väl lyrisk också.
Citera
2026-01-18, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du lastar ju Danmarks historia på deras nuvarande regering så vem som är idioten ser ju alla.
Ni trumpister är verkligen inte de slipade knivarna i lådan.

Vad har nuvarande regering gjort för Grönland innan Trumps utspel?
Dom har en egen president, men han fick inte vara med i möten som handlade om sitt eget land. Det var först förra ve keckan som han blev inbjuden på möten.
Så forsätt du och lalla
Citera
2026-01-18, 18:10
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Vad har nuvarande regering gjort för Grönland innan Trumps utspel?

Dom har försörjt alla grönländare.

Dom sektledare ör en idiot, sluta tro på honom.
Citera
2026-01-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vilka krig har han startat?

(FB) Vänstern och gammelmedia hade rätt om Trump hela tiden
Citera
2026-01-18, 18:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jag ser att på Flashback så är det inte många idag som säger något gott om Trump. Knappt någon. Trump hotar nu norden, sina allierade och vill ta över Grönland. Han är alltså en imperialist.

Dags att erkänna att vänstern och mainstreammedia hade rätt om Trump hela tiden?
Haha. Du använder alltså flashback som verktyg i att mäta DJTs popularitet i Sverige/Norden?

Forumet om USA-politik på FB har sedan dag 1 varit ett anti-Trump forum där olika människor som lider av TDS samlas för att få ut deras ilska och frustratíon - Det är mer som ett forum om konspirationsteorier om Trump än ett forum för amerikansk politik.

Och var/när har Trump faktiskt hotat Grönland, eller några allierade av USA?

Enligt vänstern och MSM, så var det bara en tidsfråga innan Trump skulle starta 3. världskriget efter att han först vann presidentvalet i 2016. Hur gick det med det?
Citera
2026-01-18, 18:54
Medlem
CyberIngmars avatar
Rätt om vad exakt?

Trump har alltid varit tydlig med America First. Det gör honom inte till någon hemlig imperialist, men till en president som är dålig för EU, allianser och frihandel. Det är inget nytt och inget som har “avslöjats” i efterhand.

Många (ej jag) har uppskattat Trump av olika anledningar, och det är inget märkligt. Men hans America First-linje har aldrig varit dold. Att nu framställa den som något nytt säger mer om mottagaren än om Trump.
Senast redigerad av CyberIngmar 2026-01-18 kl. 18:58.
Citera
2026-01-18, 18:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ligger lite i det, jag som SD-are har kämpat emot men t.ex. Riks har simpat för Trump med de största fansen Ronie Berggren och Chang Frick i alternativmedia. Dick Eriksson på Riks/SD har varit väl lyrisk också.

Svenska nationalister som är väldigt för Trump: Ronnie Berggren, TV Tim Sweden..troligtvis även fortfarande Ingrid och Maria.

Svenska nationalister som är mer Trump-kritiska: Åkesson, Mattias Karlsson

Svenska nationalister som är Trump-fientliga: Gustav Kasselstrand, Jeff Ahl.
Citera
2026-01-18, 19:01
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Många trumpfanatiker skiter uppenbarligen i vilket. Innan valet sa de att de stödde honom för att han inte startade krig. Nu har han snart startat hur många krig som helst men de har ändrat sig så nu helt plötsligt är det jättebra att USA bombar överallt...
Japp så är det till 100%

De flyttar fokus också som fan, Har du märkt det? Trumpälskarna jag har på sociala-medier är mästare på att flytta fokus som Trump själv är.

Inte ljud om Grönland nu utan det är mest postande av bilder på Trump när han blir överlåten Nobels fredspris osv.. Riktigt skrattretande är det!
Citera
2026-01-18, 19:04
Medlem
Citat:

Nån mer än jag som är allergisk mot dom uttrycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in