2026-01-18, 05:51
Medlem
Onanikrems avatar
Även en blind höna (vänstern) hittar ibland ett korn. Det är svårt att ha fel i precis alla frågor.
Citera
2026-01-18, 05:56
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tyvärr hade dom rätt.
Citera
2026-01-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Han har aldrig hymlat om Make America Great Again.
Tycker han gör som han sagt från början.
Trump är precis som Putin. Hyckleri att det finns folk som låtsas vara emot sådana som Putin men skyddar Trump.

OnT: ja vänstern hade rätt. Finns en del andra (kanske inte i precis allt, men på det stora hela) frågor vänstern har rätt i, men givetvis kommer extremt högerfolk på flashback beg to differ, även om man spoonfeedar dessa med fakta som motbevisar deras tes. Förnekelse is a hell of a drug. Högern har sådan inställning att man är emot vänstern per automatik, spelar ingen roll vad det gäller eller vad sanningen är, kanske är så med vissa på vänstern men är mer vanligt från högerhåll är min erfarenhet.
Konspirationsteorier har hjärntvättat sådana till att tro att alla som inte är höger, rasister/invandringskritiska, homofober eller nazister är "kommunister" t.ex. upprepa samma dynga om och om igen och det fäster sig i det undermedvetna. Internet har tillåtit en helt ny slags hjärntvätt och indoktrinering. Men folk fattar inte, man tror att man "når sanningen" av dessa konspirationsteorier som tar dig bara längre down the rabbithole av hjärntvätt, förvirring och vilseleder (med några undantag kanske).

Intelligenta människor undersöker frågorna utan bias och har sin åsikt oberoende av var den ligger politiskt egentligen. Så kommer du närmre sanningen. Men sanningen är subjektiv egentligen, beror ju på vem beskådaren är och vilka värderingar man har, vilket intellekt, moral, vad man vet t.ex.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-01-18 kl. 07:22.
Citera
2026-01-18, 08:16
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Jag ser att på Flashback så är det inte många idag som säger något gott om Trump. Knappt någon. Trump hotar nu norden, sina allierade och vill ta över Grönland. Han är alltså en imperialist.

Dags att erkänna att vänstern och mainstreammedia hade rätt om Trump hela tiden?

Rätt säker att vänstern och media inte var ensamma om den åsikten. Hans första mandat var katastrof. Varför skulle det andra, med en garanterat extremare Trump, vart bätre?
Citera
2026-01-18, 08:52
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Jag ser att på Flashback så är det inte många idag som säger något gott om Trump. Knappt någon. Trump hotar nu norden, sina allierade och vill ta över Grönland. Han är alltså en imperialist.

Dags att erkänna att vänstern och mainstreammedia hade rätt om Trump hela tiden?
Nämn någon som vänstern har haft rätt om tidigare. Precis, aldrig och dom har inte rätt nu heller.
Citera
2026-01-18, 08:58
Medlem
Citat:

Någon har sovit de senaste 10 åren och har inte läst Art of the Deal.
När allt är sagt och gjort är Trump president för USA. Han har pratat i 40 (!!!) år om hur USA blir "ripped off" av sina allierade i allt från handel till militärt stöd. Han är en expert på förhandling och vet när det är läge att slå till. Ingen har påstått något annat.
Citera
2026-01-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vackarklockan
Jag gillar han fortfarande. Han är en av få som inte hymlar med att Europa har förstört sig själva. Fienden är redan här.

Samtidigt är hans stöd till Israel, som ligger bakom våra problem, gränslöst.
Citera
2026-01-18, 09:05
Medlem
Citat:

Det beror på vilket perspektiv man antar. I början handlade det om hur omöjlig Trump skulle vara för de amerikanska förhållandena. Det vill säga man lade sig i hur amerikanerna sköter sig själva. Nu när han ställer till oreda ute i världen på olika sätt är protesterna mer berättigade.
Citera
2026-01-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Någon har sovit de senaste 10 åren och har inte läst Art of the Deal.
När allt är sagt och gjort är Trump president för USA. Han har pratat i 40 (!!!) år om hur USA blir "ripped off" av sina allierade i allt från handel till militärt stöd. Han är en expert på förhandling och vet när det är läge att slå till. Ingen har påstått något annat.

Därför han kört alla sina företag i botten och sen fått mer pengar av pappa?

Han är en pajas och clown, men liksom hitler vet han hur man pratar till massorna och säger det de vill höra.

När före 3 månader sen pratade Taco offentligt om att Grönland skulle tillhöra USA, eller att han tänkte avsätta Venezuelas diktator (som i sig inte är dåligt, men börjar man plundra landet är han ju inte bättre själv)

Fråga genomsnittsamerikanen hur de tycker ekonomin utvecklas i landet....
Citera
2026-01-18, 09:28
Medlem
kyrkstockens avatar
150,000 Amish registrerade sig i pensylvania och vände valet (en av anledningarna). Känner de sig lurade - säkert.

Hade ni fortfarande kunnat er bibel så skulle ni levt efter devisen "du skall inga gudar hava jämte mig".
Och i luthers förklaringar (något vi alla skulle kunna vid tex ett husförhör) så förklaras det att man skall inte ställa massa höga förväntningar på en enskild människa då hela grunden för bibeln är att människan är korrupt.

TS beklagar sig egentligen om livet utan Gud utan att veta om det. Men kommer hen att lära sig något?
Citera
2026-01-18, 09:28
Medlem
Dutertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Nåja man kan ha flera saker i huvudet och tycka att han gör vissa saker bra och vissa saker dåligt. Grejen med Grönland är givetvis inte bra men det kan lika gärna vara över och glömt om en månad.

Samtidigt fick han bort Venezuelas president, en viktig spelare för Kina och Ryssland. Det är ett bra exempel som jag inte tror Demokrater hade gjort.
Får han bort Irans ledare också så är det riktigt fint för väst och ännu en pungspark mot Kina och Ryssland.

Att bara se allt svart/vitt ond/god bra/dålig höger/vänster vi/dom är idiotiskt i en komplex och nyanserad värld.
/QUOTE]
QUOTE]
Håller i stora delar med, men innan Trump såg jag hellre ett starkt USA än Kina/Ryssland. Mycket för att vi Europeér har mycket släktingar i USA via migration i tidigare generationer. Trodde iom detta att USA alltid skulle vara på vår sida. Nu vet jag inte med USA längre. Bra med supermakter så länge dom håller en om ryggen. Får nog säga att Kina verkar vara den mest stabila i den trion.
Citera
2026-01-18, 09:35
Medlem
Facades avatar
Jag har aldrig varit för Trump, aldrig emot.
Eller ja, kanske mer emot än för men har alltid sett hans syn under första mandatperioden som en typ av statement där andra ledare för följa - <insert country> first!
Han satte Amerika först, inget annat. Och det är något många andra ledare bör följa för Sveriges ledare har de senaste 40 åren satt allt annat än just Sverige först.
Han gjorde mycket gott under sin första mandatperiod om än på mycket okventionella vis.

Men nu under andra mandatperioden har det hela dragits upp till nivåer som enbart var fantasier innan.
Vänsterns totala uppblåsning är korrekt, men förstod dom verkligen ens det själva? Tvivlar det.
Vänster förvränger och förändrar verkligheten till absurda nivåer och har faktiskt i regel alltid fel. Så bara för att det blev korrekt denna gång så tänker jag ändock inte säga att dom hade rätt.
En gång rätt på tusen gånger fel gör otroligt lite. Piss i Mississippi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in