2026-01-18, 14:50
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Jag ser att på Flashback så är det inte många idag som säger något gott om Trump. Knappt någon. Trump hotar nu norden, sina allierade och vill ta över Grönland. Han är alltså en imperialist.

Dags att erkänna att vänstern och mainstreammedia hade rätt om Trump hela tiden?
Det kommer väl fortfarande att saknas 20 procent som inte går med på det men många tvivlande moderater har nog förstått nu även om en del veka uttalanden från Kristersson kanske tyder på nåt annat.
Citera
2026-01-18, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Jag ser att på Flashback så är det inte många idag som säger något gott om Trump. Knappt någon. Trump hotar nu norden, sina allierade och vill ta över Grönland. Han är alltså en imperialist.

Dags att erkänna att vänstern och mainstreammedia hade rätt om Trump hela tiden?

Vi skulle på riktigt få mer problem om Kina tog över Grönland.
Citera
2026-01-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Svårt att se USA ta över Grönland genom invasion, tror mer det snackas för att försöka få Danmark att sälja det. Vänstern har haft fel om allting hela tiden, eftersom att demografin är det som betyder allt hade Kamala varit extremt skadlig för USA. Vi såg 10 miljoner illegala släppas in i USA under hennes tid som vice president, och hon hade gjort precis samma sak själv. Trump gör nu allt han kan för att rensa ut så många som möjligt och har stängt gränsen helt (så gott som).
Bara det att både Putin och Trump snacka säger saker... Som dom gör.

Det vet alla väldigt tydligt som följt det här att dom i förväg klart och tydligt talar om att det skall ska ske. Jag har lyssnat på Putin väldigt länge och Trump fast dom kan hålla på och snacka i över två timmar. Extremt långa utdragna där dom i klartext berättat vad dom tänker göra. Alla gånger har dom i förväg talat om att det ska ske i förväg.

Dom gånger det inte hänt då beror det på något tecknat avtal eller något, i det här fallet är det bara kongressen eller/och generalerna som kan säga nej eller om han skulle bli sjuk eller något annat som hänt.

Huvudregeln här är att USA skall komma först, bestämma och ska hur det än går tjäna pengar.
Citera
2026-01-18, 14:59
Medlem
trailblasers avatar
Tror många skriver i affekt för stunden. Men när hans mandatperiod är över så tror jag att vi kan summera en väldigt framgångsrik president.
- Stängt gränsen och kastat ut kriminella illegala
- Venezuela
- Stoppat kriget i Gaza
- Troligtvis stoppat kriget i Ukraina
- Troligtvis förhandlat sig till fördelar på Grönland
även om det inte blev något övertagande.
Citera
2026-01-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vi skulle på riktigt få mer problem om Kina tog över Grönland.

Om man måste välja då väljer jag.

1 Danmark.
2 USA
3 Kina
4 Ryssland

1 ä´Är riktigt jävla bra men glappet till 2 är jättestort, 4 får inte hända. 4 kan jag gå i döden för.
Citera
2026-01-18, 15:08
Medlem
Afro-Gregers avatar
Han skötte Ukrainakriget uselt och även den här persen om Grönland är galenskap. Men det mesta i övrigt med Trump är positivt.

Sedan dess är vänstern och gammelmedia som alltid en ren ondska som måste bekämpas och har inte haft rätt om något.

Alternativet till Trump är betydligt värre trots vissa brister.
Citera
2026-01-18, 15:09
Moderator
T-80Us avatar
Jag har, generellt, varit ganska Trump-positiv. Inte för att jag anser karln vara en briljant retoriker, eller ens hederlig i många fall, utan för att han är en motpol till brain rot-socialliberal vänster-politik och retorik. Det behövs, nu mer än någonsin.

Med det sagt, så måste jag dock erkänna att han gjort mig besviken med det här Grönlandstramsandet. Om jag förstått Trump rätt så verkar han ha försökt sig på en "söndra och härska"-strategi han ofta använt sig av i affärsvärlden, där han går ut med hårresande påståenden och strategibeskrivningar för att söndra motståndet och på sikt få en bättre deal. Dessvärre är inte internationell försvarspolitik samma sak som fastighetsaffärer.

Jag förväntade mig faktiskt bättre av The Donald, särskilt nu efter ungefär 5 års erfarenhet av storpolitik och dess ins and outs.

I den aktuella situationen kan man mer eller mindre bara hoppas att han tar sitt förnuft tillfånga och koncentrerar sig på någonting annat. Givet hur långsint han verkar vara, så kanske det är en fåfäng förhoppning.
Citera
2026-01-18, 15:10
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Aha du har inte hört? Medier klippte och klistrade i hans tal angående kapitolium, han sa uttryckligen att han ville ha en fredlig demonstration, vilket fake news klippte bort.

Trump är en motreaktion just mot lögnerna i media, censuren av vanligt folk och woke-vansinnet med kvotering/dei, könsbyten för ungar och alla andra vidrigheter.

Du har rätt i att Trump uppmanade inte folk att i ett våldsamt upplopp bryta sig in i Capitolium.

Men det är hans agerande i samband med januari 6th som är helt förkastligt. Beviset för hans oacceptabla inställing är särskilt tydligt när han benådar folk som är dömda till långa fängelsestraff. Nästan alla dömda har benådats av Trump som uppenbarligen anser att de våldsamma upploppen och intrånget i Capitolium var OK. Det var det ju verkligen inte. Och inte heller hans försök att tvinga vicepresidenten att åsidosätta reglerna och medverka till ett underkännande av valresultatet.

Trump gillade stormningen av Capitolium och det dömer ut honom som en föraktlig president.
Citera
2026-01-18, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Tror många skriver i affekt för stunden. Men när hans mandatperiod är över så tror jag att vi kan summera en väldigt framgångsrik president.
- Stängt gränsen och kastat ut kriminella illegala
- Venezuela
- Stoppat kriget i Gaza
- Troligtvis stoppat kriget i Ukraina
- Troligtvis förhandlat sig till fördelar på Grönland
även om det inte blev något övertagande.

Håller med om allt utom det fetade.

Jag vill gärna inbilla mig att det Trump vill är att EU steppar upp och det rejält och det har ju märkts klart och tydligt. Kina vill ju åt Tajwan och USA kan inte orka vara där och lägga sig i samtidigt som det kanske blir ett lika stort krig mellan EU och NATO- USA kan inte mota alla själv. Dom vill ju in i Zueskanalen och sen är dom ju på ytterligare ställe och petar.

Så jag läger till.
- Fick EU att snäppa upp sig militärt mångfalt.

Jag tror inte det hade fungerat så bra att hålla på och föröka tvinga europeiska politiker att göra något bara genom att tjata genom sin vilja och kanske rakt av bara hota att gå ur NATO och säga öka militären 3 % till.

Nu tjafsar länderna om Grönland själva utan att han behöver ha massor med möten, nu tävlar länderna om vem som kan hjälpa fortast. vill hoppas att alla kommer tacka Trump stort på slutet. Ryssland har ställt om hela sin industri och tillverka fem gången mer militärt material än alla länder tillsammans inom EU. Det betyder att för varje dyngn så blir Ryssland arme allt starkare. Inte tekniskt men i mängd, Dom drönare Sverige snackat om att dom ska köpa in räcker i tio minuter.

På den nivån är det.
Citera
2026-01-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabbeNigger
Startat hur många krig som helst? Vet du vad ett krig ens är?
Förklara alla de krig som du har uppfattat att Trump har startat tack.

Han bombade sju länder 2005: Venezuela, Iran, Irak, Syrien, Nigeria, Jemen och Somalia. Räcker inte det tycker du?
Citera
2026-01-18, 15:19
Medlem
AndersPersson99s avatar
Donald Trump kom till makten för att befolkningen röstade bort:

Censur av opposition och oliktänkande på Google och Youtube beordrad av Demokraterna:
https://judiciary.house.gov/media/press-releases/google-admits-censorship-under-biden-promises-end-bans-youtube-accounts

Censur av opposition och oliktänkande på Twitter beordrad av Demokraterna:
https://www.twitterfiles.co/?utm_source=chatgpt.com

Censur av opposition och oliktänkande på Facebook beordrad av Demokraterna:
https://www.yahoo.com/news/mark-zuckerberg-defends-meta-fact-204742516.html

Könsbyte på barn:
https://www.hhs.gov/press-room/hhs-acts-bar-hospitals-performing-sex-rejecting-procedures-children.html

Samt favorisering och kvotering av svarta, hbtq och kvinnor genom DEI.

Vänstern och gammelmedia har ljugit och censurerat.
Citera
2026-01-18, 15:20
Medlem
Samtidigt så hade de alla fel om Biden och Obama så.. 50 av 100 är ingen fjäder i hatten direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in