Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Tror många skriver i affekt för stunden. Men när hans mandatperiod är över så tror jag att vi kan summera en väldigt framgångsrik president.
- Stängt gränsen och kastat ut kriminella illegala
- Venezuela
- Stoppat kriget i Gaza
- Troligtvis stoppat kriget i Ukraina
- Troligtvis förhandlat sig till fördelar på Grönland
även om det inte blev något övertagande.
Håller med om allt utom det fetade.
Jag vill gärna inbilla mig att det Trump vill är att EU steppar upp och det rejält och det har ju märkts klart och tydligt. Kina vill ju åt Tajwan och USA kan inte orka vara där och lägga sig i samtidigt som det kanske blir ett lika stort krig mellan EU och NATO- USA kan inte mota alla själv. Dom vill ju in i Zueskanalen och sen är dom ju på ytterligare ställe och petar.
Så jag läger till.
- Fick EU att snäppa upp sig militärt mångfalt.
Jag tror inte det hade fungerat så bra att hålla på och föröka tvinga europeiska politiker att göra något bara genom att tjata genom sin vilja och kanske rakt av bara hota att gå ur NATO och säga öka militären 3 % till.
Nu tjafsar länderna om Grönland själva utan att han behöver ha massor med möten, nu tävlar länderna om vem som kan hjälpa fortast. vill hoppas att alla kommer tacka Trump stort på slutet. Ryssland har ställt om hela sin industri och tillverka fem gången mer militärt material än alla länder tillsammans inom EU. Det betyder att för varje dyngn så blir Ryssland arme allt starkare. Inte tekniskt men i mängd, Dom drönare Sverige snackat om att dom ska köpa in räcker i tio minuter.
På den nivån är det.