Citat:
Ursprungligen postat av
Ledsensomfan
Vad är skillnaden Odyssey och Galaxy och 3D world? Är inte de spelen ännu äldre?
Citat:
Ursprungligen postat av
MjShamona
Odyssey och Galaxy är riktiga 3D mario.
3D Mario World är mer likt 2D Mario, där man kan spela flera vilket är kul. Spela alla spel, Odyssey först!
Alla tre är olika varandra. Super Mario Odyssey är en modern uppföljare till Super Mario 64 och Super Mario Sunshine sett till design/struktur. Super Mario 3D World är typ 2D-Mario fast i 3D, vilket är rätt coolt egentligen. Det var nog förmodligen ungefär så som många föreställde sig ett 3D-Mario före Super Mario 64. Super Mario Galaxy känns lite som en mix av båda stilarna, med fokus på gravitation. Galaxy är mer linjärt men det finns öppenhet också, så jag skulle kalla det för en mix.
Med detta sagt, köper du Super Mario 3D World till Switch så ingår även Bowser's Fury vilket är något helt annorlunda. Jag betraktar denna lilla expansion som ett Super Mario Open World-demo. Mario har aldrig varit öppnare och det är helt uppenbart att Nintendo experimenterade med Mario + open world för att se hur det fungerade, och ja jag tyckte personligen att det var riktigt skoj. Mycket roligare än basspelet.