2026-01-05, 19:30
Medlem
Ledsensomfans avatar
Funderar på att köpa detta. Aldrig spelat nintendo switch. Men funderar på att köpa nintendo switch 2 och Oddyssey!

Är det värt det?
Citera
2026-01-06, 10:17
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Funderar på att köpa detta. Aldrig spelat nintendo switch. Men funderar på att köpa nintendo switch 2 och Oddyssey!

Är det värt det?
Det var väl ett releasespel till Switch, så nästan nio år gammalt nu. Men det var ju snyggt som attan för det mesta och håller nog än.

Det är verkligen ett open world-Mario. Personligen gillar jag inte de spelen lika mycket som t ex Galaxy eller 3D World.

Ge inte fullpris bara för ett så gammalt spel.
Citera
2026-01-06, 10:22
Medlem
Citat:

Är det värt det?
Hurvida det är värt det får du nog känna efter själv, men Odyssey är kul. Jag hade inte köpt en konsol bara för att spela ett spel. Emulator, kanske? Om du har en någorlunda okej dator.
Citera
2026-01-06, 15:05
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Det var väl ett releasespel till Switch, så nästan nio år gammalt nu. Men det var ju snyggt som attan för det mesta och håller nog än.

Det är verkligen ett open world-Mario. Personligen gillar jag inte de spelen lika mycket som t ex Galaxy eller 3D World.

Ge inte fullpris bara för ett så gammalt spel.
Vad är skillnaden Odyssey och Galaxy och 3D world? Är inte de spelen ännu äldre?
Citera
2026-01-06, 15:06
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Hurvida det är värt det får du nog känna efter själv, men Odyssey är kul. Jag hade inte köpt en konsol bara för att spela ett spel. Emulator, kanske? Om du har en någorlunda okej dator.
Jag har råd att köpa konsolen, så det är lungt. Ska spela lite olika spel
Citera
2026-01-09, 02:50
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden Odyssey och Galaxy och 3D world? Är inte de spelen ännu äldre?
Odyssey och Galaxy är riktiga 3D mario.
3D Mario World är mer likt 2D Mario, där man kan spela flera vilket är kul. Spela alla spel, Odyssey först!
Citera
2026-01-09, 03:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Odyssey och Galaxy är riktiga 3D mario.
3D Mario World är mer likt 2D Mario, där man kan spela flera vilket är kul. Spela alla spel, Odyssey först!

Alla tre är olika varandra. Super Mario Odyssey är en modern uppföljare till Super Mario 64 och Super Mario Sunshine sett till design/struktur. Super Mario 3D World är typ 2D-Mario fast i 3D, vilket är rätt coolt egentligen. Det var nog förmodligen ungefär så som många föreställde sig ett 3D-Mario före Super Mario 64. Super Mario Galaxy känns lite som en mix av båda stilarna, med fokus på gravitation. Galaxy är mer linjärt men det finns öppenhet också, så jag skulle kalla det för en mix.

Med detta sagt, köper du Super Mario 3D World till Switch så ingår även Bowser's Fury vilket är något helt annorlunda. Jag betraktar denna lilla expansion som ett Super Mario Open World-demo. Mario har aldrig varit öppnare och det är helt uppenbart att Nintendo experimenterade med Mario + open world för att se hur det fungerade, och ja jag tyckte personligen att det var riktigt skoj. Mycket roligare än basspelet.
Senast redigerad av Patch1 2026-01-09 kl. 03:04.
Citera
2026-01-12, 20:14
Medlem
Bra spel, körde ut det när jag hade switch. Nu väntar man bara på den inofficiella PC-Porten men det lär väl ta en stund
Citera
2026-01-13, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Bra spel, körde ut det när jag hade switch. Nu väntar man bara på den inofficiella PC-Porten men det lär väl ta en stund
Fungerar redan bra på PC om du kör en Switch emulator och har en handkontroll.
Citera
2026-01-18, 12:24
Medlem
Visst är det så, men en pc port är alltid att föredra
Citera
2026-01-18, 12:43
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:

Är inte såna portar bökiga att dra igång?
Citera
2026-01-18, 23:08
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:

Vad innebär det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto