Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
För att ge ett exempel som vi pratat om är om Engström får ett Alibi av samtalet eller inte..
Jag menar t.ex att uttrycket ett par minuter och speciellt 3mån senare inte måste betyda 2min och därav inte ge Engström ett allibi..
Det betyder ju inte att man inte kan se brister i teorin utan att det finns en möjlighet
Bristerna i teorin är ju eg självklara men när vi diskuterar i tråden så handlar det oftare om möjligheterna
Alltså är det möjligt att Engström kan vara GM, redan här tycker jag att man indirekt även är medveten om bristerna
Diskussionen om samtalslängden började rätt snabbt handla om definitionen av "ett par minuter".
Nu är detta en uppfattning av HO som kan innebära lite vad som helst.
Vi vet inte och därmed kan vi heller inte säga att detta är ett vattentätt alibi, som LGWP ville göra gällande. Dock tycker jag hans poäng är bra. Det är den som ska visa på skuld som har bevisbördan.
Och återigen.. alla dessa möjligheter till att SE var ett vittne... det finns inte i en stark teori.
För min del får "gärna" SE vara gärningsman. Jag kommer fortsatt stå för det jag skrivit.
Idiotiska lögner, otrolig tur i.o.m. de alternativa förklaringarna som fanns... o.s.v.
SE-GM ljuger, 20 minuter efter mordet, om att polisen var brysk mot Lisbeth..
Söderström redogör för hur han handgripligen försöker få med Lisbeth i polisbilen, men där hon bara "slår ifrån sig" och "någon svordom på det".
Är ett av flera exempel.