Citat:
Ursprungligen postat av
Glorzo
Men ja, det var helt klart fel av henne.
Att det var fel av henne är uppenbart. Det som blir intressant är hur Katja efter avslöjandet presenterar en historia "som hon känner igen sig i".
1. "Jag ville som pigg och nyfiken lagstiftande själv uppleva hur kokain påverkade mitt bilkörande för att i praktiken testa och avgöra om lagen på området är rimlig."
2. "Det var första gången jag mötte Måns Z och också första gången jag provade kokain den där kvällen. Det blev lite tokigt att den där stolpen dök upp så plötsligt."
3. "Jag ångrar vad jag gjorde, främst med tanke på vad mina barn tvingats gå igenom på grund av det. Vi måste tänka på barnen!"
4. "De flesta har ingen aning om hur snygg och smart man blir av kokain. Se bara på mig! Är det någon som har en näsduk?"
5. Jag känner mig lättad att jag inte körde på det där djuret som sprang ut på vägen. Jag tyckte djuret såg lite drogat ut nästan. Det där med kokainet var bara dumt av mig och jag ångrar så klart att polisen tog mig för det.
6. Det var kul att ni frågade. Nej jag kommer inte att köra bil igen när jag har festat. Jag trodde att rattfylla bara omfattade sprit och inte "godis".
7. Det där var dumt av mig.