Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Jodå har kört flertalet Lexusmodeller, har en bekant som jobbar för dem.
Och visst är upplevelser av sakers varande subjektiva. Jag upplever större körglädje i ett flertal andra bilar. Även i långt billigare märken än Lexus.
OK, vi kan enas om att körglädje är subjektivt men tänk också på att en bil som hade detta när den var ny kan tappa mycket av körglädjen när den blir äldre och sliten. Där påstår jag att Lexus sticker ut, det enda som skiljer om du sätter dig i en nyare bil kontra en som fyllt 10 år är att nybilslukten är borta, finishen är fortfarande bättre än på de flesta bilar och under färden är avsaknaden av knirk, klonk, skrammel och andra oönskade ljud total. Sen tror jag också rostskyddet är mer omfattande på en Lexus, kan inte påminna mig att jag sett en kexig Lexus vilket inte direkt Toyota kan skryta med.
Lite OT men om man jämställer körglädje med att kunna accelerera snabbt eller att kunna ligga som ett strykjärn i kurvorna har jag redan ägt såna bilar när jag var yngre. Den ena var en Mitsubishi Colt Turbo med uppskruvat turbotryck. Totalt anonym liten japan men drog det mesta vid rödljusen, blev som en hästspark när turbon kickade in! Den andra en Miata. Inte lika kvick på gasen man man kunde hålla nästan vilken hastighet som helst på kurviga vägar utan att det kändes osäkert.
Och...ingen av dessa har inte varit speciellt dyra bilar.