Citat:
Ursprungligen postat av
DraconianTimes
Lexus är rätt dyra bilar och köparna väljer hellre den tyska trion (Audi, BMW & Mercedes) + Volvo då de har högre statusvärde. Att tyska bilar idag är genuint skräp som faller sönder, verkar inte bekymra de som är ute efter att köra omkring och spänna sig.
Själv hade jag tagit Lexus alla dagar i veckan framför en tysk surkålsräcer.
Så du försöker hävda att alla tyska bilar idag är bara skräp som faller sönder….? Hur kan det komma sig att du har fått denna vanföreställning…? För det har ingen som helst koppling till verkligheten.
Fortfarande idag funkar de flesta bilar mycket bra för de flesta ägarna, även tyska. De rullar vanligen 20-30K mil utan mycket mer än normal service.
Att det händer att några få av dem (sett till det totala antalet sålda) händer alla bilmärken. Och även om det av någon anledning sker en ökning av ev problem under en period, för någon biltillverkares bilar, så har det aldrig handlat om att ”de bara faller sönder”, som om det skulle gälla generellt alla bilar från ett viss märke, ett vist land etc.
Skulle det vara som du försöker påstå så skulle det drälla överallt utmed vägarna av delar som trillat loss från tyska bilar, ja med tanke på hur enormt många tyska bilar av nyare moteller det är i trafiken var dag.
Men märkligt nog verkar fungera helt ok och ägarna ser nöjda ut där bakom ratten…
Själv kör jag sedan 6 år och 17k mil sedan en Passat som inte krånglat nåt alls, inte faller sönder, utan faktiskt på sitt sätt är den bästa bil jag haft. Och tro mig, jag har kört det mesta i bilväg under åren med körkort.
Jag skulle inte tveka en sekund att köpa en tysk bil igen, eller en Lexus heller för den delen, eller nån annan asiat eller fransk, eller italiensk. Det hade mer hängt på vad jag eftersöker i utrustning, prestanda, design och vad som dyker upp, än det handlar om märken i sig.
Jag håller mig till verkligheten och har i princip inget av alla de korkade fördomar som många andra uppvisar, som i princip alltid grundar sig till största delen på deras okunnighet, att de svalt myter och inte begriper vad konfirmeringsbias är…