Citat:
Ursprungligen postat av
stilicho
"Internal bleeding" kan innebära vadsomhelst. Ett blåmärke är en intern blödning. Och även om det inte ser ut som om agenten i fråga får något blåmärke på de släppta filmerna så kan det förstås inte uteslutas att han har fått sådana skador.
Sammanfattningsvis så tycker du att man har rätt att döda någon för att de råkar knuffa till en? Den inställningen är förstås inte okänd. Men den brukar vara vanligare bland negergangsters. Är du möjligtvis hudfärgshandikappad?
Vad är det för personer med "POLICE" på västen? Jag trodde det här var en ICE-operation. ICE-agenter har inte rätt att gripa amerikanska medborgare annat än för federala brott mot migrationslagarna. Och det är mig veterligen ingen som har anklagat henne för sådan brottslighet (men jag gissar att borskungen kommer att göra det väldigt snart).
Jag utgår ifrån att du applåderade lika mycket då kongresspolisen sköt demonstranter i januari 2021? Situationerna är ju inte olika på det principiella planet, även om händelserna vid kongressen var på en helt annan skala.
""Internal bleeding" kan innebära vad somhelst."
Att han fick inre blödningar är ett starkt bevis för att han blev påkörd, något som många i tråden förnekar.
Detta trots att man även ser det på videorna.
"Sammanfattningsvis så tycker du att man har rätt att döda någon för att de råkar knuffa till en?"
Nej, idiot. Jag har i många inlägg förklarat vad som gäller för nödvärn. Det ska handla om ett upplevt allvarligt hot. Se Tennessee v. Garner.
"Vad är det för personer med "POLICE" på västen? Jag trodde det här var en ICE-operation."
ICE-agenterna har både POLICE och ICE på västarna.
"ICE-agenter har inte rätt att gripa amerikanska medborgare annat än för federala brott mot migrationslagarna."
Du har fel.
"Och det är mig veterligen ingen som har anklagat henne för sådan brottslighet (men jag gissar att borskungen kommer att göra det väldigt snart). "
Det är inte mycket du vet. Hon var misstänkt för att ha förhindrat ICE-agenternas tjänsteutövning, vilket är ett federalt brott.
"Jag utgår ifrån att du applåderade lika mycket då kongresspolisen sköt demonstranter i januari 2021? Situationerna är ju inte olika på det principiella planet."
Nej, det var en annan situation. Det var en liten, obeväpnad kvinna som blev skjuten på flera meters avstånd. Jag anser inte att den situationen var nödvärn i det skedet.