2026-01-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nej, det säger sig självt att om hjulet slirar på is åker bilen inte framåt, det är också under extremt kort tid. Man ser hur hon svänger, det är bevisligen inte i sista sekund. Och agenten förstår att hon förmodligen tänker smita när hon backar.

"Don't trust your fucking lying eyes, the car didn't move I tell you!"

Vi som litar på våra ögon ser dock att däcken spann och bilen körde framåt på polisen, det är alltså fullt möjligt enligt fysikens lagar.
Citera
2026-01-16, 12:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier

Vi som litar på våra ögon ser dock att däcken spann och bilen körde framåt på polisen, det är alltså fullt möjligt enligt fysikens lagar.

Du är så klok. Jag förstår dock fortfarande inte varför agenten smet från brottsplatsen.
Citera
2026-01-16, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
"Internal bleeding" kan innebära vadsomhelst. Ett blåmärke är en intern blödning. Och även om det inte ser ut som om agenten i fråga får något blåmärke på de släppta filmerna så kan det förstås inte uteslutas att han har fått sådana skador.

Sammanfattningsvis så tycker du att man har rätt att döda någon för att de råkar knuffa till en? Den inställningen är förstås inte okänd. Men den brukar vara vanligare bland negergangsters. Är du möjligtvis hudfärgshandikappad?

Vad är det för personer med "POLICE" på västen? Jag trodde det här var en ICE-operation. ICE-agenter har inte rätt att gripa amerikanska medborgare annat än för federala brott mot migrationslagarna. Och det är mig veterligen ingen som har anklagat henne för sådan brottslighet (men jag gissar att borskungen kommer att göra det väldigt snart).

Jag utgår ifrån att du applåderade lika mycket då kongresspolisen sköt demonstranter i januari 2021? Situationerna är ju inte olika på det principiella planet, även om händelserna vid kongressen var på en helt annan skala.

""Internal bleeding" kan innebära vad somhelst."
Att han fick inre blödningar är ett starkt bevis för att han blev påkörd, något som många i tråden förnekar.
Detta trots att man även ser det på videorna.

"Sammanfattningsvis så tycker du att man har rätt att döda någon för att de råkar knuffa till en?"
Nej, idiot. Jag har i många inlägg förklarat vad som gäller för nödvärn. Det ska handla om ett upplevt allvarligt hot. Se Tennessee v. Garner.

"Vad är det för personer med "POLICE" på västen? Jag trodde det här var en ICE-operation."
ICE-agenterna har både POLICE och ICE på västarna.

"ICE-agenter har inte rätt att gripa amerikanska medborgare annat än för federala brott mot migrationslagarna."
Du har fel.

"Och det är mig veterligen ingen som har anklagat henne för sådan brottslighet (men jag gissar att borskungen kommer att göra det väldigt snart). "
Det är inte mycket du vet. Hon var misstänkt för att ha förhindrat ICE-agenternas tjänsteutövning, vilket är ett federalt brott.

"Jag utgår ifrån att du applåderade lika mycket då kongresspolisen sköt demonstranter i januari 2021? Situationerna är ju inte olika på det principiella planet."
Nej, det var en annan situation. Det var en liten, obeväpnad kvinna som blev skjuten på flera meters avstånd. Jag anser inte att den situationen var nödvärn i det skedet.
Citera
2026-01-16, 12:11
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:

Men all typ av beväpnad myndighetspersonal som militär, polis, ICE eller liknande är alltid riskfylld att vistas i närheten av. Speciellt under hotfulla förhållanden. Det uppstår missförstånd även med goda intentioner ibland.

Därför är det att leka med elden att åka runt med SUV bland beväpnade och spända ICE-agenter. Kvinnan verkar inte riktigt begripa allvaret öht eller risker som det medför.
Citera
2026-01-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så om det man ser i en film inte "går ihop logiskt" så har det aldrig hänt? AI-film?

Det är väl klarlagt att alla i tråden "lurats" av den allra första filmen, som är för långt ifrån, där man tror att han attackeras av bilens framflygel. I själva verket ser man på två andra filmer, och hans egen film verifierar det, att han hoppar och ställer sig redo att skjuta bredbent rakt in i bilen rakt på förarens kropp.
Det jag menar är att han kan inte samtidigt ha stått långt från bilen och lutat sig över bilen. För att kunna luta sig över bilen måste han i så fall ha stått precis intill bilen, inte långt ifrån den. Varför måste jag förklara rena självklarheter? Kommentera gärna min bild med sannolika skottvinklar, ser den rimlig ut?
Citera
2026-01-16, 12:13
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Du är så klok. Jag förstår dock fortfarande inte varför agenten smet från brottsplatsen.

Det finns i deras regelbok att skytten inte ska utföra första hjälpen. Gäller även andra myndigheter.
Citera
2026-01-16, 12:13
Medlem
Citat:

Varför har du svårt att förstå det?
Därför att han följde reglementet.
Citera
2026-01-16, 12:18
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Det finns i deras regelbok att skytten inte ska utföra första hjälpen. Gäller även andra myndigheter.

Jag har inte sagt något om första hjälpen. Han smet från brottsplatsen.
Citera
2026-01-16, 12:20
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Varför har du svårt att förstå det?
Därför att han följde reglementet.

Du hittar bara på. Ingen har mig veterligen kunnat påvisa att detta påstående är sant.
Citera
2026-01-16, 12:23
Medlem
Citat:

Det kallas inte för smet när han avlägsnar sig från den som skjutits. Reglementet som säger det är just för att en polis som kan misstänkas för brott inte får chansen att manipulera bevisningen. Hade han varit kvar där runt kroppen skulle du och andra dårar hävdat att han förstörde eller planterade bevis.
Citera
2026-01-16, 12:23
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:

Då argumenterar du utifrån att det är han som begick ett brott. Men det är det enligt lagen inte. Han har väl inget kvar att göra där kanske? Det är väl praxis att skytten lämnar platsen.
Citera
2026-01-16, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du vet ingenting om hur kvinnan eller agenten tänker. Du har uppenbarligen inte alla fakta klara. Ändå skriver du ihop en saga som du hittat på själv. Det är ointelligent.

Det kallas för att demonstrera. Att åka dit ICE befinner sig. Men nu gjorde hon ju inte det för det är hennes hemmagata och hon hade ändå åkt dit.

"Du vet ingenting om hur kvinnan eller agenten tänker."
När det gäller agenten uppstår situationen så snabbt att han inte hinner tänka efter. Det är snarare en instinktiv handling. Hans agerande är i linje med vad en objektiv, resonabel polis hade gjort i den situationen. Det är därför nödvärn.

När det gäller kvinnan så säger både vittne och film att hon var där för att störa ICE-agenternas arbete. Detta styrks av att hon är med i ett nätverk som har som uttalat syfte att störa ICE-agenternas arbete.

Vad hon tänkte när hon körde mot agenten är ointressant när man gör den juridiska bedömningen av om det förelåg nödvärn. Det avgörande är om agenten uppfattade det som ett allvarligt hot.

"Det kallas för att demonstrera."
Nej, det kallas att störa ICE-agenternas arbete, vilket är ett brott. Man kan demonstrera utan att begå brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in