2026-01-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Förbannade daltande han ska sitta i stenhårda förhör.

Han har fått ett egen lägenhet.

Mer än en lgh sitter tydligen i vanliga fall upp till 13 st på den avdelningen han är! Så en hel avdelning sitter han på helt själv!
Citera
2026-01-15, 21:07
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, precis. Dom upplever en kortvarig sinnesfrid. Först ångest som byggts upp, trigger, sen sker överfallet och därefter lugn och dom kan sova som barn, likt Robin verkar göra nu. Går att likna vid en heroinist. Men detta är en fas som likt heroinet försvinner…

Tror att du har rätt i det mesta. Men jag tror även att vissa kan leva jämförelsevis länge på minnet av en i deras tycke värdefull erövring.
Citera
2026-01-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Förbannade daltande han ska sitta i stenhårda förhör.

Han har fått ett egen lägenhet.

Påminner om när någon (kommer inte ihåg vem) fick egen flygel på häktet, dvs hela avdelningen med kontor, gym, matrum och sovrum.

Sverige i ett nötskal.
Citera
2026-01-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Jag är inte helt övertygad om att han har så pass låg intelligens som vissa har velat göra gällande.
Och att han nu sover gott och är på bra humör tycker jag verkar vittna om att han nånstans är nöjd med att han har kunnat förverkliga en dröm han förmodligen haft ända sen tonåren. Då infinner sig väl lugnet till slut.

Hade han haft intelligens hade han inte varit så lugn.
Citera
2026-01-15, 21:12
Medlem
HomosexuellSkurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Och sover gott "Han sover tungt och sammanhängande"
Inget tvivel om att han är psykopat.

Man kan tycka det, men han fick ingen annan diagnos än pedofili sist han utreddes.
Han har Antisociala personlighetsdrag, komplex och problematisk personlighet, men inte tillräckligt många ihophängande diagnoskriterier för att det ska räknas till en specifik störning som beskrivits i diagnosmanualerna som läkare och psykologer utgår ifrån.
Det finns två olika diagnossystem varav ett kommer göras om helt. Det skulle kunna innebära att han får vad som kallas ”personlighetssyndrom ospecificerad”

Dock så ska det bli skitintressant att följa detta och läsa nästa utlåtande av läkare och psykolog
Senast redigerad av HomosexuellSkurk 2026-01-15 kl. 21:18.
Citera
2026-01-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Alright.... Av det som framkommit är det antingen redan bekräftat i tråden eller uppgifter som antingen inte går att bekräfta eller uppgifter som saknar något som styrker dem. Känns det bättre? Vill du att jag skapar ett konto och skriver ett inlägg som om jag var hans mamma så får du se hur lätt det är att hitta på en historia som vem som helst kan gå på om de inte begriper vad källkritik är?

Haha så du hittade alltså inte något du kunde hänvisa till? Det gör som sagt inget om det är uppgifter som inte går att bekräfta, jag vill bara veta vart du läst all den informationen du säger dig ha sett innan eftersom enligt dig fanns all information redan ute.

Absolut, gör det! Gör 2 konton när du ändå är igång, det blir faktiskt mer trovärdigt då.
Citera
2026-01-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag funderar på hur en sån liten skit kan överfalla och kidnappa (kidnappade han henne?) Hon borde gjort motstånd och då blir det en jävla tumult som borde höras och märkas.
Jag tänkte på detta också, men jag vill minnas att jag såg ett klipp från GM:s facebook där han spelar paintball och slänger sig väldigt aggressivt och målmedvetet på backen och fortsätter. Även om han inte är någon super-atlet så fick klippet mig faktiskt att tänka mig att han hade kunnat övermanna en ensam kvinna, så spinkig var han inte.
Senast redigerad av lokalpatriot 2026-01-15 kl. 21:19. Anledning: Råkade skriva airsoft, ändrade till paintball.
Citera
2026-01-15, 21:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Tror att du har rätt i det mesta. Men jag tror även att vissa kan leva jämförelsevis länge på minnet av en i deras tycke värdefull erövring.
Ja, speciellt om dom har kvar ett minne från erövringen. Kanske den delen han frös in.
Citera
2026-01-15, 21:16
Medlem
HomosexuellSkurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Hade han haft intelligens hade han inte varit så lugn.

Han befinner sig trots allt på en vårdinstitution där personalen är omhändertagande och professionella.
Han är skyddad.
Citera
2026-01-15, 21:19
Medlem
Har en gammal polare som varit på rättpsyk i huddinge i något år. Men inte hört ifrån honom på flera månader verkar inte få ha mobil.

Kommer han att träffa detta monster ´´Vilma´´ där?
Eller umgås han inte alls med andra där?
Citera
2026-01-15, 21:21
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Haha så du hittade alltså inte något du kunde hänvisa till? Det gör som sagt inget om det är uppgifter som inte går att bekräfta, jag vill bara veta vart du läst all den informationen du säger dig ha sett innan eftersom enligt dig fanns all information redan ute.

Absolut, gör det! Gör 2 konton när du ändå är igång, det blir faktiskt mer trovärdigt då.

Jag kan ge dig ett exempel.

Den påstådde brodern A säger att RA började bete sig som en tjej efter pappans begravning.

I en artikel i Expressen säger en "dåvarande kollega på ett transportbolag" att han hetta Hampus och att han började bete sig märkligt och prata som en tjej helt plötsligt.
I samma artikel ser man en bild på RA som tjej i hytten på en byggarbetsplats.
RA jobbade som chaufför på ett åkeri som kör grus och avfall från just byggen, så det är lätt att klura ut vilket av åkerierna det gäller.
Där jobbade RA 2 månader, samtidigt som farsan gick bort. Så den informationen finns att tillgå bland nyhetsinläggen för den som är lite vaken.
Citera
2026-01-15, 21:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomosexuellSkurk
Man kan tycka det, men han fick ingen annan diagnos än pedofili sist han utreddes.
Han har Antisociala personlighetsdrag, komplex och problematisk personlighet, men inte tillräckligt många ihophängande diagnoskriterier för att det ska räknas till en specifik störning som beskrivits i diagnosmanualerna dom läkare och psykologer utgår ifrån.
Det finns två olika diagnossystem varav ett kommer göras om helt. Det skulle kunna innebära att han får vad som kallas ”personlighetssyndrom ospecificerad”

Dock så ska det bli skitintressant att följa detta och läsa nästa utlåtande av läkare och psykolog
Ja, det är jag rätt övertygad om då han uppvisar både NPD & psykopatiska / antisociala drag så det blir precis som du skrev.
FB har redan gjort RPUn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in