2026-01-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Sover bra och blir arg när han förlorar i spel.
Vilket daltande.

Verkar inte ha ångest eller känslor för vad han gjort.

Han bör bli inlåst i ett mörkt rum!

Han Verkar aldrig vara nöjd!

Förbannade daltande han ska sitta i stenhårda förhör.

Han har fått ett egen lägenhet.
Citera
2026-01-15, 20:43
Medlem
Har en gammal polare som varit på rättpsyk i huddinge i något år. Men inte hört ifrån honom på flera månader verkar inte få ha mobil.

Kommer han att träffa detta monster ´´Vilma´´ där?
Eller umgås han inte alls med andra där?
Citera
2026-01-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Helt klart psykopat.

Och det känns som det blir mer och mer tydligt att Robin vill vara det han åtrår, dvs ett litet barn, flicka.
Först det vi redan vet:
Barnsliga örhängen, "flickiga" hårspännen, lastbilen full med massa gosedjur..

Sen det som framkommer i artikeln:

Ljus pipig röst.
"Han pratar väldigt tillgjort med en ljus, pipig ton på rösten. Det låter väldigt konstigt. "

Dålig förlorare i spel.
"– När han spelar sällskapsspel och kortspel med vårdare så hatar han att förlora. Han blir jättearg, som ett barn, och svär."

Har han inte fått lära sig att fina flickor svär inte?

Kan han ha tagit hormoner ?
Citera
2026-01-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag tycker det är rätt vanligt även om det är konstigt för normalt funtade människor.
De kan må extremt dåligt men efter de pucklat på frugan & barnen - el. som här: styckmördat ngn - så sover de gott som små barn & verkar inte ha ett bekymmer i hela världen. Som att de får kortvarig sinnesfrid.

Ja, precis. Dom upplever en kortvarig sinnesfrid. Först ångest som byggts upp, trigger, sen sker överfallet och därefter lugn och dom kan sova som barn, likt Robin verkar göra nu. Går att likna vid en heroinist. Men detta är en fas som likt heroinet försvinner…
Citera
2026-01-15, 20:48
Medlem
HomosexuellSkurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Blir nog farligare för Robin att sitta i fängelse med Jordgubben och Räven, iförd sina rosa hårspännen.

Undrar vilket han skulle föredra själv.. sannolikt kvinnoanstalt, men jag hoppas han får lida var han än hamnar. Synd det är så enkelt att byta juridiskt kön.

Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det tycks som vårdarna redan psykar honom (testar honom).

Om det mot all förmodan inte blir rättspsyk.
Vet du hur det kommer fungera för Robin-VA på ett fängelse då ?
Förresten RPU:n var det en youtube länk ?
Vårdarna har säkert till uppgift att iaktta honom i olika situationer, men jag tror de avrådas från att provocera fram olika reaktioner.
Svårt att säga hur det kommer se ut när Robin-slynan hamnar på anstalt, men jag kan gissa att han får sitta ganska isolerad.

Länk till video:
https://youtu.be/K8jj-k6y3Cw?si=ABphRApq_4EuORI0
Citera
2026-01-15, 20:55
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Jag har inte sagt att det är sant och det har ingen betydelse i sammanhanget heller.
Men eftersom du hittat all den informationen i tråden och övriga bilagor så är jag väldigt nyfiken på att läsa.

Då hade jag verkligen inte trott det var A heller, om nu allt fanns att läsa innan. Så vill du inte ge några exempel på vart du hittade det då?

Alright.... Av det som framkommit är det antingen redan bekräftat i tråden eller uppgifter som antingen inte går att bekräfta eller uppgifter som saknar något som styrker dem. Känns det bättre? Vill du att jag skapar ett konto och skriver ett inlägg som om jag var hans mamma så får du se hur lätt det är att hitta på en historia som vem som helst kan gå på om de inte begriper vad källkritik är?
Citera
2026-01-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Seriöst??
Gör mig förbannad med.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-liv-pa--rattspsyk-egen-avdelning/

Ingen empati, ingen ångest, på gott humör....

Blir arg som ett barn...
Och sover gott "Han sover tungt och sammanhängande"
Inget tvivel om att han är psykopat.
Citera
2026-01-15, 21:01
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Jag hoppas innerligt att dom kallar han Robin framöver, SOM HAN HETER.

Han få bli arg då, vad ska han göra ?? Killen är typ 168 och väger 60 kg han kan inte göra ett skit….

Jag funderar på hur en sån liten skit kan överfalla och kidnappa (kidnappade han henne?) Hon borde gjort motstånd och då blir det en jävla tumult som borde höras och märkas.
Citera
2026-01-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det förvånar mig hur vissa här kan tvivla på att Robin är psykopat. Visar ingen ånger, kan t.o.m mörda för att få utlopp för sina egna lustar - ingen utom en psykopat fungerar så.

Psykopat är han nog, men flera här har antagit att han har autism vilket nog inte stämmer.
Citera
2026-01-15, 21:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, det rättsmedicin är en oerhört intressant och som synes komplicerad vetenskap. I många fall brukar jag automatiskt jämföra med mitt gamla hemland, USA, men jag tror nog att det svenska rättsmedicinska väsendet är tops!

Har ingen egentlig kännedom om rättsmedicin men det är intressant att följa med litet i nya rön.

Tänker att de inre organen bryts ner snabbt om det inte finns blodtillförsel. På så sätt kanske man kan avgöra vilket organ som slutade fungera först, dv.s. innan, vid eller efter dödsögonblicket. Tänker att man undersöker förhållandet hjärta och hjärna först (om hjärtat hade slutat får inte hjärnan syre), men självklart andningsapparaten mm. Nu blev BO tydligen strypt och med det finns det en förklaring.
Och som jag tidigare skrev, måste det vara svårare att bedöma skador på en styckad kropp.

Eftersom GM verkar har lagrat kroppsdelar i kylen kanske vävnaderna inte har förstörts så mycket. Speciellt eftersom kroppsdelarna inte legat så länge. Vet ej hur det är med kroppsdelar i fryst tillstånd.

Vet inte om jag hänger med riktigt i hur du menar, men om man tänker att man dör av våld mot huvudet t ex, så kommer andningen att upphöra eftersom den styrs av andningscentrum i hjärnan. Då kommer ju även hjärtat att sluta att slå.

Om man får ett knivhugg i hjärtat, då kommer hjärtat sluta slå och inom kort slutar hjärnan att fungera. Hjärtat kan stå still i flera minuter innan hjärnan dör, beroende på olika omständigheter.

Däremot vid dödligt våld mot kroppen, såsom stickskador, skottskador, grovt trubbigt våld, handlar det väl mer om förblödning (som ju även omfattar inre blödningar) om det nu ine är så att skadorna omfattar lungorna, hjärtat eller skallen.

Strypvåld lämnar vanligen skador i halsstrukturen såsom fraktur på tungben/struphuvud, och andra skador såsom petekier ögon osv.. Döden inträffar av syrebrist (både minskat flöde av inandningsluft, men också strypning av blodkärl) till hjärnan, vilket kan leda till snabb medvetslöshet, och sedan död (hjärtat slutar slå).

Drunkning är ju inte aktuellt i det här fallet (skule jag tro), men om offret lever när kroppen sänks i vatten, fylls lungorna med vatten, till skillnad mot om man är död när man hamnat i vattnet.
Citera
2026-01-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Både ja och nej. ”Lusten” kommer komma tillbaks. Hans brott fungerade ångestdämpande (lustfyllt) ett tag, men sen kommer suget tillbaks med där ribban höjts. Där han är nu har han inget som kan stimulera honom vilket troligen leder till kronisk inre stress. Han kommer inte må bra helt enkelt.

Hur skulle det fungera, nu förstår jag att vanligt porrberoende är tiotusentals gånger mildare och lättare att ”behandla” än pedofili och nekrofili, men undrar lite om när han är inlåst kanske han ändå efter ett tag inte stimulerat den delen av honom, likt porrberoende personer som slutar kolla porr så småningom blir ”normala” igen?

Alltså att han inte kan vara inne och ladda ner hemskt material/göra verklighet av sina fantasier eller triggas igång mer kanske ändå kan hjälpa honom att inte bli galen?
Och om han får ett långt straff behöver han ju lära sig hantera jobbiga situationer/tankar utan att ta ut dom känslorna på att kolla på material/mörda/kidnappa.

Eller blir det bara värre och värre för honom ju längre han är inlåst just med begäret att skada någon/kidnappa/döda när han inte får möjlighet att leva ut sina sjuka fantasier?

Jag säger inte att han ser till att vara inlåst för att bli hjälpt mot sina besvär(om det nu inte skulle vara för att han verkligen skäms över den sidan av sig och vet att han bara är trygg inlåst från allmänheten och att han inte kan skada ytterligare personer då, men det känns väldigt otänkbart) utan jag var bara nyfiken på om han mår sämre för varje dag trots att han lär sig hantera ångest osv, vilket jag hoppas(att han mår sämre).

Kändes skitluddigt att skriva men får inte ihop det bättre, har jobbat i för många timmar denna vecka…
Citera
2026-01-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han kanske trivs med att vara inlåst på rättsspyk.
Allt är förutsägbart, enkla rutiner att följa och "trevlig, kravlös" personal.
Kom att tänka på Daniel Nykvist som sprang ut från sin lägenhet och mördade en okänd kvinna och ett barn. Han trivs väldigt bra på rättspsyk och mår bra mentalt av att vara där. Har riktigt blommat upp.

För tankarna till ärkeäcklet Edvin Gyllensvan (dubbelmordet i Mantorp) som verkade trivas så bra i fängelset för att han fick umgås med "andra som också var intresserade av knivar" som han uttryckte sig. Tror han också gillar rutiner och "hemtrevlig" personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in