Citat:
Ursprungligen postat av
Stark-Senap
Håller så klart med i allt du säger.
Vill gärna puffa för intervjun med S Skarsgård där att han berättade han efter 11/9 hade läst både koranen och bibeln, från pärm till pärm, för att försöka förstå vad fan det hela handlade om. Han konkluderade med att: Visst, där fanns väl en och annan levnadsregel väl värd att följa. Men de kan man lika väl lära sig genom att läsa Bamse.
Klok man han Skarsgård!!
Mest förvånad är jag annars över att en plats som Flashback hyllar Bamse. Känns som allt Bamse står för är just det den bruna Flashback-mobben hatar. Detta inger hopp. Heja Bamse!
Sedan måste jag bara nämna. Det var otroligt irriterande när jag förra året på SVT såg serien Bröderna Malm (1972). Var otroligt frustrerande att en av skådespelarna var Olof Thunberg. Dvs Bamses berättarröst. Syntax error att titta på.

Kul. Många på flashback försöker vara parodier på nån "sån man ska vara" "så man ska" säga, som "pappa"
blir väldigt klyschig schablon.
Kanske de försökt mata folk bara. Rädda liv. Från två fronter. Tjänar. Ett evigt tjänande av Gud.
Flashback-schablon. Inte många kan utmärka sig genom att berätta hemligheter. Jag var inte bättre. Det är bara Jesus som ska utmärka sig. Och vissa godhetsambassadörer som Stellan S och hedningarna i Bamse. Så när jag fått ur mig det.
Den rösten så hette han ja. Jaså Thunberg, som Greta. Kul

Hon borde va med i Bamse. Få en egen karaktär.
Vad skulle hon va för djur? Apa kanske

(Inget ont om apor, eller Greta)
För mig räckte inte Bamse. Tyvärr. Det ville sig inte. Världen räcker inte.
Bamse räcker för de rätta?. I am error.
It takes a fool to remain sane. Att hålla ihop det kräver nåt som många hednakristna verkar ha. Inte extra terrestrials.
UFOs har väl förekommit även i Bamse. E.t phone home.