2026-01-15, 01:38
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Blodprov på station låter konstigt , det skall utföras av medicinsk utbildad personal och enligt en användare här i forumet görs det aldrig av en polis även om den skulle ha rätt utbildning.
Mig körde dom till sjukhuset mitt i natten för att ta blodprov och kiss. Både snabbtest och ivägskickning på analys. Sen vägrade dom jävlarna att skjutsa mig tillbaka till bilen eller hem efter alla tester som dom hade lovat att göra.
Enda anledningen till att dom utsatte mig för allt det där var för att jag såg trött ut när jag tittade på deras penna som dom viftade framför ögonen.
Tacka för fan för att man såg trött ut efter 12 timmar på jobbet.

Men vad jag förstått så kan en sköterska komma till polisstationen och ta prover också.
Citera
2026-01-15, 01:45
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Som jag förstår det så var ju snabbtestet inte på påsens innehåll, utan på Nyberg själv. Snabbtestet måste dock bekräftas med blodprov. Det är dock möjligt att rattfyllan är grov om hon varit avsevärt påverkad av olaglig narkotika.

Nope, åklagar säger ju själv att det var påsens innehåll som har reagerat på ett snabbtest.
Åklagaren har inte uttalat annat än att Nyberg lämnat urin/blodprov för analys, efter snabbtestet.
Det om att Nyberg själv snabbtestats och visat positivt var bara en förbättrad nyhet i Aftonhoran.
Dom glömde nämna att det var påsen som testats och därför åkte hon på urin/blodprov.
Vet ni fan vem som visste att påsen testats inte Nyberg, fast alla andra bara fått media rubrikerna att Katja Nyberg snabbtest visade att hon var drogpåverkad och positivt för kokain?
Jo GW satt ju i rutan och pratade om den snabbtest som gjorts på det okända pulvret!
Citera
2026-01-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nope, åklagar säger ju själv att det var påsens innehåll som har reagerat på ett snabbtest.
Åklagaren har inte uttalat annat än att Nyberg lämnat urin/blodprov för analys, efter snabbtestet.
Det om att Nyberg själv snabbtestats och visat positivt var bara en förbättrad nyhet i Aftonhoran.
Dom glömde nämna att det var påsen som testats och därför åkte hon på urin/blodprov.
Vet ni fan vem som visste att påsen testats inte Nyberg, fast alla andra bara fått media rubrikerna att Katja Nyberg snabbtest visade att hon var drogpåverkad och positivt för kokain?
Jo GW satt ju i rutan och pratade om den snabbtest som gjorts på det okända pulvret!
Kan ju vara en krossad huvudvärkstablett eller dylik, jag känner flera som har svårt för att svälja t.ex en vanlig Ipren och istället krossar och löser upp i vatten.
Citera
2026-01-15, 02:00
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
Spelar ingen roll vad folk tycker hon är rökt som politiker hon har kört packad med droger troligtvis i blodet ! Helt olämplig som politiker efter det här ! Reglerna är glasklara av med kortet och jobbetbi riksdagen . Hon är en jävla hycklerska !
Citat:
Nej hon är ju redan av med körkortet så det här är ett glasklart fall ! Hon är jävla hycklerska som berättar för folk vad dom får inte får göra och gör tvärtemot själv ! Hennes politiska karriär är härmed över !verkar vara en genomvidrig människa oxå så åt helvete med den sopan !
Citat:
Hon har redan blivit av med körkortet! Det glömde hon nämna ]bara packa grejerna dra åt helvete !
Citat:
över en promille så hon har varit packad !
Citat:
hon hade över en hel promille när hon togs solklart fall finns inga räddningsplankor kvar
Hon var rejält packad och pulvret kommer inte göra saken bättre för henne körkortet redan borta med risk för fängelse !

Du verkar inte gilla Katja, är det ett personligt hat mot just henne eller är det pga att hon är en SD-politiker, dvs att du är en "vänstermupp"?

Sen borde du väl kolla upp lite bättre fakta innan du vräker ur dej en massa skit, Katja hade väl inte 1 promille i kroppen, rättare sagt lär det varit närmre 0 promille, sen om hon hade tagit kokain eller inte det återstår att se!
Citera
2026-01-15, 02:09
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Här säger åklagaren att snabbtestet är på Nyberg själv, inte på innehållet i påsen. Det är väl också den sorts snabbtest som är det vanligaste, även om det kan finnas snabbtest även för att kolla innehållet i narkotika.

Åklagaren säger faktiskt inte att testet är på Nyberg, utan ett test som togs på stationen.
Senare har Åklagaren rent ut sagt att snabbtestet som reagerade togs på påsens innehåll.
Det indikerade betyder då, Nyberg kan vara påverkad och måste lämna prover för analys.
Indikerar betyder inte att något är bevisat, utan att snabbtestet antyder något.
I detta fall: innehavaren av den påse som test reagerar på, kan ha smakat på innehållet.
Citera
2026-01-15, 02:10
Medlem
Skojgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så man begär att få tillgång till en offentlig försvarare om man har bikarbonat i en påse i handväskan? Möjligen om det är starkt koncentrerad bikarbonat men jag är tvivelsam...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OkQlEq/jimmie-akesson-da-maste-katja-nyberg-avga

Saken är redan klar för min del.

I hennes position så är det definitivt lämpligt att ha en advokat som presstalesperson. Då kan hon hänvisa till sin advokat istället för att själv sköta eventuella mediekontakter. Det kan också vara så att hon upplever en risk att det blir aktuellt med misstankar om "vårdslöshet i trafik".
Senast redigerad av Skojgruppen 2026-01-15 kl. 02:13.
Citera
2026-01-15, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojgruppen
I hennes position så är det definitivt lämpligt att ha en advokat - i den situation hon befinner sig i - som presstalesperson. Då kan hon hänvisa till sin advokat istället för att själv sköta eventuella mediekontakter. Det kan också vara så att hon upplever en risk att det blir aktuellt med misstankar om "vårdslöshet i trafik".
Att anlita en jurist för diverse göromål är inte helt ovanligt, att begära en som offentlig försvarare gör man inte utan att det finns ett mål mot en.
Citera
2026-01-15, 02:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Kan ju vara en krossad huvudvärkstablett eller dylik, jag känner flera som har svårt för att svälja t.ex en vanlig Ipren och istället krossar och löser upp i vatten.
Du måste ha väldigt speciella bekanta.
Jag har aldrig stött på någon som gör så. Det går ju att köpa flytande Ipren på apoteket.
Citera
2026-01-15, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du måste ha väldigt speciella bekanta.
Jag har aldrig stött på någon som gör så. Det går ju att köpa flytande Ipren på apoteket.
Ipren finns i flytande form just för människor som har svårt att svälja tabletter ,så det bevisar ju just motsatsen av vad du säger, du kanske inte tänkte på det
Citera
2026-01-15, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ska man ha vattnet i zipperpåsen också när man gör det?
Testa!
Citera
2026-01-15, 02:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ipren finns i flytande form just för människor som har svårt att svälja tabletter ,så det bevisar ju just motsatsen av vad du säger, du kanske inte tänkte på det
Varför köper de det i tablettform då?
Citera
2026-01-15, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför köper de det i tablettform då?
Ipren i flytande form är ofta slut på apoteket och vissa tycker det är krångligt med spruta och doseringen ,frågor på det?

Ipren var bara ett exempel, har du autism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in