2026-01-14, 19:35
Medlem
Reimers avatar
Men fan, total dominans för Almtuna och så tar Almtuna en utvisning och Oskarshamn gör givetvis mål
Citera
2026-01-14, 20:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men fan, total dominans för Almtuna och så tar Almtuna en utvisning och Oskarshamn gör givetvis mål
Fast vilket skott av Ikonen, eller hur?

IKO har nästan alltid fasligt svårt med Almtuna. Det är sen gammalt. Jag är fullt förberedd på ett snöpligt slut även i kväll!
Citera
2026-01-14, 20:51
Medlem
perry2s avatar
Herregud vad Kalmar spelar u Burkölen uppe i Umeå .... 5 mot 5 ser ut som PP

Dock bara 2-2 på Tavlan
Citera
2026-01-14, 21:08
Medlem
perry2s avatar
Burk-Kalmar 2-3

Burkölen totalt utspelade trots 3 raka billiga PP i 3e
Citera
2026-01-14, 21:20
Medlem
perry2s avatar
Ytterligare ett PP ville domarna i Umeå ge Björklöven....

Domarna fick ej som de ville 3p till Kalmar...Välförtjänt
Citera
2026-01-14, 21:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fast vilket skott av Ikonen, eller hur?

IKO har nästan alltid fasligt svårt med Almtuna. Det är sen gammalt. Jag är fullt förberedd på ett snöpligt slut även i kväll!

Mja, det är nog jag som får ett snöpligt slut, 29-11 i skott och ni leder med 1-2 i slutet av tredje
Citera
2026-01-14, 21:28
Medlem
Nord88s avatar
SSK åkte väl på tek i egen zon nyss för att ha spelat den ur offensiv zon under förlängningen? Var lite otydligt i sändningen men kan inte se vad det annars skulle vara.

Har haft heta debatter med närstående som stödjer denna idiotregel men när den även tillämpas när man försöker med farligt inspel i slottet som går förbi samtliga spelare och ur zon är man så jävla långt ifrån vad man vill uppnå med regeln.

Hoppas SHL tar sitt förnuft till fånga och inte inför denna idiotregel. Tycker förövrigt att det är kul med allt lurpassande i 3v3.
Citera
2026-01-14, 21:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Mja, det är nog jag som får ett snöpligt slut, 29-11 i skott och ni leder med 1-2 i slutet av tredje
Blev till råga på allt 5+game på en av era spelare för en stund sen. Borde varit max en tvåa. IKO:s powerplay följande fem minuter är dock det sämsta jag sett.

Edit: Ikonen stänger matchen i tom målbur. Det är inte vackert, men det är 3p på bortais i januari.
Senast redigerad av Blot-Sven 2026-01-14 kl. 21:31.
Citera
2026-01-14, 21:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Blev till råga på allt 5+game på en av era spelare för en stund sen. Borde varit max en tvåa. IKO:s powerplay följande fem minuter är dock det sämsta jag sett.

Edit: Ikonen stänger matchen i tom målbur. Det är inte vackert, men det är 3p på bortais i januari.

Ständigt denna Ikonen

Grymt slut för Almtuna men ett stort grattis till Oskarshamn, sätter man sina chanser vinner man

Nu hoppas jag att det går bättre för Leksand imorgon mot Brynäs.
Citera
2026-01-14, 21:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ständigt denna Ikonen

Grymt slut för Almtuna men ett stort grattis till Oskarshamn, sätter man sina chanser vinner man

Nu hoppas jag att det går bättre för Leksand imorgon mot Brynäs.
Almtuna spelar 100x bättre och roligare, men 3p är 3p. Emil Vuorio i IK-målet är mannen som rånar Uppsala-laget på minst 1p i kväll.

Hoppas på det! Tänkt se den matchen.
Citera
2026-01-14, 21:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Almtuna spelar 100x bättre och roligare, men 3p är 3p. Emil Vuorio i IK-målet är mannen som rånar Uppsala-laget på minst 1p i kväll.

Hoppas på det! Tänkt se den matchen.

Är polisen underrättad om rånet?

Vi hörs i matchtråden imorgon
Citera
2026-01-14, 21:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Är polisen underrättad om rånet?

Vi hörs i matchtråden imorgon
Vet inte, men rånaren var maskerad.

Det gör vi!

———

Björklöven är f.ö. inne i en tung period just nu. Det är lite typiskt dem. Tyckte vi spelade ut dem efter noter uppe i Umeå sist. Det återstår att se om de lyckas toppa formen lagom till slutspelet eller om det blir the same procedure as every year.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in