2026-01-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Nu finns inlägg på shesaballers Insta om att Wange signat med Manchester U idag. Fy fan vad jobbigt!

Nej hon är mer än välkommen skönt att sopan Terland kommer fasas ut

Hammarby skrattar dock hela vägen till banken sjuk summa dem får faktiskt
Citera
2026-01-14, 13:26
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Nämns någon summa? . Jag har svårt att tro att Bajen skulle släppa henne för något annat än en rekordtranfer ( för allsvenskan)

Pengarna borde läggas på att värva in en etablerad ersättare av landslagsklass. Janogy?
Citera
2026-01-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Tänker du på texten som dök upp igår men sedan försvann?
I vart fall hittar jag den inte igen.
Något i stil med "" Ellen Wangerheims transfer to Manchester United is considered a potential record in WSL history"" ?
Man ska nog inte tro alltför mycket på dessa summor, men då det verkar ha ändrats till "big significant fee" får man utgå ifrån att Hammarby fått en bra ersättning och möjligtvis och kanske även någon form av möjlighet till ytterligare betalt beroende av prestation, vidareförsäljning osv.
Har man betalat rejält i damers mått mätt får man också hoppas att hon får spela.
Senast redigerad av Gurug 2026-01-14 kl. 15:07.
Citera
2026-01-14, 16:23
Medlem
Alkibiadess avatar
Nu är det klart med att Crux går in som ägare av Rosengård. Samtidigt blir Caroline Seger fotbollschef: https://www.fcrosengard.se/article/sv7at8u-23jgd/view
Citera
2026-01-14, 17:45
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Enligt en kamrat från CB florerar rykten om Wilma Leidhammar på Reddit. Om det stämmer så hoppas jag det handlar om en svensk klubb. Några etablerade stjärnor vill vi behålla i allsvenskan.

Finns även rykten om Felica Schröder men jag tror hon har is i magen och väntar med lämna Häcken tills dess hon är färdig med sina gymnasiestudier i juni. Men det klart, de engelska klubbarna verkar vara villiga att lägga stora summor på svenska spelare just nu så helt säkert är det inte.

Att Wange går Man U ser jag som klart men frågan är om Bajen ska fortsätta med att rapportera varannan IN , varannan UT. I så fall är det IN som gäller imorgon.
Citera
2026-01-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu är det klart med att Crux går in som ägare av Rosengård. Samtidigt blir Caroline Seger fotbollschef: https://www.fcrosengard.se/article/sv7at8u-23jgd/view

Rätta mig gärna.
Rosengård har en stor ungdomsverksamhet, jag kan förstå att ett visst intresse finns för Cruz i att få ta en del av intäkter av spelarförsäljningar.
I övrigt finns inte mycket att vinna, prispengarna i Sverige är låga. Publiksnittet är lågt och även med en satsning lär inte Rosengård dra mycket publik annat än i derbyn. Så inte några summor för en delägare att hämta hem. Vad vill man åt egentligen? Hur mycket investerar Crux?
Välgörenhet tror jag inte att dem pysslar med.
Citera
2026-01-14, 21:00
Medlem
https://hammarbyfotboll.se/

Video med Arnor som går igenom läget. Som jag fattar honom är tanken att Sofia Reidy och Sally Nylen ska ersätta Smilla. Känns inte perfekt tycker jag. I övrigt låter det helt okej. Han vill värva ytterligare en back och en anfallare i detta tranferfönster. Hoppas på rutinerade spelare av hög klass där.
Citera
2026-01-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Rätta mig gärna.
Rosengård har en stor ungdomsverksamhet, jag kan förstå att ett visst intresse finns för Cruz i att få ta en del av intäkter av spelarförsäljningar.
I övrigt finns inte mycket att vinna, prispengarna i Sverige är låga. Publiksnittet är lågt och även med en satsning lär inte Rosengård dra mycket publik annat än i derbyn. Så inte några summor för en delägare att hämta hem. Vad vill man åt egentligen? Hur mycket investerar Crux?
Välgörenhet tror jag inte att dem pysslar med.
Personerna som driver bolaget drivs väl av makt och inflytande. De som investerat pengarna har nog inte superbra koll förutom att damfotbollen växer och att det är en kul grej att skryta om att man satsar på.
Citera
2026-01-14, 21:31
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
https://hammarbyfotboll.se/

Video med Arnor som går igenom läget. Som jag fattar honom är tanken att Sofia Reidy och Sally Nylen ska ersätta Smilla. Känns inte perfekt tycker jag. I övrigt låter det helt okej. Han vill värva ytterligare en back och en anfallare i detta tranferfönster. Hoppas på rutinerade spelare av hög klass där.

Der känns märkligt. Stina Lennartsson borde vara given som högerback Hon och Smilla växlade sina positioner på högerkanten, back och ytter. En högerkant med Stina och Vilde ser väldigt stark ut.

Jag tror förlusten av Blakstad blir mer kännbar speciellt med tanke på Jösendal också lämnade. Vi behöver en helt ny vänsterflygel.

Sörum, Rehnberg och Madison Pogarch är nog tänkta i en startelva när det är dags för Europaspel.

Är rätt säker på att en eller två spelare IN presenteras imorgon eller senast på fredag.
Citera
2026-01-14, 22:15
Medlem
Citat:
Der känns märkligt. Stina Lennartsson borde vara given som högerback Hon och Smilla växlade sina positioner på högerkanten, back och ytter. En högerkant med Stina och Vilde ser väldigt stark ut.

Jag tror förlusten av Blakstad blir mer kännbar speciellt med tanke på Jösendal också lämnade. Vi behöver en helt ny vänsterflygel.

Sörum, Rehnberg och Madison Pogarch är nog tänkta i en startelva när det är dags för Europaspel.

Är rätt säker på att en eller två spelare IN presenteras imorgon eller senast på fredag.

Ja vi får hoppas att Stina inte är på väg bort.
Tycker annars att det är kul att Sally får chansen, hon har gjort det jäkligt bra.
Kan förstås också bli så att Vilde kommer ta vänstersidan lite oftare nu när Jösendal dragit till Liverpool. Att Stina får lite mer offensiva uppdrag med Reidy bakom sig. Sally att träna med A-laget och få en del inhopp. Hon har ju trots allt precis fyllt 17.
Citera
2026-01-14, 23:19
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Ja vi får hoppas att Stina inte är på väg bort.
Tycker annars att det är kul att Sally får chansen, hon har gjort det jäkligt bra.
Kan förstås också bli så att Vilde kommer ta vänstersidan lite oftare nu när Jösendal dragit till Liverpool. Att Stina får lite mer offensiva uppdrag med Reidy bakom sig. Sally att träna med A-laget och få en del inhopp. Hon har ju trots allt precis fyllt 17.

Bajen lyckades förlänga med Stina i somras med avtal som löper hela 2027. I mina ögon en av de bästa 2025. Jag hoppas att hon tar platsen som vänsterback när det är dags för Europaspel. Reidy ser jag helst som mittback i en fem/trebackslinje. Sally kan bli bra men det blir nog mest inhopp i år.
Citera
2026-01-15, 07:26
Medlem
Citat:
Bajen lyckades förlänga med Stina i somras med avtal som löper hela 2027. I mina ögon en av de bästa 2025. Jag hoppas att hon tar platsen som vänsterback när det är dags för Europaspel. Reidy ser jag helst som mittback i en fem/trebackslinje. Sally kan bli bra men det blir nog mest inhopp i år.

Håller med, av det jag har sett så tycker jag att Reidy är starkast som mittback. Att hon kan vara ett alternativ till högerbacken men att Stina är ordinarie där. Sally är i första hand med i truppen för att utvecklas, inhopp och vem vet idag hur snabbt utvecklingskurvan kommer se ut.

Troligen är det den där danska tjejen som är tänkt som ett komplement till Pogarch.
På topp har jag ingen aning om, ryktades tidigare om någon afrikanska. Samtidigt säger han inte anfallare utan att man söker en offensiv kraft. Både Rehnberg och Nyhagen ser mest kvicka ut. Ett alternativ med mer fysisk kraft är nog det man söker. Då är ryktena kring Leidhammar trots allt kanske sanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in