2026-01-13, 13:47
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
MFF förlänger med Izzy D'Aquila till 2027. Defenitivt en av allsvenskans bästa spelare.

Sen var hon skadad och borta hela höstsäsongen men är hon på bana igen så har MFF ett verkligt vasst anfall nu.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2026-01-13 kl. 13:50.
Citera
2026-01-13, 14:27
Medlem
enlitenkorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
MFF förlänger med Izzy D'Aquila till 2027. Defenitivt en av allsvenskans bästa spelare.

Sen var hon skadad och borta hela höstsäsongen men är hon på bana igen så har MFF ett verkligt vasst anfall nu.

Verkligen, om hon är lika bra när hon kommer tillbaka så stärker det MFF enormt, sen blir frågan hur länge de tänker ha kvar henne.
Citera
2026-01-13, 14:36
Medlem
enlitenkorps avatar
Någon som hört något om vart Sanna Kullberg ska ta vägen? Nästan en månad sen det kom att hon inte skulle vara kvar i MFF
Citera
2026-01-13, 16:10
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Du hade rätt i att de Jongh lämnar. Klart idag, även Maria Gros lämnar hon säljs till icke namngiven klubb. Känns som de var de sista av de lite mer heta spelarna att lämna befintlig klubb. Får se om de stannar i Allsvenskan.

När jag skrev detta så tippade jag Bajen nästa men efter alla nyförvärv så känns inte de Jongh längre aktuell här (men osvuret är bäst). Tippar Norrköping, Djurgården eller MFF.
Citera
2026-01-13, 18:06
Medlem
erikp121s avatar
Får throwbacka till grundskolan och typ 2an hehe. "Det var kul så länge det varade" är väl mitt motto i Livet. Sörplade till det och blev full när jag var elva, men min första "flickvän" var en konspiration för att ena andra guzzen skulle haffa min polare haha.

Så ser damfotbollen ut, det är hit och dit. Jag är inte bitter (referens Killinggänget), men vafan. In med någon ny pudding på topp eller en stadig flata där bak (69, trekant, eller vadsom). Hehe.

---

Ska man se allvaret denna Silly Season så har alla lämnat oss, vi är övergivna, men vi får se det från den Ljusa Sidan. Vi har trots allt Europa Cup kvar! (Eller?)

Do you remember? When Ellen and Ellen played together?

Aja, tbx till bärsen. Tbx till vinhaggorna på Golden Hits (hehe, inga Black Army-häxor från Golden Hill för mig åtminstone, men you do you, tänker på Black Ladies-ladyn som sitter i en sunkig norrortslägenhet och tänder på). Heja Hammarbajen, Alala.

Peace n luv.
Senast redigerad av erikp121 2026-01-13 kl. 18:09.
Citera
2026-01-13, 22:54
Medlem
För att vara ett lag som mestadels spelade skitdålig fotboll och åkte ur Allsvenskan så har det varit överraskande mycket positivt kring spelarna som lämnat. Tänker då främst på spelare som Lisa Björk, Sara Eriksson, Gross men nu även De Jongh.
Verkligen nu upp till bevis för samtliga av dem.
Citera
2026-01-13, 23:08
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
För att vara ett lag som mestadels spelade skitdålig fotboll och åkte ur Allsvenskan så har det varit överraskande mycket positivt kring spelarna som lämnat. Tänker då främst på spelare som Lisa Björk, Sara Eriksson, Gross men nu även De Jongh.
Verkligen nu upp till bevis för samtliga av dem.

För mig är det fortfarande obegripligt att de faktiskt åkte ur sett till laget de hade. Fan vet om de tar sig tillbaka nu med tanke på spelarflykten. Trist när ett av de klassiska lagen försvinner.
Citera
2026-01-14, 10:10
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Toppklubbarna i allsvenskan jagar alla Tuva Ölvestad. Enligt uppgift finns det redan bud som överstiger en miljon men BP vill ha två miljoner för att släppa henne. Detta trots att hon fortfarande återhämtar sig från sin korsbandsskada.

https://www.aftonbladet.se/a/PdRnQ6?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Det är sällsynt att det läcker ut uppgifter om övergångssummor men det här visar att det inte längre är billigt att värva storstjärnor internt i allsvenskan.
Citera
2026-01-14, 10:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Toppklubbarna i allsvenskan jagar alla Tuva Ölvestad. Enligt uppgift finns det redan bud som överstiger en miljon men BP vill ha två miljoner för att släppa henne. Detta trots att hon fortfarande återhämtar sig från sin korsbandsskada.

https://www.aftonbladet.se/a/PdRnQ6?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Det är sällsynt att det läcker ut uppgifter om övergångssummor men det här visar att det inte längre är billigt att värva storstjärnor internt i allsvenskan.
Nästan rätt att läcka uppgifter när BP nekar henne övergång trots rekordsummor…
Citera
2026-01-14, 12:02
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Bajen förlänger inte med Lotta Ökvist. Inte förvånande med tanke på hennes skadeproblematik. Hon kommer ändå att fortsätta sin rehabträning hos klubben. Känns tveksamt att hon skulle kunna ta sig tillbaka till den nivå hon höll innan skadorna kom.
Citera
2026-01-14, 12:33
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Nu finns inlägg på shesaballers Insta om att Wange signat med Manchester U idag. Fy fan vad jobbigt!
Citera
2026-01-14, 12:54
Medlem
Citat:
Bajen förlänger inte med Lotta Ökvist. Inte förvånande med tanke på hennes skadeproblematik. Hon kommer ändå att fortsätta sin rehabträning hos klubben. Känns tveksamt att hon skulle kunna ta sig tillbaka till den nivå hon höll innan skadorna kom.

Tycker det är trist. Tycker hon framstår som sympatisk och verkade ändå ha potential första vändan. Nu, med skador och stigande ålder (även om hon inte är jättegammal) så verkar det stannat av lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in