2026-01-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Ja nu kanske hon får sin son mördad av kriminella gäng
Men kanske hon inte bryr sig
Ge fan i att lägga kommentarer om sånt du inte har en aning om. Det sista hon vill. Kan jag säga med säkerhet
Citera
2026-01-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har man fått en hel väska med några kilo att förvara så är det inte första gången grabben gör detta.
En mamma borde rätt snabbt kunna upptäcka om sitt barn plötsligt köper en ny jacka, ny telefon, ny klocka eller vad ungen nu lagt pengarna på då denne säkerligen inte har någon annan inkomst.
Nu sägs det inte hur gammal ungen är men gissar iallafall på övre tonår och då har man inte pengar till dessa saker oftast.

Att föräldrar idag är så pass blinda är något jävligt konstigt tycker jag.

Inget sånt har hänt eller upptäckts.
Citera
2026-01-14, 10:57
Medlem
grabben som gömde 7 kilo hasch och två hekton kokain hemma är född 2010, gick på arena skolan och
bodde i tallnäs tills han blev omhändertagen. han missbrukar inte men testat rökt på och druckit ibland.
han har en prick i registret från tidigare när han skulle sno en fyrhjuling men misslyckades. han har en hel svensk mamma som är bra och en utländsk pappa som är helt frånvarande, dessutom har han eller hade iallafall vid tidspunkten partner.
han är verkligen inte grovt kriminell, han blev bara utnyttjad av dom äldre för han är ganska dum och lättpåverkad. kommer inte säga hans namn för uppenbara själ.
(mamman har fått skyddad identitet och allt sånt också)
fråga vad ni vill så försöker jag ge ett bra svar
Senast redigerad av Lillen1416 2026-01-14 kl. 11:03.
Citera
2026-01-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillen1416
grabben som gömde 7 kilo hasch och två hekton kokain hemma är född 2010, gick på arena skolan och
bodde i tallnäs tills han blev omhändertagen. han missbrukar inte men testat rökt på och druckit ibland.
han har en prick i registret från tidigare när han skulle sno en fyrhjuling men misslyckades. han har en hel svensk mamma som är bra och en utländsk pappa som är helt frånvarande, dessutom har han eller hade iallafall vid tidspunkten partner.
han är verkligen inte grovt kriminell, han blev bara utnyttjad av dom äldre för han är ganska dum och lättpåverkad. kommer inte säga hans namn för uppenbara själ.

Du verkar ha bra insyn i fallet. Kompis? familj? Hur ser familje situation ut? Tidigare relationer till mamman? Något som kan ha påverkat att han blivit indragen i detta?
Citera
2026-01-14, 16:10
Medlem
Tycker helt ärligt att folk inte ska lägga sig i så mycket. Det är redan en jobbigt situation för familjen och dom nära. Blir inte bättre av att folk ska spekulera över saker som dom inte har med att göra
Citera
2026-01-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillen1416

Citat:
Ursprungligen postat av 4Faldigt
Du verkar ha bra insyn i fallet. Kompis? familj? Hur ser familje situation ut? Tidigare relationer till mamman? Något som kan ha påverkat att han blivit indragen i detta?

Man undrar ju hur nära du egentligen står dom. Men jag hoppas innerligt att du inte delger något som kommer att kunna skada eller utsätta familjen för fara. Tänk dig för vad du skriver och delar med dig av i detta. Vi är ju fundersam på vem du är, därav dessa frågor ovan.
Citera
2026-01-14, 21:51
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2026-01-15, 10:08
Medlem
Citat:

behöver inte gå in på varför jag vet dethär men jag vet det iallafall. familjen vet jag inte riktigt men mamman e det väll inget fel på. varför han blev indragen e ju förmodligen för han ville vara tuff och lite gangster plus att han bodde i tallnäs och hade nära till denhär typ av kriminallitet
Senast redigerad av Lillen1416 2026-01-15 kl. 10:16.
Citera
2026-01-15, 10:10
Medlem
Citat:
Man undrar ju hur nära du egentligen står dom. Men jag hoppas innerligt att du inte delger något som kommer att kunna skada eller utsätta familjen för fara. Tänk dig för vad du skriver och delar med dig av i detta. Vi är ju fundersam på vem du är, därav dessa frågor ovan.

nej skulle aldrig nämna namn, addres eller nånting för att kunna skada dem på något sätt. vill bara ge information som kan ge er en uppfattning
Citera
2026-01-15, 14:22
Medlem
Inte heller de andra är några kriminella av rang, lite småbus och testa på ungdomslivet men hamnat lite snett. Lite som tagit ur "snabba cash" där ungdomar luras till att göra saker.
Det är mer tragik än gängmedlemmar detta.
Citera
2026-01-15, 18:13
Medlem
Jag hoppas innerligt att ingen anger någon av dessa ungdomar vid namn eller något som avslöjar vilka de är.

Ingen av de är kriminella.
Citera
2026-01-15, 20:46
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskToarulle
Inte heller de andra är några kriminella av rang, lite småbus och testa på ungdomslivet men hamnat lite snett. Lite som tagit ur "snabba cash" där ungdomar luras till att göra saker.
Det är mer tragik än gängmedlemmar detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Dajkie
Jag hoppas innerligt att ingen anger någon av dessa ungdomar vid namn eller något som avslöjar vilka de är.

Ingen av de är kriminella.

De fina pojkarna är förärade en tråd i Aktuella brott och kriminalfall. Enligt en medlem förekommer en av dem redan i belastningsregistret. Nu åtalas fyra tonårspojkar för grova narkotikabrott.

Det är allvarliga brott. Åklagaren åtalar inte utan bevisning. Era inlägg är löjliga. Hade ni alltså hellre sett all narkotika säljas till andra barn?

Ta hand om ungarna istället för att tysta Flashback-tråden. Jag har en känsla att dessa killar kommer att figurera i fler brottmål i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in