2026-01-11, 06:36
Medlem
Kvinnan skulle dammsuga sin sons rum och upptäckte då att det låg en tung väska under sängen. I väskan hittade hon stora mängder cannabis. Nu åtalas fyra tonårspojkar för grova narkotikabrott.

Så tragiskt som förälder att behöva vara med om sånt här. Hjärteskärande & ilska.
Ngn som vet vilka det är?

Står i ST:

https://www.st.nu/2026-01-10/gomde-kilovis-med-droger-i-pojkrummet/?shareSource=iossharebutton
Citera
2026-01-11, 06:42
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svall66
Kvinnan skulle dammsuga sin sons rum och upptäckte då att det låg en tung väska under sängen. I väskan hittade hon stora mängder cannabis. Nu åtalas fyra tonårspojkar för grova narkotikabrott.

Så tragiskt som förälder att behöva vara med om sånt här. Hjärteskärande & ilska.
Ngn som vet vilka det är?

Står i ST:

https://www.st.nu/2026-01-10/gomde-kilovis-med-droger-i-pojkrummet/?shareSource=iossharebutton

Hon kunde ju skött det lite smidigare än att sätta dit grabben. Nu kanske han har skulder till nån livsfarlig typ+ att han får grovt narkotikabrott i sina papper. Han får väl bo hemma tills han är 40
Citera
2026-01-11, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Hon kunde ju skött det lite smidigare än att sätta dit grabben. Nu kanske han har skulder till nån livsfarlig typ+ att han får grovt narkotikabrott i sina papper. Han får väl bo hemma tills han är 40
Ja nu kanske hon får sin son mördad av kriminella gäng
Men kanske hon inte bryr sig
Citera
2026-01-11, 06:48
Medlem
Fel fokus. Nu vet man inte hur det hela gått till och tycker inte behöver döma föräldrar i agerandet. Kanske inte är föräldern som kontaktat polisen? Kan lika gärna vara ngn annan myndighet/typ soc som hjälpt till i agerandet? Om jag hade varit förälder och hittat denna mängd hade jag insett att jag har en pojk som behöver omfattande hjälp, ens son blir inte hjälpt i missbruket av att vara tyst, det är en sak som är säker iaf.

Åter till tråden.
Senast redigerad av Svall66 2026-01-11 kl. 06:55.
Citera
2026-01-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svall66
Fel fokus. Nu vet man inte hur det hela gått till och tycker inte behöver döma föräldrar i agerandet. Kanske inte är föräldern som kontaktat polisen? Kan lika gärna vara ngn annan myndighet/typ soc som hjälpt till i agerandet? Om jag hade varit förälder och hittat denna mängd hade jag insett att jag har en pojk som behöver omfattande hjälp, ens son blir inte hjälpt i missbruket av att vara tyst, det är en sak som är säker iaf.

Åter till tråden.
Tror du någon har kilovis med cannabis under sängen för eget bruk?
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-01-11 kl. 08:17.
Citera
2026-01-11, 08:08
Medlem
Citat:

Därefter skulder till staten på 100 000kr? Idiot morsa
Citera
2026-01-11, 09:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har man fått en hel väska med några kilo att förvara så är det inte första gången grabben gör detta.
En mamma borde rätt snabbt kunna upptäcka om sitt barn plötsligt köper en ny jacka, ny telefon, ny klocka eller vad ungen nu lagt pengarna på då denne säkerligen inte har någon annan inkomst.
Nu sägs det inte hur gammal ungen är men gissar iallafall på övre tonår och då har man inte pengar till dessa saker oftast.

Att föräldrar idag är så pass blinda är något jävligt konstigt tycker jag.
Citera
2026-01-11, 10:00
Avstängd
Citat:

Skulle alla resonera som du är det inte konstigt att vi inte får stopp på denna typ av kriminalitet. Tystnadskultur är inte lösningen.
Citera
2026-01-11, 11:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2026-01-11, 11:31
Avstängd
Tråkig snitch mamma, är ju lugnt så länge sonen inte pundar själv
Tänk business, hon hade kunnat kräva en del av kakan
Citera
2026-01-11, 12:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
Tråkig snitch mamma, är ju lugnt så länge sonen inte pundar själv
Tänk business, hon hade kunnat kräva en del av kakan
Gissningsvis pundar sonen och håller statsh för att finansiera sitt eget bruk. Normala ungar brukar inte ha en resväska med knark under sängen annars.
Citera
2026-01-11, 18:54
Medlem
Han lär reta sig att han inte lärt sig att dammsuga sitt rum, det hade jag gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in