Citat:
Ursprungligen postat av
londonlondon
Korrekt! Bra att du är med!
Jag är det. Men jag var tvungen försöka dra dig tillbaka till frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
londonlondon
Vad är anledningen, enligt dig, att företagen inte kan ta ut ett pris som täcker kostnaderna?
Varför frågar du det??
Det har nämnts massor med ggr.
Kunderna vill inte betala vad det kostar. Och det företag som då levererar går back. Och det företag som håller ett pris så dom går runt har ingen försäljning och går i kk.
Varför måste jag förklara detta ytterligare en gång. Och varför kan du inte ta emot informationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
londonlondon
Vänta nu! Sa du inte precis att företagen går i kk för att ”INTE kan ta ut pris som täcker kostnaderna?”
Jag har varit konsistent hela tiden. Om du bara kunde ta in informationen skulle vi slippa att du frågar om samma sak flera ggr.
Kunderna vill inte betala vad det kostar för företagen. Kan du nu försöka ta in det.
Citat:
Ursprungligen postat av
londonlondon
Du menar det finns inga företag som sysslar med bostadsproduktion?
Försök undvik tillskriva andra sådant du fantiserat ihop.
Spendera all din hjärnkraft på att ta emot informationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
londonlondon
Nu har du tappat bort dig rejält! I ditt ursprungliga inlägg menar du att företagen går i kk för att de säljer till underpris.
Här kan man se det ursprungliga inlägget som du svarade på:
(FB) Bostadsmarknaden i Sverige just nu!
För att konkretisera förslaget från londonlondon, så om marknaden vill betala 3.9 MSEK för en produkt som kostar företaget 4 MSEK att producera, så är lösningen londonlondon föreslår att företaget höjer priset till 4.1 MSEK.
Då tänker londonlondon att företaget kommer gå med vinst.
Att ingen kund vill köpa av företaget till priset 4.1 MSEK är inget som londonlondon förstår.