Kan vi teoretiskt hamna i negativt kval?
Nä alltså.. jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om soppan med JJ... och vad som är riktigt sant kanske blir svårt att få reda på för oss som utomstående, även om det hade varit intressant helt klart.
Känns sjukt knepigt att han får gå så tidigt, en av klubbens största legendarer någonsin. Wallin måste väl vetat vad han värvade in i JJ.
Äh, allt känns som en enda röra, och sedan Abbott på det. Luktar ju paniklösning deluxe.
Visst.. kickar man en HC så lär man ju snabbt lösa en ny sådan, men det luktar panik på ett sätt jag inte upplevt tidigare i min soffhockeykarriär.
Och på tal om det... om detta nu legat och bubblat i grumliga vatten länge... borde man inte ha jobbat på en bättre och mer permanent lösning vid sidan om isåfall, än att ta in en Abbott i panik?
Mitt starkaste minne av Abbott-bröderna är när Sevc står upp mot dem båda (eftersom de är så fega så de måste anfalla två mot en

)
https://www.youtube.com/watch?v=t9oBqrfcm8A
Vad jag inte kan med Abbott-bröderna alltså, om man hade problem med JJ i Karlstad så är det nog inget om hur det kommer låta kring syster Abbott.