2026-01-12, 21:58
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jag gillar Kellman. Han gör sina poäng. 26-36-10 senaste tre säsongerna. 10 poäng hittills i ett kasst Färjestad. Som föregående skrev, ingen fysisk spelare, inget vasst skott men är ändå skaplig att producera. 2-3C är nog inte fel med rätt omgivning.

Han är dessutom er bäste tekare bland de som spelat många matcher ( Tjecken Ek är bättre efter 4-5 matcher)
Senast redigerad av perry2 2026-01-12 kl. 22:12.
Citera
2026-01-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Han är dessutom er bäste pekare bland de som spelat många matcher ( Tjecken Ek är bättre efter 4-5 matcher)

Ok, tack hade inte koll på den statistiken. Kellman gör inte bort sig med rätt lekkamrater.
Citera
2026-01-12, 23:00
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Kan vi teoretiskt hamna i negativt kval?

Nä alltså.. jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om soppan med JJ... och vad som är riktigt sant kanske blir svårt att få reda på för oss som utomstående, även om det hade varit intressant helt klart.

Känns sjukt knepigt att han får gå så tidigt, en av klubbens största legendarer någonsin. Wallin måste väl vetat vad han värvade in i JJ.
Äh, allt känns som en enda röra, och sedan Abbott på det. Luktar ju paniklösning deluxe.

Visst.. kickar man en HC så lär man ju snabbt lösa en ny sådan, men det luktar panik på ett sätt jag inte upplevt tidigare i min soffhockeykarriär.
Och på tal om det... om detta nu legat och bubblat i grumliga vatten länge... borde man inte ha jobbat på en bättre och mer permanent lösning vid sidan om isåfall, än att ta in en Abbott i panik?

Mitt starkaste minne av Abbott-bröderna är när Sevc står upp mot dem båda (eftersom de är så fega så de måste anfalla två mot en ) https://www.youtube.com/watch?v=t9oBqrfcm8A

Vad jag inte kan med Abbott-bröderna alltså, om man hade problem med JJ i Karlstad så är det nog inget om hur det kommer låta kring syster Abbott.
Vad hände med Thomas Mitell? Var inte han heller en bra tränare eftersom han inte är kvar? Abbot fick väl sparken från Rögle, skulle han vara en bättre tränare menar Wallin? Är det ens tränarfrågan som är problemet, kan det vara så att truppen helt enkelt är FÖR bra så att det inte ens finns någon tillräckligt bra tränare för att det ska bli synk?
Citera
2026-01-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vad hände med Thomas Mitell? Var inte han heller en bra tränare eftersom han inte är kvar? Abbot fick väl sparken från Rögle, skulle han vara en bättre tränare menar Wallin? Är det ens tränarfrågan som är problemet, kan det vara så att truppen helt enkelt är FÖR bra så att det inte ens finns någon tillräckligt bra tränare för att det ska bli synk?

Mitells kontrakt gick ut och han gick till Schweiz. Hur och om förhandlingar med FBK förekom vet jag inte.
Citera
2026-01-13, 15:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Mitells kontrakt gick ut och han gick till Schweiz. Hur och om förhandlingar med FBK förekom vet jag inte.
Allright tack för informationen🫶
Citera
2026-01-13, 16:21
Medlem
In med Per-Erik (Perra) Johnsson som tränare för FBK, hans meriter som tränare är rätt bra. Värmlänning och omtyckt men han kanske inte vill leda lag i SHL längre.
Citera
2026-01-13, 23:55
Medlem
Att sparka Jönsson var helt rätt
Citera
2026-01-14, 08:46
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
In med Per-Erik (Perra) Johnsson som tränare för FBK, hans meriter som tränare är rätt bra. Värmlänning och omtyckt men han kanske inte vill leda lag i SHL längre.
Det där förslaget gillar jag skarpt!
Men med tanke på den där gubbkepsen han numera använder så är han nog klar med tränarkarriären...
Citera
2026-01-14, 09:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Men med tanke på den där gubbkepsen han numera använder så är han nog klar med tränarkarriären...
Ingenting är omöjligt, som Gunde Svan säger.

Perra tränade ju faktiskt ett norskt lag förra säsongen, så helt klar var han ju inte då, åtminstone. Han är dessutom hela tre år yngre än Roger Melin som aldrig säger aldrig.
Citera
2026-01-14, 11:22
Medlem
Citat:
Skojar du?
Att folk skriker efter Perra är chockerande
Citera
2026-01-14, 12:20
Medlem
Perra, med keps eller inte, tror jag mer på än Cam Abbott.

Det blir väl inledningsvis en vändning där spelarna äntligen börjar spela för varandra med några vinster som följd. När de sedan ställs mot de bättre lagen och torskar så kommer Abbott att skälla ut dom utan effekt, förlusterna kommer som följd och hur skall man få FBK att vinna igen?

Jag frågade tidigare vad Wallin har som meriter för att få vara sportdirektör, inga va? Vad har Abbott för meriter som tränare, inga va?

FBK-familjen mår bäst av att ha både värmlänningar som spelare (majoriteten iallafall) och tränare, punkt slut.

Ring Perra och förbered honom på att ta över efter Abbott om någon månad.
Senast redigerad av Knaseligas 2026-01-14 kl. 12:33.
Citera
2026-01-14, 15:03
Medlem
Citat:

Näää! Han är passé!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in