2026-01-12, 19:20
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett litet inpass apropå Jönsson: har ingen tänkt tanken att JJ:s små utspel "post game" kan ha spelat in när han fick kicken? Jönsson är trött på att förlora, och sen poff så är han väck. Han höll ju på så där vid flera tillfällen under hösten också. Klagade på spelarna och allt vad det var.

Det där är väl en knäckfråga. Vad är hönan och ägget.

När Jörgen inför säsongen förklarat sin spelfilosofi har jag tyckt att det både låtit modernt och vettigt. Han har poängterat att det INTE rör sig om växjöhockey men att spelet börjar bakifrån.

Men det har ju inte synts på isen. Det vi sätt har känts som en slapphänt variant av Växjöhockey. Men frågan är om det är spelarna eller Jörgen. Är det de som inte kan spela hans hockey eller han som inte når fram? Är hans kritik befogad eller ej, eller borde han kritisera sig själv också?
Tänker ändå att det är heltidsproffs och sådana SKA kunna anpassa sig. Sen måste man såklart förstå spelarnas individuella styrkor.

Men har svårt att tro att JJ skulle vara så dum att han ber någon som Steen jobba defensivt istället för att gå på skott när han har möjlighet. Men något har ju inte klickat helt klart. Dock är det ju inte Jörgens fel att till exempel Zohorna kom in helt jävla otränad som om han bara suttit och sörplat öl på soffan hela sommaren, där gäller liksom individuellt ansvar. Är väl först nu han börjat klara byten på över 30 sek.
Citera
2026-01-12, 19:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det där är väl en knäckfråga. Vad är hönan och ägget.

När Jörgen inför säsongen förklarat sin spelfilosofi har jag tyckt att det både låtit modernt och vettigt. Han har poängterat att det INTE rör sig om växjöhockey men att spelet börjar bakifrån.

Men det har ju inte synts på isen. Det vi sätt har känts som en slapphänt variant av Växjöhockey. Men frågan är om det är spelarna eller Jörgen. Är det de som inte kan spela hans hockey eller han som inte når fram? Är hans kritik befogad eller ej, eller borde han kritisera sig själv också?
Tänker ändå att det är heltidsproffs och sådana SKA kunna anpassa sig. Sen måste man såklart förstå spelarnas individuella styrkor.

Men har svårt att tro att JJ skulle vara så dum att han ber någon som Steen jobba defensivt istället för att gå på skott när han har möjlighet. Men något har ju inte klickat helt klart. Dock är det ju inte Jörgens fel att till exempel Zohorna kom in helt jävla otränad som om han bara suttit och sörplat öl på soffan hela sommaren, där gäller liksom individuellt ansvar. Är väl först nu han börjat klara byten på över 30 sek.
Jo, det är sant. Kom bara att tänka på det här när Wallin yttrade att ingen är större än klubben. Det har ju formligen osat frustration om Jönsson ibland, vilket jag tolkat som en form av egogrej. Ingen gör som han säger, typ, och det är därför de torskar. "Spelarnas fel". Han ställer uppenbarligen höga krav på truppen men saknar kanske medel att nå fram till den på rätt sätt. Är ju inte första gången detta händer i ett hockeylag. Då är det "tränarens fel".

En taskig sits för Jönsson oavsett. Det är uppenbarligen nåt som skurit sig, så... lika bra att han fick gå.
Citera
2026-01-12, 19:34
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Suck! Jävla soppa! Wallin spelar ett högt spel! Cam Abbott? Är han verkligen rätt gubbe för Färjestad? C Olsson kvar som ass med Karlberg och Tollefsen? Samtidigt hintar NWT om att samtal förs med JJ om en annan roll i föreningen.

Blev jävligt sugen på en bamsegrogg nu!

FBK värvar Lule-legendarer? Det är nog bäst du blandar en riktigt stadig grogg med dunderhonung i. Svårt att se detta sluta väl, men vi får se.
Citera
2026-01-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
FBK värvar Lule-legendarer? Det är nog bäst du blandar en riktigt stadig grogg med dunderhonung i. Svårt att se detta sluta väl, men vi får se.

Ja hur detta slutar återstår verkligen att se! Popcorn någon?
Citera
2026-01-12, 19:53
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja hur detta slutar återstår verkligen att se! Popcorn någon?

Kan vi teoretiskt hamna i negativt kval?

Nä alltså.. jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om soppan med JJ... och vad som är riktigt sant kanske blir svårt att få reda på för oss som utomstående, även om det hade varit intressant helt klart.

Känns sjukt knepigt att han får gå så tidigt, en av klubbens största legendarer någonsin. Wallin måste väl vetat vad han värvade in i JJ.
Äh, allt känns som en enda röra, och sedan Abbott på det. Luktar ju paniklösning deluxe.

Visst.. kickar man en HC så lär man ju snabbt lösa en ny sådan, men det luktar panik på ett sätt jag inte upplevt tidigare i min soffhockeykarriär.
Och på tal om det... om detta nu legat och bubblat i grumliga vatten länge... borde man inte ha jobbat på en bättre och mer permanent lösning vid sidan om isåfall, än att ta in en Abbott i panik?

Mitt starkaste minne av Abbott-bröderna är när Sevc står upp mot dem båda (eftersom de är så fega så de måste anfalla två mot en ) https://www.youtube.com/watch?v=t9oBqrfcm8A

Vad jag inte kan med Abbott-bröderna alltså, om man hade problem med JJ i Karlstad så är det nog inget om hur det kommer låta kring syster Abbott.
Citera
2026-01-12, 19:55
Moderator
Gromguttens avatar
Det är nära hem till Asker om han får tråkigt, Abboten.
Senast redigerad av Gromgutten 2026-01-12 kl. 19:59.
Citera
2026-01-12, 19:55
Medlem
Cam är helt slut i huvudet. Precis det primadonnorna i FBK behöver
Citera
2026-01-12, 20:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Haha va i helvete? läste jag nyss en kanadensare som inte förstår sig på svenskhockey ska ersätta en av svensk hockeys största! jaja
Senast redigerad av nousernameneeded 2026-01-12 kl. 21:11.
Citera
2026-01-12, 20:57
Medlem
GreenBastards avatar
När jag läste om Abbot så var det bara ett citat från segelsällskapsresan som kom upp i huvudet:

VAD HÅLLER NI PÅ MÄÄD!!!!
Citera
2026-01-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Haha. Nu såg jag att han redan kritat för er.
Alltså, med rätt spelare kan han va bra. Med fel spelare är han osynlig.

En duglig 2C om han håller sig hyfsad. Ingen dålig värvning men ingen game changer. Kan se dålig ur länge när det dippar.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Kan inte skjuta och inte tacklas. Inte direkt någon playmaker heller.

Ingen jag hade byggt ett lag runt men kan nog hoppa in i vilken kedja som helst utan att göra bort sig.

Tackar för seriösa svar.

Som jag skrev tidigare så kommer jag bli tossig om det är med er han fixar ett guld, jävlar vad det hade svidigt ska man inte sticka under stolen.
Citera
2026-01-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Tackar för seriösa svar.

Som jag skrev tidigare så kommer jag bli tossig om det är med er han fixar ett guld, jävlar vad det hade svidigt ska man inte sticka under stolen.

Jag gillar Kellman. Han gör sina poäng. 26-36-10 senaste tre säsongerna. 10 poäng hittills i ett kasst Färjestad. Som föregående skrev, ingen fysisk spelare, inget vasst skott men är ändå skaplig att producera. 2-3C är nog inte fel med rätt omgivning.
Citera
2026-01-12, 21:52
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Mitt starkaste minne av Abbott-bröderna är när Sevc står upp mot dem båda (eftersom de är så fega så de måste anfalla två mot en ) https://www.youtube.com/watch?v=t9oBqrfcm8A
https://www.youtube.com/watch?v=iGUGZ6xt1lg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in