2026-01-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Hur skulle någon kunna vara säker på en sån sak?

Man utgår väl från att han försökte komma undan med det och då lämnar man väl inte avslöjande bevis för att retas? I så fall hade han väl haft en annan plan för vart han rörde sig efter det, och inte till sin stuga där polisen såklart börjar leta.

Men om du tror det är nån rimlighet i det så kanske han tyckte det med. Omöjligt att veta.

Personligen skulle jag tro att 1. han har gjort det här förut och kommit undan med det. 2. han hade hellre fortsatt med fler offer än att åka in på livstid.

Det är det jag menar. Det går inte att vara säker på varken det ena eller det andra, ändå utgås det oftast i tråden från att sakerna glömts eller tappats på platsen av misstag. Det är ju såklart en rimligare förklaring. Det är också högst troligt att han agerat ensam. Det betyder inte att vi utan vidare helt kan utesluta alternativa gärningsmän.
Citera
2026-01-14, 02:20
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
(......)).
samt att ha inte hade tid att städa upp det han tappat på plats.

Inte ha tid? Hur många riskfyllda sekunder skulle det ta att få med hammaren?

Varje sekund kan ju vara avgörande för att komma undan i nuet, men att väga att eventuellt bli påkommen i nuet med att göra ett medvetet val att lämna kvar DNA det låter märkligt.

Det åker ju en del bilar i området, hundar rastas, tågen kommer precis förbi pumphuset varje kvart eller nåt, men att medvetet kvarlämna DNA och inte lägga några sekunder på att få med sig låter som att han måste ha haft fokus endast på att komma undan i nuet och inte haft prio på att komma undan långsiktigt.

Han kan inte ha stannat upp och tänkt att " jag låter hammaren ligga till senare. "
Den måste varit ute ur hans fokus för att han var så fokuserad på att lyckas få med bytet och komma undan i nuet eller medvetet kvarlämnat för att han delvis kanske ville ha en identitet som styckmördare, få trygghet och sitta med likasinnade.
Citera
2026-01-14, 03:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Fast det var väl just vid det tillfället som han var påverkad av någon substans? Så då bör det väl dessutom varit anledningen att det blev tokigt?
Du vet det gamla talesättet; en gång ingen gång eller har det hänt flera ggr menar du?

Jag har två uppgifter:
1. A åker fast för smytittning. Okänt var.
2. NN smygtittar men har inte åkt fast. Känt var.
Citera
2026-01-14, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror inte alls på att han ville bli en kvinna. Varför han tog kvinnligt namn, sminkade sig och hade massa nallar i lastbilen tror jag snarare handlar om att han psykiskt rör sig tillbaks till barndomen där relationer är simpla pch kravlösa.

För någon som Robin som troligen ser vuxen ömsesidig intimitet med en kvinna som läskig, kan han fått för sig att manlig identitet upplevs hotfull och vill då klä sigmsom kvinna för att själv lämna just den hotfulla rollen.

Du har nog rätt och har i mitt tycke flera av de allra bästa inläggen här.

Vad jag menade om eventuell övergång till kvinnligt kön betyder inte att GM hade tänkt sig in i ett egentligt könsbyte till vuxen kvinna. Men kanske lekte han redan då med tanken att agera kvinnligt kön. Han kan han mycket väl i sina dåd ha känt sig både kravlös och fritt agerande utan att behöva belasta sig själv med konsekvenstänk eller eget vuxenansvar. Detta i egenskap av oskyldig 'flicka'.

Men jag undrar om gosedjuren var till för honom. De kunde lika gärna ha varit till för att locka intet ont anande flickor till sig.

Tror detta bottnar i att han är en incel. Antar att han aldrig haft någon kärleksrelation vare sig till en man eller kvinna. Det finns nog få som skulle falla för honom. Därför hade han ett offer i frysen som han kunde ha som 'sin egen', komma hem till och 'umgås med' när han själv önskade det.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-14 kl. 04:49.
Citera
2026-01-14, 06:53
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Är vi säkra på att fynden vid pumpstationen verkligen lämnats kvar av misstag? De kan inte ha lämnats kvar som en ”taunt”? Uppgifter om att sakerna hittats i diket talar visserligen emot detta men jag kan inte riktigt släppa tanken.

Jag har också funderat i de banorna. Även om MGM ev ville hittas...
Citera
2026-01-14, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Bladet citerar aklagaren i en last artikel: "Nya misstankar kan tillkomma." Kan Robin Säbb-Hjerth ha dödat fler kvinnor?
Dessutom. Läste att media tror att mordoffret dödades direkt pa plats i Rönninge. Detta tyder pa att hammaren användes när Säbb-Hjerth sag att kvinnan var ensam. Maste sedan ha blodat ner bilen. Tyvärr känns det som om Säbb-Hjerth fantiserade om att ha sex med döda kroppar.
Det vad föräldrarna, syskon, vänner maste ga igenom och läsa är otänkbart.
Trakigt att sadana extremt sjuka män som Säbb-Hjerth far springa omkring, kidnappa barn, straffas nästan inte för att sedan släppas ut och bli mördare.

Ja, Vilmas/Robins bror och släkt måste my riktigt illa när de kommer läsa FUP:en framöver.

Får mig att tänka på ett fall i USA/England. En tonårig pojke (typ 16 år) dräpte en cirka 85 år gammal tant. Efteråt hade han sex med hennes lik.

Den 16-åriga killen var en helt vanlig kille. Umgicks med kompisar, sportade, var populär bland tjejer. Såg bra ut. Och ändå dräpte han en gammal tant och hade sex med liket. Jag minns du från polisens bodycams hur man kunde se pojkens föräldrar reagera när de fick veta vad deras son hade gjort. Fullständigt sammanbrott.
Citera
2026-01-14, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Tack nu fattar jag vad du menar. Vet inte hur besöksrutinerna på dessa boenden ser ut men är det omöjligt att han besökt mamman även kvälls/nattetid?

Brukar vara besök till ca 19-20. Om han inte gömt sig därinne. Men han kan ju kommit tillbaka nattetid.
Citera
2026-01-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, Vilmas/Robins bror och släkt måste my riktigt illa när de kommer läsa FUP:en framöver.

Får mig att tänka på ett fall i USA/England. En tonårig pojke (typ 16 år) dräpte en cirka 85 år gammal tant. Efteråt hade han sex med hennes lik.

Den 16-åriga killen var en helt vanlig kille. Umgicks med kompisar, sportade, var populär bland tjejer. Såg bra ut. Och ändå dräpte han en gammal tant och hade sex med liket. Jag minns du från polisens bodycams hur man kunde se pojkens föräldrar reagera när de fick veta vad deras son hade gjort. Fullständigt sammanbrott.

Kan du länka det fallet?
Citera
2026-01-14, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lioninacoma
Kan du länka det fallet?

https://www.youtube.com/watch?v=P76cr94k5Dg
https://www.cleveland19.com/2019/01/03/live-judge-sentences-th-grader-murdering-year-old-wadsworth-woman/

Brottsoffret var 98-åriga
Margaret Douglas. Skedde i april 2018.
Gärningsmannen var Gavon Ramsay, 17-år.

- Han tog sig in i hennes olåsta hem, filmade henne sovande, ströp henne till döds.
- Han utnyttjade den döda kroppen sexuellt i 2 timmar.
- Han placerade den döda kroppen i sexuellt utmanande positioner och tog bilder/filmade.
- Han sparade alla bilderna/filmklippen i en mapp med lösenordet "murder".
- Han använde den döde 98-åringens hand för att onanera honom.
- Han smetade in sin penis och hennes döda vagina med jordgubbssylt
- I hans mobil fann utredarna fantasier och filer kring våldtäkt, mord och sex med döda.
- Han gömde hennes döda kropp i hennes garderob, under en dammsugare och kläder.
- Tidigare hade han dejtat män i syfte att råna dem.

Om pojken:
- Han diagnosticerades som en sexualsadist, som ville döda människor bara för att känna hur det känns.
- Han växte upp i ett medelklassområde under stabila förhållanden.
- När han var 16 år sökte han jobb på en begravningsbyrå
- Han erkände att han skulle ha dödat fler om han inte hade åkt fast.
- Han säger att han inte kände någonting när han mördade.
Citera
2026-01-14, 08:10
Medlem
solstrålars avatar
Citat:

Tror du att du skulle kanske kunna möjligtvis länka de rövarhistorier du berättar om? Annars antar bara folk att du ljuger.
Citera
2026-01-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockiboyAnka
Jag tror han satte ett buntband runt hennes hals och att hon dog på plats.

Är lite knepigt att strypa med buntband, risken är stor att man drar åt för löst och att man/personen bara blir "halvkvävd" utan att det går att göra något åt det
Citera
2026-01-14, 09:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=P76cr94k5Dg
https://www.cleveland19.com/2019/01/03/live-judge-sentences-th-grader-murdering-year-old-wadsworth-woman/

Brottsoffret var 98-åriga
Margaret Douglas. Skedde i april 2018.
Gärningsmannen var Gavon Ramsay, 17-år.

- Han tog sig in i hennes olåsta hem, filmade henne sovande, ströp henne till döds.
- Han utnyttjade den döda kroppen sexuellt i 2 timmar.
- Han placerade den döda kroppen i sexuellt utmanande positioner och tog bilder/filmade.
- Han sparade alla bilderna/filmklippen i en mapp med lösenordet "murder".
- Han använde den döde 98-åringens hand för att onanera honom.
- Han smetade in sin penis och hennes döda vagina med jordgubbssylt
- I hans mobil fann utredarna fantasier och filer kring våldtäkt, mord och sex med döda.
- Han gömde hennes döda kropp i hennes garderob, under en dammsugare och kläder.
- Tidigare hade han dejtat män i syfte att råna dem.

Om pojken:
- Han diagnosticerades som en sexualsadist, som ville döda människor bara för att känna hur det känns.
- Han växte upp i ett medelklassområde under stabila förhållanden.
- När han var 16 år sökte han jobb på en begravningsbyrå
- Han erkände att han skulle ha dödat fler om han inte hade åkt fast.
- Han säger att han inte kände någonting när han mördade.

Det gränsöverskridande beteendet, får mig att tro att killen har starka psykopatiska drag.

Han tänder på sådant som får honom att känna någonting, vilket en psykopat inte riktigt gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in