Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Exakt! Det finns en kamera men den syns ej på ex eller Google maps!

Självklart har jag det!

Hur vet du att det finns en kamera?
Citera
2026-01-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Herregud, det blir bara värre och värre ju mer som kommer fram. Jag höll på att spy när notisen från Expressen kom upp om vad de hittat i hans telefon och i bostaden. Det kommer ta lång tid innan man kan ”släppa” detta fall. Det svenska rättssamhället bär indirekt skulden för detta bestialiska mord och det lidande som familjen nu tvingas gå igenom.

Tänk på Bos anhöriga som måste leva med detta resten av livet.. läka, men ändå behöva återgå till skola jobb och rutiner tyvärr bryr sig inte försäkringskassan om någons trauma , hade inte kunnat gå tillbaka till mitt jobb på år!
Citera
2026-01-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Har du läst läkarnas insändare?

Jag har gjort det, och dessutom kommenterat det.
Vi kan inte helt sonika förutsätta att vi lever i den bästa av världar där alla vil bli skötsamma och välanpassade.
Citera
2026-01-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Vittne kan ha hört Vilma Anderssons överfall i Rönninge
Publicerad 9 jan 2026 kl 18.51
Uppdaterad kl 19.10

https://www.expressen.se/nyheter/krim/vittne-kan-ha-hort-vilma-anderssons-overfall-i-ronninge/

Det kan också vara så att hela överfallet finns på film.

En strategiskt placerad övervakningskamera är riktad mot just den del av trottoaren där Vilma Andersson ska ha blockerat vägen för den 25-åriga kvinnan.

Undrar om någon var ute och kunde se något? Men det kanske gick så pass snabbt att det var svårt att uppfatta vad det var som hände..
Citera
2026-01-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Nej men det skrivs att läkaren gjort denna bedömning i de länkar som ligger i tråden från undersökningen:

"Beräknande och ändamålsenligt agerande före, under och efter brottet"

Så god förmåga säger inte läkaren. Det var jag som gjorde.

Självklart kan en störd människa agera rationellt. Detta gör den störda personen än farligare.
Nu låg vår GM i den nedre delen av det som bedöms som normal begåvning....även sådana personer kan agera beräknande.
Citera
2026-01-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Han följer politiken om arbetslinjen de kan man inte ta ifrån missfostret!…
Allt annat i hans liv är förmodligen skit men han behöver inkomst för att köpa bilar och hårspännen 🤮

Hade det varit bättre om han fått bidrags pengar för att göra detta?
Citera
2026-01-09, 21:16
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
"Psykiatrin möter dagligen hotfulla människor" står det i ingressen. Varför anmäls då inte dessa och lagförs? Ska människor som jobbar med andra människor finna sig att bli utsatta för hot?
Psykiatriker, socialarbetare, poliser och lärare ska alltså acceptera detta.....av någon outgrundlig anledning. Snacka om ett samhälle i förfall.

Så var det inte förr dvs på 1900-talet men den feministiska vänsterliberala dogmen som idag råder i samhället stipulerar att du måste tåla och stå ut. Du är "normal" och tillhör "majoriteten" så därför per automatik berättigad till att bli hotad, misshandlad, våldtagen osv. Det är den missanpassades rätt att få ge sig på dig.
Citera
2026-01-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack! Ja, jag kan ha felbedömt honom. Men det jag menar är att han fullt ut inte begriper vad det ena eller andra leder till. Att han inte är psykotiskt och förstår att saker får konsekvenser är tydligt, samt att han planerar är en sak. Jag tror helt enkelt inte att han förstår vissa grundläggande moraliska principer (som dom flesta av oss har).

Om han inte är gravt efterbliven, utan har en grav empatistörning, typ sociopati eller psykopati förstår han mycket väl dessa principer. Men hans behov och lustar går givetvis före dessa principer i hans tänkande.
Citera
2026-01-09, 21:21
Medlem
[quote=bulletproofsoul|93977358]
Vad har du för problem med att farliga människor avlägsnas från samhället? Så har det alltid fungerat. Förr satt de inspärrad på mentalsjukhus hela livet. Som han i Boden som blev utskriven ett par dagar för dådet, är det kvalitativ vård det? Om han hade varit inlåst på psyket hade kvinnan levt idag och den tragiska psykfallet hade inte varit en mördare och han hade även varit i livet. Tror du att du gör personer som Wilma eller snubben i Boden en tjänst genom att låta dem vara lösa i samhället? Eller är det ren egotripp? Känner du dig snäll då? Känner du dig som en god person då?

Mentalsjuka personer lider och det sista de ska konfronteras med är orsaken till deras lidande dvs samhället. De flesta psykiskt sjuka skulle ha det mycket mycket bättre genom få vara inlåsta och trygga.
[/QUOT]

Sänk Politikernas löner, ge mer pengar åt SLUTEN vård, och mer platser åt psykopater och kannibaler. LIVSTID ska vara LIVSTID, utan en chans till frigivning.. tror ni inte denna Robin missfostret kommer komma ut om några år? Sanna mina ord.. först kommer han gå ut med sin ”vakt” sköter han sig så kommer kannibalen få permission utan tillsyn en hel dag, och allt eftersom släppas på fri fot ) dagens SVERIGE

Borde vara som i USA du döms till 100 år dvs kommer ruttna i fängelset
Citera
2026-01-09, 21:24
Medlem
Hur fan kan ett sådant missfoster ha kunnat gå lös i samhället? Hur kan han ha fått anställning efter sitt fängelsestraff? Otroligt att inte arbetsgivare har kollat upp honom och fått reda på att missfostret har suttit i fängelse!
Citera
2026-01-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jo sant men han (hon/det?) är också till stor del en produkt av dagens samhälle åtminstone vad gäller utseendet men sannolikt även mentalt. Han (hon/det?) utstrålar normlöshet, gränslöshet, perversitet och mentalsjukdom. Dvs allt det som premieras i dagens samhälle. Snubben/snubban ser så pass onormal ut så att han (hon/det?) kunde ha skickat in sitt ID foto till Allmänna Arvsfonden och utan vidare inkasserat miljonbelopp för varandes sexuell- kulturell- och etnisk minoritet. Jag skulle vilja gå så långt att påstå att det är nära nog exakt så här den globala vänster liberala eliten vill att en mönster medborgare ska se ut. Dvs som något gränslöst, mentalsjukt och utflippat taget direkt från en skräckfilm.

Mentalt då? Jo Ädelreformen i mitten av 90-talet slog psykvården i spillror. Förr satt personer som denna individ inspärrad på Säter, Sidsjön, Ulleråker, Långbro osv hela livet. Det fanns särskilda avdelningar för patienter med dessa sexuella perversioner och böjelser. Han skulle inte ha kommit ut efter kidnappningsförsöket av den 10 åriga flickan.

Även ur den aspekten ser vi hur dagens samhället ger honom fördelar istället. Han får byta namn och identitet hur han vill för att göra sig anonym. Den som varnar om att han bor i grannskapet blir dömd för förtal och får betala böter till honom. Hela samhällsapparaten är riggad för att sådana som denna individ ska få en bekväm räkmacka genom livet

Dessutom har vi i denna tråd fått sett ett mycket dubiöst inlägg från några psykiatriker som skrivit en debattartikel i DN. Tack och lov var dessa inte rättspsykiatriker.
Citera
2026-01-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Hur fan kan ett sådant missfoster ha kunnat gå lös i samhället? Hur kan han ha fått anställning efter sitt fängelsestraff? Otroligt att inte arbetsgivare har kollat upp honom och fått reda på att missfostret har suttit i fängelse!

Sänk Politikernas löner, ge mer pengar åt SLUTEN vård, och mer platser åt psykopater och kannibaler. LIVSTID ska vara LIVSTID, utan en chans till frigivning.. tror ni inte denna Robin missfostret kommer komma ut om några år? Sanna mina ord.. först kommer han gå ut med sin ”vakt” sköter han sig så kommer kannibalen få permission utan tillsyn en hel dag, och allt eftersom släppas på fri fot ) dagens SVERIGE

Borde vara som i USA du döms till 100 år dvs kommer ruttna i fängelset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in