Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Hur får du ihop att mannen ska skydda sina barn och kvinnan samtidigt som han är ute och sprider sina gener hos olika kvinnor? Dygnet har ju bara 24 timmar och han ska alltså hinna skydda en massa olika barnkullar och kvinnor, samtidigt?
Och varför skulle en kvinna välja att skaffa avkomma med en man som är ute och sprider sina gener istället för att vara hemma och ta sin del av ansvaret för barn och hushåll? I din version av verkligheten skulle det födas ännu färre barn än nu då få kvinnor drömmer om att bli ensamstående förälder.
Var sak har sin tid.
Mannen skaffar en barnkull åt gången, skyddar familjen tills barnet klarar sig själv.
Är kvinnan då inte forfarande fertil lämnar han och söker upp en yngre att avla med och historien börjar om.
Och varför skulle en kvinna välja att skaffa avkomma med en man....
Det är just detta jag har emot singelkvinnornas kortsiktiga tänkande.
Kvinnor ser inte helheten, hur deras betende påverkar på lång sikt.
I detta fallet vägran att bilda familj och ge barn till världen.
Barn som behövs för människans existens här på jorden.
Tänk lååångsiktigt, tusentals år framåt.
Ett exempel, extremfall så även tokkärringar borde förstå.
Säg att hela världens kvinnor bestämmer sig för att bli ensammsittande singlar, de kniper ihop och vägrar föda ett enda barn.
Vill inte bli "sladdriga i gumpen" som de beskriver tillståndet.
Med andra ord, inga barn föds.
Vad blir resultatet efter endast hundra år?
Jo, människosläktet är utraderat från jordens yta.
Det enda som skvallrar om att vi funnits är vägar, byggnader, kärnkraftsavfall osv. Liksom en jävla massa jamande katter som överlevt de utdöda singellkinnorna, ja hela mänskligheten.
Det är ju detta jag förklarat i inlägg efter inlägg för dej BIMBO, så du har sannerligen valt ett passande nick, det må jag säga.