2026-01-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad tänker du är kvinnors incitament för att delta i ett liknande upplägg?

Och hur har du själv lyckats? Har inte du tre barn med en och samma kvinna?

Vi får väl skaffa oss ett eget harem. Det gnälls ju över mansöverskottet så det är bara bra om dom flesta kvinnor stadgar sig med flera. Fler beskyddare, fler försörjare när kvinnan är hemma från jobbet med barnen- men hur stabila barnen blir kan man ju ifrågasätta.
Citera
2026-01-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Vi får väl skaffa oss ett eget harem. Det gnälls ju över mansöverskottet så det är bara bra om dom flesta kvinnor stadgar sig med flera. Fler beskyddare, fler försörjare när kvinnan är hemma från jobbet med barnen- men hur stabila barnen blir kan man ju ifrågasätta.
Värt att testa ändå!
Citera
2026-01-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad tänker du är kvinnors incitament för att delta i ett liknande upplägg?

Och hur har du själv lyckats? Har inte du tre barn med en och samma kvinna?
Att rädda världens befolkning, är kvinnornas incitament.
Nja, om jag ska vara ärlig, så har jag 3 barn, ihop med 2 kvinnor.
Har haft 2 äktenskap alltså.
Hur jag lyckats?

Tycker jag är på god väg, borde överleva ett tag till tror jag.

Så kanske har råd och ork med några knoddar till, om jag hittar någon fertil kvinna.
Jag tar emot förslag om du vet någon som skulle vara sugen?

OBS, jag är allergisk mot katter, så inga sådana kvinnor som är kattägare.

Sedan kanske jag fröat av mig någonstans utan att veta om det också, så kan ha fler än 3 barn, vem vet.
Senast redigerad av Cuttherope 2026-01-13 kl. 23:56.
Citera
2026-01-14, 18:39
Medlem
På tal om trollen, en färsk artikel från Expressen.

https://www.expressen.se/tv/noje/peter-magnusson-darfor-dejtar-jag-yngre-kvinnor/

Peter Magnusson: "Jag dejtar yngre kvinnor för att jag är sugen på fler barn."

Som sagt, majoriteten av män tänker likadant här och det ligger i vår natur, biologiskt inpräntat i oss. Inget konstigt alls med det.
Citera
2026-01-15, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wickedc0re
På tal om trollen, en färsk artikel från Expressen.

https://www.expressen.se/tv/noje/peter-magnusson-darfor-dejtar-jag-yngre-kvinnor/

Peter Magnusson: "Jag dejtar yngre kvinnor för att jag är sugen på fler barn."

Som sagt, majoriteten av män tänker likadant här och det ligger i vår natur, biologiskt inpräntat i oss. Inget konstigt alls med det.

Du är för rolig du! Antar att du inte har sett inslaget...

Peter är 51 år och nämner att han tex dejtar en 35-årig kvinna (dvs en 16 år yngre kvinna) för att han "vill ha fler barn" och en partner med energi.

Börja försök att inse att 30+ kvinnor är fertila, fina dejtingmaterial. Iaf för 30+, 40+ och 50+ män.
Citera
2026-01-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du är för rolig du! Antar att du inte har sett inslaget...

Peter är 51 år och nämner att han tex dejtar en 35-årig kvinna (dvs en 16 år yngre kvinna) för att han "vill ha fler barn" och en partner med energi.

Börja försök att inse att 30+ kvinnor är fertila, fina dejtingmaterial. Iaf för 30+, 40+ och 50+ män.

Nja, snarare du som verkar ha missat poängen här. Man i 50 årsåldern träffar helst en kvinna runt 35 årsåldern. Det är alltså 15+ i årsskillnad vi pratar om här. Då är det med andra ord inget konstigt alls att män runt 30-40 söker efter kvinnor i 20 årsåldern. Du fattar väl själv att hade han varit runt 40 strecket så hade det varit samma snack som vi argumenterat för innan, dvs han hade gått för en kvinna i tjugoårsåldern.
Citera
2026-01-15, 15:19
Medlem
Citat:
Nja, snarare du som verkar ha missat poängen här. Man i 50 årsåldern träffar helst en kvinna runt 35 årsåldern. Det är alltså 15+ i årsskillnad vi pratar om här. Då är det med andra ord inget konstigt alls att män runt 30-40 söker efter kvinnor i 20 årsåldern. Du fattar väl själv att hade han varit runt 40 strecket så hade det varit samma snack som vi argumenterat för innan, dvs han hade gått för en kvinna i tjugoårsåldern.

Han vill ha en yngre fertil kvinna. Och därav tänker han sig en 35-årig kvinna.

Och 30+ är yngre än samtliga 40+ män. Och fertila. Är du 38 år, så låter du riktigt märklig om du dissar 30+ kvinnor. Mer rimligt att du kollar efter kvinnor i spannet 25-35.
Citera
2026-01-15, 16:43
Medlem
Citat:
Man kan ju fatta det utifrån mannens horisont. Inneboende hemtjänst när man börjar bli skröplig är ju inte dumt. Men konstigt varför den 15 år yngre kvinnan tycker att det låter som roliga framtidsutsikter.
Citera
2026-01-15, 19:45
Medlem
Citat:

Så är det såklart. Vid 45-46 dejtade han en 29-åring, t ex.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mRd51v/peter-magnusson-avslojar-flickvannen-josefina-29
Citera
2026-01-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han vill ha en yngre fertil kvinna. Och därav tänker han sig en 35-årig kvinna.

Och 30+ är yngre än samtliga 40+ män. Och fertila. Är du 38 år, så låter du riktigt märklig om du dissar 30+ kvinnor. Mer rimligt att du kollar efter kvinnor i spannet 25-35.

Varför skulle det vara märkligt?
Citera
2026-01-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Varför skulle det vara märkligt?

Om du är 38 år, så kommer flertalet 20-24 åringar tycka att du är för gammal. Så flertalet av dessa sållar bort sig själva. De som blir kvar då, som kanske kan tänka sig en 9-13 år äldre man... är 25-29 åringar. Vilket blir ett smalt utbud. Eftersom det med de flesta av dessa inte kommer uppstå ömsesidiga känslor. Det kan blir svårt att finna någon helt enkelt.

Och så finns det mängder av fina 30-35 åriga kvinnor! Tydligen är en del av dem singlar också!

Då blir det märkligt att 38 åriga mannen inte satsar på 20-35. Ökar utbudet bland fina kvinnor, så att säga! Vem vet? 38 åringen kanske finner sina drömmars kvinna i en 31 årig fager kvinna. Får några knoddar med henne och ett fint liv.

Märkligt som sagt att låsa fast sig vid 9-18 år yngre kvinnor enkom.
Citera
2026-01-15, 22:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Fast dräller det av tjejer i tidiga 20 års åldern som vill gänga och skaffa barn med män runt 40?

Är hon 28-29 så förstår jag och ännu mer förståeligt om hon letar efter en kille i 30 års åldern.

Rent allmänt brukar kvinnor söka efter någorlunda jämnåriga partners, +/- 5 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in