2026-01-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja kanske kommer det fram i duo, fast det gjorde det väl inte i den förra, så är kanske inte så troligt? Vi får passa på och dråga Robins gamla klasskamrater om detta, när de dyker upp igen, minns inte vad de hade för nick ens men du eller någon annan kanske minns och kan fråga dom?

Man kan ju se i FUP om en GM motsäger det flera (trovärdiga) vittnen tidigare har uppgivit.

Känner inte till utsagorna från gamla klasskamrater i tråden. Någon annan kanske vet hur man ska hitta och fråga dem?
Citera
2026-01-13, 20:40
Medlem
PeterNosters avatar
Det står i Grevens dokument att A åkte fast för "peeping", smygtittning. Men det framgår inte var.
Fick ett PM om att det finns ett motsvarande ouppklarat fall i området Norrby, Haninge.

Verkar som A inte är så mycket bättre själv.
Citera
2026-01-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Man kan ju se i FUP om en GM motsäger det flera (trovärdiga) vittnen tidigare har uppgivit.

Känner inte till utsagorna från gamla klasskamrater i tråden. Någon annan kanske vet hur man ska hitta och fråga dem?

Ja den postaren som bad om möjliga triggers till kidnappningen gör det nog annars?
Citera
2026-01-13, 20:46
Medlem
riskybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det står i Grevens dokument att A åkte fast för "peeping", smygtittning. Men det framgår inte var.
Fick ett PM om att det finns ett motsvarande ouppklarat fall i området Norrby, Haninge.

Det är väl MILJONER gånger bättre än vad Vilma sysslar med iallafall.
Citera
2026-01-13, 20:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, dofter är hans grej. Det ger honom intimitet utan relation och närhet utan människa, För någon som Robin som inte verkar klara av en normal relation blir detta extremt kraftfull. Dofter kan han dessutom kontrollera och är ett tydligt tecken på att han inte kan hantera en hel människa utan endast en del av den.
Man kan knappast nämna autism i trådar om våldsbrott utan att bli attackerad av en hel hop.
Nu när jag googlade på "autism-lukter" så står det tydligt att det är vanligt att autister intresserar sig för starka lukter som t.ex parfym. På helgerna åkte han ju till parfymbutiker. De kan också önska att lukta på människor t.ex hår och hud enligt texten.
Skulle inte förvåna mig om han får en autismdiagnos vid denna RPU.
(och för säkerhets skull så är det väl bäst att nämna att alla autister begår inte våldsbrott.)
Senast redigerad av MeggieCleary 2026-01-13 kl. 21:00.
Citera
2026-01-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Bladet citerar aklagaren i en last artikel: "Nya misstankar kan tillkomma." Kan Robin Säbb-Hjerth ha dödat fler kvinnor?
Dessutom. Läste att media tror att mordoffret dödades direkt pa plats i Rönninge. Detta tyder pa att hammaren användes när Säbb-Hjerth sag att kvinnan var ensam. Maste sedan ha blodat ner bilen. Tyvärr känns det som om Säbb-Hjerth fantiserade om att ha sex med döda kroppar.
Det vad föräldrarna, syskon, vänner maste ga igenom och läsa är otänkbart.
Trakigt att sadana extremt sjuka män som Säbb-Hjerth far springa omkring, kidnappa barn, straffas nästan inte för att sedan släppas ut och bli mördare.

Jag läste i någon artikel för ett tag sedan att han hade använt en mindre slägga när han anföll My. Den ska de ha hittat med övriga saker. Har försökt leta efter det uttalandet men hittar inte. Det kan förklara varför avarten kunde övermanna henne så lätt.
Må hon vila i frid.
Citera
2026-01-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Fast det var väl just vid det tillfället som han var påverkad av någon substans? Så då bör det väl dessutom varit anledningen att det blev tokigt?
Du vet det gamla talesättet; en gång ingen gång eller har det hänt flera ggr menar du?
Citera
2026-01-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja man kan tycka det. Men har dock inte hört att han genom gått nån RPu än.
Fast förhör görs väl i regel bara på polisstation vad jag vet.

Jag tror att han kommer dömas till fängelse.

Tror han genomgår RPU as we speak. Sitter på Helix sägs det.
Citera
2026-01-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kan knappast nämna autism i trådar om våldsbrott utan att bli attackerad av en hel hop.
Nu när jag googlade på "autism-lukter" så står det tydligt att det är vanligt att autister intresserar sig för starka lukter som t.ex parfym. På helgerna åkte han ju till parfymbutiker. De kan också önska att lukta på människor t.ex hår och hud enligt texten.
(och för säkerhets skull så är det väl bäst att nämna att alla autister begår inte våldsbrott.)

Ja, det stämmer att luktintresse är vanligt hos autister, som märks rean i barndomen. Men detta handlar inte om en sexuell fixering utan att dom tycker om att reglera sinnesintryck, typ lukt då.

Jag säger inte att Robin inte är autist, men däremot kan jag säga med en hyfsad säkerhet att han lider luktparafili. Dvs han blir sexuellt upphetsad av lukter istället för personer. Sen har han givetvis en mängd andra allvarligare problem än just luktfetisch.
Citera
2026-01-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Intressant med dofterna. Vet att det också förekommer intresse för intrikata smaker bland en del. Känner en autistisk person med stort intresse för komplexa smaker.

Men var står det att GM åkte till parfymbutiker på helgerna?
Enligt FUP berättade pappan att "när han var i sta'n" åkte han till Åhléns för att köpa parfym.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-13 kl. 21:18.
Citera
2026-01-13, 21:17
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja man kan tycka det. Men har dock inte hört att han genom gått nån RPu än.
Fast förhör görs väl i regel bara på polisstation vad jag vet.

Jag tror att han kommer dömas till fängelse.

Det tror jag med.
Citera
2026-01-13, 21:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Intressant med dofterna. Vet också att det förekommer intresse för intrikata smaker bland en del.

Men var står det att GM åkte till parfymbutiker på helgerna?
Enligt FUP berättade pappan att "när han var i sta'n" åkte han till Åhléns för att köpa parfym.

Ja det här med parfymer har fått enormt utrymme i tråden. Han kan helt enkelt tyckt om parfymer bara? Eller kanske sa han att han gjorde det till pappan medan han egentligen något annat? Har någon sett honom på Åhléns varje helg doftandes på parfymer? Någon butiksbiträde skulle ju gärna kunna träda fram i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in