2026-01-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans.Landa
Omskolning!

Omställningsstudiestöd via CSN, ett studiestöd från CSN som består av:

Ett bidrag på upp till ca 80 % av din tidigare lön (skattepliktigt) plus möjlighet till studielån om du behöver mer pengar utöver bidraget.

Han har ju inte jobbat de senaste tre åren. Vilket är ett krav. Idiotförslag.
Citera
2026-01-12, 16:32
Medlem
bogerts avatar
Onlyfans kan vara något för dig. Annonsera på Grinder. Profit!
Citera
2026-01-12, 17:03
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det här med att vara arbetslös och hitta ett jobb genom något annat än arbetsförmedlingen, dvs att vara lite om sig och kring sig och göra det där lilla extra, det verkar vara ett genomgående problem här på Flashback.

Vita lögner och nödlösningar har ingen mått dåligt av. 😀
Ja. När man provat alla tricks. T o m antytt att man var bög för att se om det skulle fungera. Då får man vara lite kreativ.
Citera
2026-01-12, 17:27
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Bra chef som inte ens kan hålla ihop sin egen familj.
Citera
2026-01-12, 18:01
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle86s
Sitter i skiten och behöver opartiska råd.
Arbetsförmedlingen har väl en massa utbildningar där man får aktivitetsstöd? Värt att kolla kanske.
Citera
2026-01-12, 18:15
Medlem
Ordna ett truckkörkort
Citera
2026-01-12, 18:25
Medlem
Vad håller du på med? Du har ett barn att försörja så du får gå med mössan i hand till socialen och be om hjälp. Du kommer behöva sälja bilen och skulderna får du släppa. Hur du har snurrat runt så här i 3 år är ofattbart, och faktiskt kontraproduktivt. Du har ju inte lyckats med det viktigaste - att skaffa ett jobb.
Citera
2026-01-12, 18:43
Medlem
Om man inte har nån vän som kan hysa den på sin tomt…

Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Är det inte dumt att ha en bil stående bara? Om inte annat så behöver man väl betala för parkeringsplats/garage?
Citera
2026-01-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Vad håller du på med? Du har ett barn att försörja så du får gå med mössan i hand till socialen och be om hjälp. Du kommer behöva sälja bilen och skulderna får du släppa. Hur du har snurrat runt så här i 3 år är ofattbart, och faktiskt kontraproduktivt. Du har ju inte lyckats med det viktigaste - att skaffa ett jobb.

Osannolikt att gå runt i 1000 dagar och känna sig handlingsförlamad, bara för att man förlorat ett jobb, och bråkar med frugan, och dessutom inte blivit aktiverad av Arbetsförmedlingen. Uppenbart handlar det om en fängelsevistelse.
Citera
2026-01-12, 19:21
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Inneboende!!
Börja me korta kontrakt. Städa riktigt fint!!! Ta fina kort.

Sök jobb som vikare. Kanske ekonomi elr svenska eller gymnasiearbete osv. Gymnansium, eller ev grundskola.

Säj din bil o börja cykla beroenda på vart du bor.

Vad e du berädd att jobba med? Kanske städa på oljeplatform. Kan du flytta?
Gå en YH utbildning?
Citera
2026-01-12, 19:51
Medlem
Intressant tråd och mycket är redan sagt men titta på bristyrken. Ta ett busskörkort? Lastbilskörkort? Kort utbildning sett till tid och sedan landa ett jobb tämligen omgående.
Problemet löst. Visa handlingskraft att England sin vakna tid till att kränga begagnade saker för att klara hyran är bara desperat och man går djupare ner i skiten.

Sedan finns det mycket i TS beteende. Mycket är bra varningsklockor för andra då han enligt egen utsago blivit ”tvingad” till höga levnadskostnader. En tjej som kräver en viss barnvagn annars lämnar jag dig. En sådan tjej låter man gå för att skadeeliminera. Jag skulle aldrig ha delad ekonom med någon som kräver betydligt högre standard än denna drar ihop på egna meriter.

TS bekräftar mina fördomar om vissa säljare. Ska man kunna sälja vissa produkter måste man vara så godtrogen själv att man skulle kunna bli pålurad produkten. Ska man kunna sälja sand i Sahara behöver man själv kunna bli pålurad just sand i denna öken.
Citera
2026-01-12, 20:12
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle86s
Jag har lagt all tid på att "släcka bränder" för att inte bli vräkt, vilket har gjort att det seriösa jobbsökandet hamnat i kläm. Men du har helt rätt, bemanningsbolag är en bra väg in. Jag inser att jag måste strukturera om min tid totalt nu när prylarna börjar ta slut.

Min nya plan är att köra stenhårt varannan dag: ena dagen säljer jag av det sista av inventarierna för att få in akut cash, och varannan dag lägger jag 100% på att ringa runt till Adecco, Randstad och de andra för att få ett "vanligt jobb" så snabbt som möjligt. Det får bära eller brista, men jag måste bryta mönstret nu. Fast Adecco och alla andra spärrar de inte en om man har betalningsanmärkning?

Det låter som att det är något du inte berättar här. För det första, du hade alltså lösöre för 180 000 kr i din trea?

För det andra, om du har ägnat nästan heltid på att sälja av prylar för 5000 spänn i tre år, vad är då för prylar som kräver så mycket arbete? Du tar en bild, skriver kort text, lägger upp på blocket/marketplace. Vad tar det, 5 minuter?

Oavsett låter det (så som du beskriver det) att du har haft någon form av sjukdomstillstånd under den här tiden. Kanske hade det också att göra med din skilsmässa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in