Citat:
Ursprungligen postat av
Lelle86s
Jag har lagt all tid på att "släcka bränder" för att inte bli vräkt, vilket har gjort att det seriösa jobbsökandet hamnat i kläm. Men du har helt rätt, bemanningsbolag är en bra väg in. Jag inser att jag måste strukturera om min tid totalt nu när prylarna börjar ta slut.
Min nya plan är att köra stenhårt varannan dag: ena dagen säljer jag av det sista av inventarierna för att få in akut cash, och varannan dag lägger jag 100% på att ringa runt till Adecco, Randstad och de andra för att få ett "vanligt jobb" så snabbt som möjligt. Det får bära eller brista, men jag måste bryta mönstret nu. Fast Adecco och alla andra spärrar de inte en om man har betalningsanmärkning?
Det låter som att det är något du inte berättar här. För det första, du hade alltså lösöre för 180 000 kr i din trea?
För det andra, om du har ägnat nästan heltid på att sälja av prylar för 5000 spänn i tre år, vad är då för prylar som kräver så mycket arbete? Du tar en bild, skriver kort text, lägger upp på blocket/marketplace. Vad tar det, 5 minuter?
Oavsett låter det (så som du beskriver det) att du har haft någon form av sjukdomstillstånd under den här tiden. Kanske hade det också att göra med din skilsmässa?