2026-01-12, 16:35
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Enligt din logik får man inte vara frustrerad över att en NOA-polis (alltså polisen av Polisen) med över 20 års erfarenhet, som numera har ett politiskt uppdrag som justitieminister, och som tidigare var med och startade Rave-kommisionen, som säkerligen förstört många unga vuxnas liv, har kört under påverkan av kokain, med två gram på sig?

Är det att förringa polisens arbete?
Respektera att varje polisman gör sitt yttersta.

Gör han fel, ta det med chefen, ledningen. Hacka inte på fotfolket.

Det är som att hacka på sjuksköterskor när det finns läkare och sjukhusledning att vända detta till. Eller varför inte politikerna. Och i slutändan till oss själva.

Men alla polismän på golvet förtjänar all respekt.
Citera
2026-01-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
2 gram är en helkväll ladd för 4-6 personer enligt flera trådar här på FB.
hade en ensam person kånkat på 2 plattor tuborg hade jag tyckt personen bar på "en stor mängd öl"

och själv tycker jag ju då att en normal mängd kokain i fickan på en ledamot i justitieutskottet är 0,0 gram.

Ja, det beror ju helt och hållet på hur lång tid man avser att förbruka sin tuborg över.
Är det för en kväll kanske man kan anse det vara en stor mängd. Men tänker man dra i sig den över flera månader är det nog att betrakta som en ringa mängd.

Personligen anser jag att en normal mängd kokain i fickan är 0,0 gram oavsett om man sitter i justitieutskottet eller inte.
Citera
2026-01-12, 17:09
Medlem
Nog finns det efterfrågan på kokain.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/kokain-for-tre-miljarder-hittades-i-container-i-helsingborg-storsta-beslaget-i-sverige
Citera
2026-01-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolandRomanski
Självklart är det så! Skulle hon verkligen ha haft kokain i fickan och i blodet så skulle ju det få henne och alla oss som röstat fram hennes parti att se ut som fullständiga jubelidioter utan någon som helst trovärdighet.

Låter som önsketänkande.

Labbrapporten kommer förhoppningsvis nu i veckan.

Jag lovar att pudla ifall det är negativt, men allt talar för att det är positivt, både pisstestet och påsen med kokain.

Hon har kört som en dåre förut och blivit av med lappen och gjort ett gäng saker som kastar skugga över uniformen hon bar och posten hon ärats i justitiutskottet och NOA.
Citera
2026-01-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drexel55
Nog finns det efterfrågan på kokain.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/kokain-for-tre-miljarder-hittades-i-container-i-helsingborg-storsta-beslaget-i-sverige

Ja tyvärr och ju mer tillgång ju mer kommer i kontakt med det och provar och blir hooked. Det är en djäkligt dålig spiral.

Katja ser inte lika fräsch ut som hon gjorde för ett par år sedan hon ser lite blek och sliten ut. Visst hon blir ju inte yngre men tycker det ger lite varningsflagg.

Någon som vet mer om Katja ungängeskrets? Vilka umgås hon med? Vilka män finns/har funnits i henne liv? Hon är attraktiv så hanar saknas nog inte runt henne.
Några andra detaljer tex är hon en festprinsessa/ofta ute på krogen? Några andra händelser runt henne?
Citera
2026-01-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En helt normal ladd-torsk kan enkelt dra i sig 1g under en helkväll så det är knappast en ”större mängd” att ha 2g på sig. Det är vanligt att man köper lite mer än vad man behöver för tillfället när man ändå köper.

Jämför det med bärs - tycker du det är en ”stor mängd” öl om en person handlar en platta bärs (bärs för två fester för nån som dricker lite mer än genomsnittet) på systemet?

Med ladd-torsk menar du nån som brukar köra rätt hårt och har hög toleransnivå?

Om jag var polis och stannade nån och den hade en platta bärs på passagerarsätet och verkade packad så hade jag nog sagt nåt om att det var hemskt va många öl du hade där. Hade nog tyckt det ännu mer om personen var högt uppsat inom IOGT eller någon liknande organisation.

2 gram är mycket ladd att ha på sig som polis, som riksdagspolitiker, som ledamot i justitieutskottet.

Kränger man dessutom för osynligt vilt och kör 70 på 40-väg så är det nog även en för stor mängd för att du ska kunna framföra ett fordon utan att riskera ditt och andras liv.
Citera
2026-01-12, 17:28
Medlem
Är det konstaterat kokain?
Citera
2026-01-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Riksdagsledamot för SD och föredetta snut=White Trash
Enligt de som känner till, valdes hon in som polisexpert i SD, fast det fanns en kille som hade mycket mer erfarenhet och var mer mogen än denna. Skulden skall läggas på SD ledningen som nu får smaka på sin bittra "jämställdhets" medicin ! Hon verkar dessutom försöka hitta på historier om djurolycka och när povet togs mm. Nej hon skall lämna plats till en mer kapabel person. Samtidigt kan man tycka att hon är ett ditlockat offer, har de ingen koll i SD ?
Citera
2026-01-12, 17:34
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Hen har ju inte fel.
Summa summarum är ju att det är samma skit på båda sidor.

Det kallas för skuldspädning och är på samma nivå som småskoleelever brukar försöka komma undan med… men han då?

Sossarna gjorde fel, Katja synes ha gjort fel. Men det är helt olika saker och har inte med varandra att göra.
Citera
2026-01-12, 17:43
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Om jag var polis och stannade nån och den hade en platta bärs på passagerarsätet och verkade packad så hade jag nog sagt nåt om att det var hemskt va många öl du hade där.
Du tänker så för att du inte är polis.

Citat:
Hade nog tyckt det ännu mer om personen var högt uppsat inom IOGT eller någon liknande organisation.

Tungt skäl till varför du aldrig borde bli polis.
En polis borde vara fri från fördomar.
Du har uppenbarligen aversion mot IOGT (vad fan det nu är).
Du är helt olämplig som polis.
Citera
2026-01-12, 17:48
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Riksdagsledamot för SD och föredetta snut=White Trash
Jag hugger.

En polis är alltid respektabel intill det faktum att han/hon inte är det.

Poliser skyddar oss själva från vår uppenbara förutbestämbarhet att kuka ur och betee oss som chimpanser.
Citera
2026-01-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du tänker så för att du inte är polis.

Tungt skäl till varför du aldrig borde bli polis.
En polis borde vara fri från fördomar.
Du har uppenbarligen aversion mot IOGT (vad fan det nu är).
Du är helt olämplig som polis.

JAG är olämplig som polis!!??

Katja kör över 70 på 40-väg, kör rattfull och kör runt med stora mängder kokain på sig.

Hon tycker SD tydligen inte bara är lämplig som polis, utan som ledamot i justitieutskottet.

Katja är inte ens lämpad att ha körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in