2026-01-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
En normal mängd kokain innehavt av en rattfull ledamot i justitieutskottet 😂

det är fan bara SD och deras hårt jobbande fabrik som kan spotta ur sig nåt sånt.

(FB) Hur mycket kokain?

0,05-0,1 gram per "lina" enligt flera. Räcker för 4-8 pers en helkväll.

Va ska vänsterpressen ta upp härnäst?
Att Katja äter normalt mycket mat?

Ni är fan slut i huvudet, hon sitter fan i justitieutskottet och förespråkar övervakning och hårdare straff för bla a narkotikabrott eftersom det "göder gängen"

Ja, nu var det ju mer klassificeringen jag var ute efter och inte att normalisera brottet.
Du skrev nämligen tidigare att hon blev ertappad med "en stor mängd narkotika i bilen" men det var ju då ett felaktigt påstående från din sida eftersom detta klassas som en "normal" mängd.
Hade hon ertappats med en stor mängd narkotika hade det ju även väckt frågor om huruvida hon även langade men nu handlar det enbart om narkotikainnehav för eget bruk.
Tror det är bra om folk här lär sig skilja äpplen från päron, SD:are eller non SD:are.
Citera
2026-01-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det kan säkert vara så att polisen hanterat detta mindre lyckat. Men följande saker kan vi nog vara helt säkre på.

- Något större "vilt" har iaf inte blivit påkört. Teoretiskt kanske hon har väjt för ett rådjur.
- Hon bör vara medveten om att hennes körkort inte ligger i plånboken.
- Hon bör veta att polisen beslagtagit en plastpåse med något i som de hittat bland hennes saker.
- Hon bör vara medveten om att hon lämnat både blod- och urinprov.

Att man sedan kanske inte korrekt informerat henne om att hon är misstänkt för brott (vilket jag tror att man har gjort) är ju tämligen ointressant. Lika ointressant är ju ett ev blås som inte visat på alkohol i blodet. Hon kan ju vara drograttfull (vilket ju blod- och urinprov då kommer att visa) trots att hon då ev inte haft alkohol i kroppen när hon blåste.

Jag misstänker att hon kommer följa sin partiledares exempel och neka till allt.

Att preliminära pisstestet visade positivt och påsen med stor sannolikhet innehöll kokain, är inte tillräckligt tillräckligt för åtal.

Därför säger hon att hon inte är misstänkt för något.

När både pisset och påsen (antagligen i veckan) bevisas innehål!a kokain så kommer hon fortsätta neka så att processen kommer tvingas tas till rättegång.

Där hon efter ett par hundra tusen ytterligare skattekronor döms då bevisningen är så solid.
Men under tiden kommer hon fortsätta kunna säga att hon inte vet nåt om nåt indraget körkort eller pissprov. Domen kommer självfallet överklagas.

Och allt pekar på att partistyrelsen kommer låta henne sitta kvar i justitieutskottet under denna process.
Citera
2026-01-12, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Ja, nu var det ju mer klassificeringen jag var ute efter och inte att normalisera brottet.
Du skrev nämligen tidigare att hon blev ertappad med "en stor mängd narkotika i bilen" men det var ju då ett felaktigt påstående från din sida eftersom detta klassas som en "normal" mängd.
Hade hon ertappats med en stor mängd narkotika hade det ju även väckt frågor om huruvida hon även langade men nu handlar det enbart om narkotikainnehav för eget bruk.
Tror det är bra om folk här lär sig skilja äpplen från päron, SD:are eller non SD:are.

2 gram är en helkväll ladd för 4-6 personer enligt flera trådar här på FB.
hade en ensam person kånkat på 2 plattor tuborg hade jag tyckt personen bar på "en stor mängd öl"

och själv tycker jag ju då att en normal mängd kokain i fickan på en ledamot i justitieutskottet är 0,0 gram.
Senast redigerad av Robokopf 2026-01-12 kl. 08:08.
Citera
2026-01-12, 08:50
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamoten-katja-nybergs-privata-detektivbyra/

Katja Nyberg, SD-riksdagsledamot och polis på Noa, lanserade en privat detektivbyrå på nätet.

Parallellt med sitt polisjobb erbjöd hon att använda sina kontakter och göra slagningar i register.

Inte första gången hon är i blåsväder alltså. Inte första gången hon blir av med lappen heller, två månaders indraget körkort efter att ha kört över 70 på 40-väg 2022.

Stoppad för att hon körde svajigt, parerade för vilt enligt henne själv. Ingen av poliserna hade sett nåt på vägen utom henne.

Sen nekade hon till att hon var misstänkt för något och hävdade att det inte funnits nån påse med vitt i i bilen, när hon de facto är misstänkt för rattfylla och droginnehav och påsen med det vita pulvret är skickad på analys.

Både hennes utsagor och hennes tidigare beteenden tycker jag således pekar mot att hon är skyldig.
Citera
2026-01-12, 09:10
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Sossar och moderater bör fatta ngn gång att SD kan fimpas enkelt på samma sätt som Dansk Folkeparti. Kör bara samma migrationspolitik och korthus SD kommer rasa direkt. Helt onödigt parti på politiska kartan. Precis som MP.

Tack vare SD vi har dom fantastiska fina priser på bränsle idag.
Citera
2026-01-12, 09:13
Medlem
Citat:
Inte första gången hon blir av med lappen heller, två månaders indraget körkort efter att ha kört över 70 på 40-väg 2022.

Tycker det är löjligt att folk försvarar henne, och försöker antyda att poliserna som stoppade henne är korrupta, då hon själv då kört som en biltjuv förut och behandlat sin roll som polis lite komsi komsaa.

Sen nekade hon till att hon var misstänkt för något och hävdade att det inte funnits nån påse med vitt i i bilen, när hon de facto är misstänkt för rattfylla och droginnehav och påsen med det vita pulvret är skickad på analys.

Både hennes utsagor och hennes tidigare beteenden tycker jag således pekar mot att hon är skyldig

Jag tror du misstolkar medvetet då du anklagar folk för att försvara henne. Jag har blivit anklagad för det trots att jag inte gjort det.
Citera
2026-01-12, 09:22
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Jag tror du misstolkar medvetet då du anklagar folk för att försvara henne. Jag har blivit anklagad för det trots att jag inte gjort det.

Det har varit ett antal poster som försvarat henne och anklagat allt och alla för att konspirera mot henne/SD. Det är flertalet här som gjort det och som hellre går rutten: "Vi måste ta reda på sanningen och skydda henne!" snarare än att se att någon som åkt dit för liknande brott tidigare nu sitter i klaveret igen.

Vilket är ok, det är ju bara åsikter och självbevarelsedrift för partimedlemmar, men ser ingen anledning att försöka säga att det inte skett. Är ju bara att läsa tråden för att se det.
Citera
2026-01-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Det har varit ett antal poster som försvarat henne och anklagat allt och alla för att konspirera mot henne/SD. Det är flertalet här som gjort det och som hellre går rutten: "Vi måste ta reda på sanningen och skydda henne!" snarare än att se att någon som åkt dit för liknande brott tidigare nu sitter i klaveret igen.

Vilket är ok, det är ju bara åsikter och självbevarelsedrift för partimedlemmar, men ser ingen anledning att försöka säga att det inte skett. Är ju bara att läsa tråden för att se det.

Nu har jag blivit anklagad för att försvara henne trots att jag inte gjort det och Robokopf har uppenbara dolda motiv i sina kommentarer.

Enligt reglerna bör vi inte diskutera vilka partier som är värst.
Citera
2026-01-12, 09:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2

När det kommer till ladd så är det 0,5g som räknas som eget bruk enligt svensk lag. Löjligt lite såklart men Sverige har också de hårdaste och konstigaste lagarna kring droger i hela världen.
Citera
2026-01-12, 09:41
Medlem
Där ser ni, de har byggt en höna av ingenting, inget alkohol i blodet, bara hårt arbete för Sveriges framtid. Påsen kan vara vad som helst, saffran osv.

Ingen som har fått förtroendet att rädda Sverige skulle vara så dum att den kör hög på kokain, det säger sig självt.
Citera
2026-01-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolandRomanski
Där ser ni, de har byggt en höna av ingenting, inget alkohol i blodet, bara hårt arbete för Sveriges framtid. Påsen kan vara vad som helst, saffran osv.

Ingen som har fått förtroendet att rädda Sverige skulle vara så dum att den kör hög på kokain, det säger sig självt.

Det är möjligt att du har rätt. Vem vet nu när man inte kan lita på media och Aftonbladet kan man inte lita på.
Citera
2026-01-12, 10:12
Medlem
Citat:
och själv tycker jag ju då att en normal mängd kokain i fickan på en ledamot i justitieutskottet är 0,0 gram.
Självklart är det så! Skulle hon verkligen ha haft kokain i fickan och i blodet så skulle ju det få henne och alla oss som röstat fram hennes parti att se ut som fullständiga jubelidioter utan någon som helst trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in