2025-12-16, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHooligan
Det finns lite olika teorier om uppläggen med Nolvadex och många menar att skillnaden är obefintlig och det är ren broscience. Jag har kört dag 1-14 40mg, dag 15-30 20mg, om jag minns rätt.

Om du kan lägga till HCG vore det bra eftersom du legat på länge. Tänk också på att börja med Nolvadex när allt testosteron är ur kroppen. 5x halveringstiden från sista sticket. Inte 14 dagar efter som många rekommenderade förut på bodybuilding-forumen. För att krångla till det ytterligare är väll ingen helt enig om Enanthes halveringstid, men ca 4-5 dagar.

Jag har ätit nolvan enligt upplägget du skrev. Däremot har jag inte tagit hcg, det har gått över 6 veckor ish sen sista sticket som var 0.5ml 300mg testo e och mina pungkulor är fortfarande krympta, hur länge kan man förvänta sig att det tar innan det blir tillbaka som innan efter min kur?

Skulle hcg hjälpa mig med detta? Är det försent att börja ta hcg?
Citera
2025-12-20, 08:53
Medlem
SweetHooligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronen93
Jag har ätit nolvan enligt upplägget du skrev. Däremot har jag inte tagit hcg, det har gått över 6 veckor ish sen sista sticket som var 0.5ml 300mg testo e och mina pungkulor är fortfarande krympta, hur länge kan man förvänta sig att det tar innan det blir tillbaka som innan efter min kur?

Skulle hcg hjälpa mig med detta? Är det försent att börja ta hcg?
Man vill komma igång med hCG tidigare så att bollarna har funktion när signaleringen från nolvan startar. Jag är osäker på om det är värt att stoppa in i det här läget.

Skriv i den här tråden så kan de säkert ge bättre svar: https://www.flashback.org/t126804p263
Citera
2025-12-23, 02:21
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHooligan
Kul att se ett upplägg som faktiskt är TRT på riktigt. Har du övervägt alternativet att söka till en privatklinik?

Cypionate brukar ligga på 200mg/ml så 0,3ml per vecka är 60mg. Lite låg dosering för att hamna på 22-25 kanske. Men du skulle kunna prova det. Alternativt sätt 0,3ml var 5e dag för jämnare nivåer och lite högre dos.

Eller 0,2ml var 3,5/dag, typ måndag morgon, torsdag kväll.

Ja, det har jag absolut. Ekenhälsan etc. Problemet med dom är att det är lång utredningstid och inga garantier. Det kostar mycket och du kan slänga loss fem papp och få ett nej.
Citera
2025-12-24, 22:41
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Hur undviker ni som trycker att bli tagna av polisen?

Jag körde på ett Nordic Wellness innan och där har jag sett polisen komma in och gå runt säkert 4-5 gånger, på det andra gymmet jag kör på nu är det en kille där det är glasklart att han tar steroider vilket är sällsynt i en småstad som jag bor i, tänker på populärare gym i till exempel Stockholm där det säkert finns flera stycken som brukar, blir man inte jävligt paranoid att polisen antingen dyker upp på gymmet eller att någon med för mycket fritid tjallar på en och polisen rakt av dyker upp hemma hos er?
Jag har aldrig sett polisen genomföra några dopingtester på gym under de 16 år som jag har tränat. Under den tiden har jag tränat på olika gymkedjor i olika städer i Sverige och Österrike. Visst kan det förekomma kontroller på vissa gym, men då måste det finnas en stark misstanke om att flera män dopar sig. Det är mycket sällan som polisen lägger resurser på att spana och utreda dopingbrott. När det gäller dopingbrott på gym utför polisen vanligtvis kontroller först när de har fått in tips från allmänheten och det finns en tydlig misstanke om att någon använder steroider.

Sedan är det så att varje person som tar steroider har ett ansvar att göra det på ett diskret och kontrollerat sätt samt man att inte drar till sig för mycket uppmärksamhet. Om man till exempel använder samma dos under ett år och därefter höjer dosen någon gång per år, kommer sannolikt ingen på gymmet att misstänka dopning, eftersom ökningen av muskelmassa då framstår som rimlig i förhållande till tidsutvecklingen. Men om man höjer dosen varje månad och får kraftiga ökningar på kort tid får man räkna med att folk misstänker att man använder olagliga substanser.
Citera
2025-12-25, 08:26
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Jag har aldrig sett polisen genomföra några dopingtester på gym under de 16 år som jag har tränat. Under den tiden har jag tränat på olika gymkedjor i olika städer i Sverige och Österrike. Visst kan det förekomma kontroller på vissa gym, men då måste det finnas en stark misstanke om att flera män dopar sig. Det är mycket sällan som polisen lägger resurser på att spana och utreda dopingbrott. När det gäller dopingbrott på gym utför polisen vanligtvis kontroller först när de har fått in tips från allmänheten och det finns en tydlig misstanke om att någon använder steroider.

Sedan är det så att varje person som tar steroider har ett ansvar att göra det på ett diskret och kontrollerat sätt samt man att inte drar till sig för mycket uppmärksamhet. Om man till exempel använder samma dos under ett år och därefter höjer dosen någon gång per år, kommer sannolikt ingen på gymmet att misstänka dopning, eftersom ökningen av muskelmassa då framstår som rimlig i förhållande till tidsutvecklingen. Men om man höjer dosen varje månad och får kraftiga ökningar på kort tid får man räkna med att folk misstänker att man använder olagliga substanser.

Har inte heller sett polisen utföra några tester på gymmet eller att någon blivit tagen, men sen gymmade jag ju också på Nordic Wellness, inget byggargym precis, men har sett polisen där flera gånger och det är ju uppenbart varför dom är där, på mitt nya gym har jag inte sett dom men tränar också vid en udda tid (11 på förmiddagen).

Influencers på sociala medier har man ju sett blivit testade vilket hänger ihop med det du säger att dom fått tips utifrån, tänker också att det är det man sannolikt skulle åka dit på, att någon tradig jävel på gymmet eller personalen själv tipsar polisen.

Såg ju i tråden om razzior när jag skrev min initiala kommentar att flera stycken funderade på att deloada någon vecka då dom hört att polisen är väldigt aktiva på gymmet just nu.

Om man är nojig som mig så får man väl helt enkelt köra på ett byggargym i någon källare som inte samarbetar med polisen, inget som finns i närheten av mig dessvärre.
Citera
2025-12-25, 12:35
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Har inte heller sett polisen utföra några tester på gymmet eller att någon blivit tagen, men sen gymmade jag ju också på Nordic Wellness, inget byggargym precis, men har sett polisen där flera gånger och det är ju uppenbart varför dom är där, på mitt nya gym har jag inte sett dom men tränar också vid en udda tid (11 på förmiddagen).

Influencers på sociala medier har man ju sett blivit testade vilket hänger ihop med det du säger att dom fått tips utifrån, tänker också att det är det man sannolikt skulle åka dit på, att någon tradig jävel på gymmet eller personalen själv tipsar polisen.

Såg ju i tråden om razzior när jag skrev min initiala kommentar att flera stycken funderade på att deloada någon vecka då dom hört att polisen är väldigt aktiva på gymmet just nu.

Om man är nojig som mig så får man väl helt enkelt köra på ett byggargym i någon källare som inte samarbetar med polisen, inget som finns i närheten av mig dessvärre.
Det är oftast de som skryter om att de är störst och aggressivast samt marknadsför sig på sociala medier som åker fast. De män som ser onaturligt stora ut är också i riskzonen.

Män som är i riskzonen (bodybuilders): https://i0.wp.com/www.muscleandfitness.com/wp-content/uploads/2018/12/bodybuilders-11091.jpg?quality=86&strip=all

Män som inte är i riskzonen (typisk lean/hunk-look): https://thumbs.dreamstime.com/b/muscled-male-model-konstantin-kamynin-studio-57902442.jpg https://i.pinimg.com/1200x/56/2d/75/562d75eab3b6bc6f60c02542c5e2e329.jpg

Om man kurar måste man hålla låg profil och se till att de ökningar man gör är ”acceptabla” inom en rimlig tidsram. De som höjer dosen kontinuerligt och inte anpassar sina ökningar efter tiden samt hur omgivningen reagerar får helt enkelt skylla sig själva.

Jag har tränat på Nordic Wellness i många år tidigare och har aldrig sett en enda dopingkontroll utföras av polisen. När jag kommer att kura för första gången nästa år tänker jag först köra 250 mg Testo E i 5 månader (20–21 veckor), sedan avsluta kuren och köra PCT i 2 månader för att därefter återigen hoppa på en 250 mg-kur i 5 månader, följt av ytterligare 2 månader PCT. Då har det gått totalt 14 månader, och jag har byggt muskler samt behållit min fysik. Om mina blodvärden ser bra ut och biverkningarna är milda kan jag tänka mig att höja dosen.

Om man gör så som jag har beskrivit är risken att åka fast i en dopingkontroll nästintill obefintlig. Dessutom tänker jag, medan jag kurar, klä mig i långärmade tröjor och hålla mina ökningar diskreta.
Citera
2025-12-30, 08:49
Medlem
SwingKidds avatar
Läste detta i dag i DN där dom skriver om hur dåligt det är med att ta extra testosteron för att motverka vad du tror är testosteronbrist. Att till och med mäta testosteronet är skadligt enligt endokrinologen Mikael Lehtihet: https://www.dn.se/sverige/lakare-varnar-for-testosterontrend-du-blir-som-en-kastrerad-hankatt

Kommentarer? 😀
Citera
2025-12-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Läste detta i dag i DN där dom skriver om hur dåligt det är med att ta extra testosteron för att motverka vad du tror är testosteronbrist. Att till och med mäta testosteronet är skadligt enligt endokrinologen Mikael Lehtihet: https://www.dn.se/sverige/lakare-varnar-for-testosterontrend-du-blir-som-en-kastrerad-hankatt

Kommentarer? 😀
Låst artikel, men att bilden har textningen "Att äta testosteron som tillskott är en dålig idé" säger ju allt om kunskapsnivån i artikeln.
Citera
2026-01-02, 00:31
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Låst artikel, men att bilden har textningen "Att äta testosteron som tillskott är en dålig idé" säger ju allt om kunskapsnivån i artikeln.

Dom kanske menar sådana där fåniga kosttillskottspiller som säljes. Kommer inte ihåg vad de heter..innehåller ordet test tror jag.
Citera
2026-01-02, 13:06
Medlem
Brenz1s avatar
Tjena! Ska hoppa på min första kur snart. Är alpha pharma ett bra alternativ som märke?

Sedan har jag läst på lite om pct, som jag förstått det så är en blandning av Nolva och clomid bäst efter kuren?

En annan sak som jag är nojjig över är potentiell gyno, emellertid så verkar nolva kunna minska risken för detta under kuren? Någon veteran som har lust att bidra med sin kunskap?

Tack på förhand!
Citera
2026-01-08, 14:18
Avstängd
Jag har en fråga, om man importerar läkemedel ifrån utlandet, hur brukar ni göra då? Är det okej att skriva sin egna adress, namn osv om tullverket skulle komma på en? Eller finns det någon annan fraktmetod som inte kräver ens äkta namn?
Citera
2026-01-12, 17:10
Medlem
SweetHooligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenz1
Tjena! Ska hoppa på min första kur snart. Är alpha pharma ett bra alternativ som märke?

Sedan har jag läst på lite om pct, som jag förstått det så är en blandning av Nolva och clomid bäst efter kuren?

En annan sak som jag är nojjig över är potentiell gyno, emellertid så verkar nolva kunna minska risken för detta under kuren? Någon veteran som har lust att bidra med sin kunskap?

Tack på förhand!
Ingen koll på alpha pharma.
Svårt att ge råd med så lite info också.
Men nolva/clomid enskilt eller tillsammans är vanligt. Gärna hCG också.

Nolva kan användas om känningar i brösten kommer under kuren. Helst vill du kontrollera ditt östrogen med blodprover 5-6 veckor in och om det behövs, lägga till tex Aromasin, beroende på hur det ser ut.

Det allra bästa är att ha en tätare injektionsfrekvens från början så håller du förhoppningsvis östrogenet OK. Det räcker för många på doser upp emot 250mg-350mg testo per vecka, vilket borde vara en rimlig första kur. Och då menar jag minimum 2 stick per vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in