Citat:
Ursprungligen postat av
mimimex
Jag har aldrig sett polisen genomföra några dopingtester på gym under de 16 år som jag har tränat. Under den tiden har jag tränat på olika gymkedjor i olika städer i Sverige och Österrike. Visst kan det förekomma kontroller på vissa gym, men då måste det finnas en stark misstanke om att flera män dopar sig. Det är mycket sällan som polisen lägger resurser på att spana och utreda dopingbrott. När det gäller dopingbrott på gym utför polisen vanligtvis kontroller först när de har fått in tips från allmänheten och det finns en tydlig misstanke om att någon använder steroider.
Sedan är det så att varje person som tar steroider har ett ansvar att göra det på ett diskret och kontrollerat sätt samt man att inte drar till sig för mycket uppmärksamhet. Om man till exempel använder samma dos under ett år och därefter höjer dosen någon gång per år, kommer sannolikt ingen på gymmet att misstänka dopning, eftersom ökningen av muskelmassa då framstår som rimlig i förhållande till tidsutvecklingen. Men om man höjer dosen varje månad och får kraftiga ökningar på kort tid får man räkna med att folk misstänker att man använder olagliga substanser.
Har inte heller sett polisen utföra några tester på gymmet eller att någon blivit tagen, men sen gymmade jag ju också på Nordic Wellness, inget byggargym precis, men har sett polisen där flera gånger och det är ju uppenbart varför dom är där, på mitt nya gym har jag inte sett dom men tränar också vid en udda tid (11 på förmiddagen).
Influencers på sociala medier har man ju sett blivit testade vilket hänger ihop med det du säger att dom fått tips utifrån, tänker också att det är det man sannolikt skulle åka dit på, att någon tradig jävel på gymmet eller personalen själv tipsar polisen.
Såg ju i tråden om razzior när jag skrev min initiala kommentar att flera stycken funderade på att deloada någon vecka då dom hört att polisen är väldigt aktiva på gymmet just nu.
Om man är nojig som mig så får man väl helt enkelt köra på ett byggargym i någon källare som inte samarbetar med polisen, inget som finns i närheten av mig dessvärre.