2026-01-12, 06:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Var någonstans framgår att han var välutbildad? Tidsstämpel tack.

10 års erfarenhet av arbete för DHS.
Veteran från Irak-kriget.
Medlem i FBI’s Joint Terrorism Task Force.
Medlem i ett SWAT team.
Skjutinstruktör.

Han skjuter tre bra skott på mindre än 0,5 s trots att han blir påkörd.

Han är fucking Rambo.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/ice-officer-jonathan-ross-veteran-spent-decade-dhs-rcna253254
Senast redigerad av borskungen 2026-01-12 kl. 06:41.
Citera
2026-01-12, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Fel. Han stog till höger om bilens framsida. Sedan vred kvinnan ratten åt vänster och backade så att bilen pekade rakt mot agenten. Denna började flytta sig år vänster för att inte stå framför bilen, men kvinnan började gasa innan han hunnit över. Han hade ren tur att däcken spann på isen.
Från agentens egna kamera så ser man att han kommer gåendes in framför bilen från höger. Kvinnan vrider så som du säger ratten åt vänster och backar, sedan vrider hon ratten åt höger och lägger i en annan växel. Agenten har då när bilen börjar röra sig framåt hamnat framför vänster framlykta. Visst, han hade absolut kunnat träffas av bilen men det är ju helt klart att hon försöker ta sig därifrån, inte träffa agenten. Att hon ändå gör fel behöver man inte diskutera om, det är självklart. Liksom att även agenten helt åsidosätter sin egen säkerhet genom att gå framför bilen.
Citera
2026-01-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Det är hans jobb att ställa sig framför bilen.
Nej, det är möjligtvis hans jobb att hindra kvinnan att ta sig från platsen. Hans jobb kan aldrig vara att bli påkörd. En människokropp stoppar nämligen inte en bil så det är helt idiotiskt att ställa sig framför en bil ifall man kan misstänka att den kommer att försöka ta sig därifrån.
Citera
2026-01-12, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vad yrar du om? Jag pratar om att man är en idiot om man ställer sig framför en bil som körs av någon man vill ha stopp på och som har motorn igång. Att bilen stod still när han efter sitt varv runt bilen ställde sig framför den har såklart alla sett, även jag. Så varför yra om den ointressanta detaljen?

Den kördes inte när han ställde sig där som sagt, den stod still.
Citera
2026-01-12, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Inte olagligt att vara en idiot
Olagligt att göra som flatan gjorde även i liberala Sverige
Nej, poliser/agenter som utsätter sig för onödig fara gör givetvis inget olagligt. Det är bara idiotiskt och den typen av poliser/agenter inget jag skulle gilla att jobba med om jag var kollega.

Och ja, utan att kunna lagarna i USA begår kvinnan med all säkerhet minst två brott innan hon skjuts.

Lägg sedan till att iaf jag anser att polismanne begår ett brott när han skjuter henne. Han kommer ju dock givetvis inte att dömas. Hade kvinnan i bilen däremot demonstrerat mot ett påstått stulet val och varit utklädd till schaman, då kanske agenten åkt dit.
Citera
2026-01-12, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Den kördes inte när han ställde sig där som sagt, den stod still.
Ja och för andra gången då, varför yra om det? Jag har aldrig påstått något annat. Jag påstår att man är en idiot om man ställer sig framför en bil med motorn igång och med en misstänkt dåre bakom ratten.
Citera
2026-01-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ja och för andra gången då, varför yra om det? Jag har aldrig påstått något annat. Jag påstår att man är en idiot om man ställer sig framför en bil med motorn igång och med en misstänkt dåre bakom ratten.

Nej man är inte en idiot om man ställer sig framför en bil som står stilla.

Varför kommer du med så här desperata försvar?
Citera
2026-01-12, 06:55
Medlem
Syrons avatar
Citat:

Lägg sedan till att iaf jag anser att polismanne begår ett brott när han skjuter henne. Han kommer ju dock givetvis inte att dömas. Hade kvinnan i bilen däremot demonstrerat mot ett påstått stulet val och varit utklädd till schaman, då kanske agenten åkt dit.

Sant, I framtiden bör alla klä ut sig som schamanen när de utför brott istället för ansiktsmasker eller huvor. One simple trick!
Citera
2026-01-12, 07:00
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Nej man är inte en idiot om man ställer sig framför en bil som står stilla.

Varför kommer du med så här desperata försvar?

Varför var det nödvändigt att döda henne? Hade inte polisen kunnat skjuta sönder däcken så hon inte kunde fly och så hade han kunnat gripa henne? Sköt han inte henne helt enkelt för att han tyckte att AFA-flatan var äcklig?
Citera
2026-01-12, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Varför var det nödvändigt att döda henne? Hade inte polisen kunnat skjuta sönder däcken så hon inte kunde fly och så hade han kunnat gripa henne?

Det är lätt att sitta med facit i hand och analysera, svårare att agera där och då under stor press när en bil accelererar mot dig. Hans agerande var inte orimligt med tanke på den livsfara han utsattes för.

Dessutom, vad skulle vi säga om hans agerande om han inte skjutit henne och hon hade fortsatt och kört ihjäl andra?
Citera
2026-01-12, 07:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Varför var det nödvändigt att döda henne? Hade inte polisen kunnat skjuta sönder däcken så hon inte kunde fly och så hade han kunnat gripa henne? Sköt han inte henne helt enkelt för att han tyckte att AFA-flatan var äcklig?

Skjuta mot däcken, lol. Man skjuter aldrig mot däcken. Du har tittat för mycket på film.
Citera
2026-01-12, 07:17
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Skjuta mot däcken, lol. Man skjuter aldrig mot däcken. Du har tittat för mycket på film.

Varför inte skjuta mot däcken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in