2026-01-12, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du uppvisar tydliga tecken på TDS

Betyder:

Du uppvisar tydliga tecken på att inte dyrka Donald Trump

Puh, jag är frisk.

Jo det är OnT att diskutera aktivism om det är relevant i det här fallet och om Trumps politik har något med det att göra. Och det har det väl, eller?

Aktivismen stod de dödade kvinnan för i detta fall så det är OnT.
Kapitolium är däremot helt OT som sagt.
Frågor på det?
Citera
2026-01-12, 06:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Aktivismen stod de dödade kvinnan för i detta fall så det är OnT.
Kapitolium är däremot helt OT som sagt.
Frågor på det?

Trump benådade ju brottslingarna som ville störa demokratiska beslut, och du skrev att om sådant tillåts avskaffas demokratin. Så hur är din syn på det egentligen? Är det bra ibland eller är det alltid dåligt?
Citera
2026-01-12, 06:04
Medlem
Citat:
Trump benådade ju brottslingarna som ville störa demokratiska beslut, och du skrev att om sådant tillåts avskaffas demokratin. Så hur är din syn på det egentligen? Är det bra ibland eller är det alltid dåligt?

Trump är vald president och har makt att benåda i demokratisk ordning.
Frågor på det?
Citera
2026-01-12, 06:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Trump är vald president och har makt att benåda i demokratisk ordning.
Frågor på det?

Ja frågade hur din syn är på det. Inte vad Trump har rätt att göra. Men du kan inte tänka själv eller?
Citera
2026-01-12, 06:09
Medlem
Citat:
Ja frågade hur din syn är på det. Inte vad Trump har rätt att göra. Men du kan inte tänka själv eller?

Min syn på det är att det är demokratiskt som sagt. Folket har gett honom den makten.
Citera
2026-01-12, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Sarkasm, bortkastad på kreti och pleti.

No shit. Snacka om självmål.
Citera
2026-01-12, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Här är en mycket noggrann videoanalys av händelsen:
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=gM-opP2DcMagDOJJ&t=394

6:35 Agenten är inte framför bilen.

6:36 Kvinnan har backat i en båge och polismannen är nu framför bilen. Hjulen är tydligt vridna åt vänster.

6:37 Hjulen är riktade något åt vänster, mot agenten. Kvinnan gasar. Hjulen spinner pga. isen på vägen.
Några millisekunder senare ser man att agenten drar upp sitt skjutvapen med högerhanden. Hjulen är fortfarande riktade lite åt vänster, nästan rakt fram. Alltså INTE åt höger.

Efter det skjuter agenten samtidigt som hjulen vrids åt höger och kvinnan kör (på agenten).

Dvs. agenten ställde sig inte medvetet framför bilen. Han hamnade där efter att kvinnan backat i en båge.
Var någonstans framgår att han var välutbildad? Tidsstämpel tack.
Citera
2026-01-12, 06:21
Medlem
Citat:
Jag förklarade varför det är relevant. Svara på frågan nu.

Din logik är trasig.
Den här tråden handlar inte om Kapitolium eller Trumps benådningar.

Fortsätter du rapporterar jag dig.
Ta dig i kragen och sök vård för din TDS.
Citera
2026-01-12, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ingen bryr sig om det var 0.5 eller 5 sekunder. Ett mord är ett mord.

Ord betyder något.

Det här är lika mycke ett mord som en vattendroppe är ett hav.
Citera
2026-01-12, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Att skjuta föraren är dessutom knappast ett optimalt självförsvar. Bilen är ju redan i rörelse och kommer träffa agenten oavsett. Har väldigt svårt att tro att poliser är tränade att hantera situationen på detta sätt. Tror dessvärre att gärningsmannen kommer komma undan då Trumpadministrationen backar honom i media.

Skrämmande att så många tyckte det var rätt att skjuta henne eftersom hon var vänsteraktivist/dålig mamma/lesbisk/hetsade ICE m.m. Sådana saker borde spela noll roll för hur man ser på detta. Men MAGA trycker på detta om och om igen för att få sina anhängare att se henne som en mindre värdefull människa som förtjänar att dö. Skrämmande.
Klart att han kommer att frias. Det är en helt annan syn på dessa demonstranter jämfört med de som för ett antal år sedan demonstrerade mot det "stulna" valet.
Citera
2026-01-12, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
De beordrade henne inte ur bilen? Menar du att de ska dra sina vapen för att hon ska lyssna?

Hon däremot drog vapen när hon la i växeln och körde efter att ha blivit beordrad att stanna. En bil räknas som ett dödligt vapen.
Lär dig läsa och förstå skriven text.

Jag skrev inte att de inte beordared henne ur bilen. Jag skrev inte heller att de ska behöva dr vapen för att folk ska lyda.

Jag skrev att jag inte hade haft problem med ett scenario där de dragit vapen i ett tidigare skede än som nu skedde.
Citera
2026-01-12, 06:35
Medlem
Citat:
Han stod redan där när bilen stod still.
Har du inte kollat på några filmer?
Vad yrar du om? Jag pratar om att man är en idiot om man ställer sig framför en bil som körs av någon man vill ha stopp på och som har motorn igång. Att bilen stod still när han efter sitt varv runt bilen ställde sig framför den har såklart alla sett, även jag. Så varför yra om den ointressanta detaljen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in