2026-01-11, 19:09
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är "prinsess-syndromet", eller som jag kallar det själv "Kim Jong un-syndromet" som gör sig gällande. Den här typen av personer förstår helt enkelt inte allvaret i tillsägelserna från ordningsmakten och agerar därför som de alltid gjort (alltså genom att konstra, få nervsammanbrott, gapa och skrika) i liknande situationer.

Såhär:

0-7 år: Det här handlar om kvinnor, i västvärlden mer eller mindre uteslutande om kvinnor, som växt upp i miljöer där föräldrarna talat om för dem att de är perfekta, att all världens problem beror på män, att deras känslor går före sunt förnuft och sådana petitesser som uppfostran, logisk stringens och bildning helt enkelt inte gäller om de inte känner att det är rätt.

7-25 år: Så kommer de till skolan och uppvisar vad de fått med sig hemifrån, ivrigt påhejade av dagens kulturmarxistiska lärarkår. Girl power o.s.v. Om de inte kan något eller visar någon förmåga att förstå detsamma, så får de MVG ändå, för att de är så söta och duktiga och har det så jobbigt med de vilda pojkarna.

25- år: Därefter kommer de ut i arbetslivet, där det är boss bitch som gäller. De kvoteras in till jobb de inte reder ut, med meriter de inte har och de har effektivt suddat ut alla bildningens möjligheter att se och förstå vad som händer dem (kom ihåg, de hade MVG i alla ämnen, men klarade knappt 0,3 på högskoleprovet). Givetvis är samhället fortfarande emot dem, alla män är svin, patriarkatet o.s.v.

Genomgående för alla ålderskategorier är också att de aldrig någonsin har fel. De har alltid rätt och har de inte rätt logiskt så känner de rätt och har således rätt by default.

Ta sedan en sådan kvinna, sätt henne i en situation där hennes feministiska trams, HBTQ-vurmande, flyktingkramande och miljötalibanism inte hjälper, och hon är räddningslöst förlorad. Hon vet helt enkelt inte hur hon ska bete sig och då återgår hon till grunden, där hon alltid har rätt och alla män är svin.

Resultatet ser vi i klippet.

Jag har, naturligtvis, inte någon statistik som underbygger ovanstående, men med över 40 år i jordelivet och en rimlig förmåga att uppfatta min omgivning, så är jag tämligen säker på att kvinnan ifråga var en av ovanstående prinsessor. Jag hade till och med vågat sätta pengar på det.
Den process du beskriver kan säkert leda till den typen av människor (även om jag kanske tycker att något av dina omdömen om dem är väl hårt).

Sen tror jag att det inte alltid behövs allt det du räknar upp. Det kan räcka med föräldrar som inte ställer krav eller sätter gränser för att barnen ska bli odrägliga. Plussa på med skolor med lågaffektivt bemötande. Lägg till det att dagens barn, från rätt låg ålder, läser om allehanda grupper, -ismer och värderingar på nätet. Där plockar de upp idéer som sedan förstärks när de hamnar i sociala mediers ekokammare. (Förr i tiden fanns det också folk med allehanda idéer, men för det mesta fick de inte kontakt med likasinnade. Men idag finner de varandra via nätet. Det är nog en bidragande orsak till att märkliga idéer, som t ex flat earth, kan få sådant genomslag.)

En annan fråga är vilka grupper som blir så här. Jag tycker att exempelvis många klimataktivister uppvisar rätt likartat beteende, och brist på omdöme när de sätter sig på trafikleder, ställer sig ivägen för idrottare eller limmar fast sig vid flygplan. Och där är det rätt många män.

Föräldrar som sätter gränser, idrotta i en lagsport där man får lära sig att ta hänsyn till alla i gruppen, och ett års värnplikt eller samhällstjänst. Hade de här två stackarna, och alla deras gelikar, gått igenom de stegen, så hade det nog blivit vettigt folk av 80-90% av dem.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2026-01-11 kl. 19:12.
Citera
2026-01-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Nej bilen är ett fortskaffningsmedel oavsett hur den används.

Grok kan hjälpa dig:
**Ja, en bil kan betraktas som ett "deadly weapon" eller "dangerous weapon" enligt amerikansk lag när den används på ett sätt som kan orsaka död eller allvarlig kroppsskada.**

**Federal nivå (relevant för ICE/agenter):**
- 18 U.S.C. § 111(b) – assaulting/resisting federal officer "with a deadly or dangerous weapon" → upp till 20 års fängelse.
Domstolar har upprepade gånger slagit fast att ett fordon räknas som deadly weapon om det används som sådant (t.ex. U.S. v. Moore, 846 F.2d 1163 (9th Cir. 1988); U.S. v. Yusuf, 461 F.3d 374 (3d Cir. 2006)).

**Statlig nivå (exempel):**
- Minnesota: Minn. Stat. § 609.02, subd. 6 – "deadly weapon" inkluderar "any device or instrumentality that, in the manner it is used or intended to be used, is capable of producing death or great bodily harm".
Högsta domstolen bekräftat att bilar räknas (State v.lict, 2006).

**Sammanfattning:**
Lagen fokuserar på **användningen** – inte objektet i sig. Accelerera mot en person/agent → bilen blir ett deadly weapon enligt både federal och statlig rätt.
Citera
2026-01-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan bli politisk kris av det.

De skulle inte varit så snabba med att ta honom i försvar. När de väl gjort det blir det svårt att backa med hedern i behåll utan att förlora ansiktet.
Backar de inte så skyddar de istället förövaren till ett uppenbart mord, eller i vart fall dråp. Ger ingen vidare goodwill det heller. Klart dilemma för Trump administrationen skulle jag säga.

Det här kommer ligga dem i fatet oavsett, men jag tror de vinner på att pudla. Trots allt är det en bit kvar till nästa val.
Ser inte bättre ut hon är otroligt skicklig på svara på alla frågor, men en sådan självsäkerhet kan man utgå att Jonathan inte kommer beröras av att han sköt henne, man kan perfekt svara på alla frågor, samt att bilen är ett vapen, hon gav svar på på alla frågor.

Tror många kommer se detta som rätt när hon var så skicklig på svara på allt, inslaget har 3600 kommentar på mindre än 1 timme.
Citera
2026-01-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
CNN ger inte alls IS-flingan rätt.
Men botox-kärringen som fått sitt DOJ-jobb genom att suga Trumps lilla snopp står förstås helt bakom IS-flingorna.
Jag tyckte hon var ganska snygg o se på, verkar otroligt skärpt, kan inte se att hon svara fel på en enda fråga.

Kan du hitta fel i hennes svar?
Citera
2026-01-11, 19:12
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ang. Din Edit: Ja så är det Einstein. Finns det mer än en bil måste det per definition vara minst en bil framför en annan.
Bra tänkt lillsnillet!

Nej de kan även stå bredvid varandra. Tänk efter ordentligt innan du skriver. And don't drink and post.

I vilket fall, vad som avsågs var att hon ställde sin bil på tvären för att blocka trafik längs gatan. Eller åtminstone ICE fordon.
Citera
2026-01-11, 19:13
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Grok kan hjälpa dig:
**Ja, en bil kan betraktas som ett "deadly weapon" eller "dangerous weapon" enligt amerikansk lag när den används på ett sätt som kan orsaka död eller allvarlig kroppsskada.**

**Federal nivå (relevant för ICE/agenter):**
- 18 U.S.C. § 111(b) – assaulting/resisting federal officer "with a deadly or dangerous weapon" → upp till 20 års fängelse.
Domstolar har upprepade gånger slagit fast att ett fordon räknas som deadly weapon om det används som sådant (t.ex. U.S. v. Moore, 846 F.2d 1163 (9th Cir. 1988); U.S. v. Yusuf, 461 F.3d 374 (3d Cir. 2006)).

**Statlig nivå (exempel):**
- Minnesota: Minn. Stat. § 609.02, subd. 6 – "deadly weapon" inkluderar "any device or instrumentality that, in the manner it is used or intended to be used, is capable of producing death or great bodily harm".
Högsta domstolen bekräftat att bilar räknas (State v.lict, 2006).

**Sammanfattning:**
Lagen fokuserar på **användningen** – inte objektet i sig. Accelerera mot en person/agent → bilen blir ett deadly weapon enligt både federal och statlig rätt.
Men frågan gällde om man kan JÄMFÖRA en bil och ett vapen. Det kan man inte. En polis som ser en man med dragen pistol ska INTE agera på samma sätt som en polis som ser en man i en bil.

I själva verket är det mot reglementet att skjuta rakt in i bilar. Man vet inte hur kulan träffar, om andra sitter i bilen, om någon utanför skadas.
Citera
2026-01-11, 19:13
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jag tyckte hon var ganska snygg o se på, verkar otroligt skärpt, kan inte se att hon svara fel på en enda fråga.

Kan du hitta fel i hennes svar?

Gillar man medelåleders botox-kärringar så.
Hennes svar är ju bara upprapningar på vad Trump har sagt åt henne att säga.
Citera
2026-01-11, 19:14
Medlem
Grontarskonts avatar
Sett en massa filmer och från olika vinklar.

Sammanfattningsvis en ren avrättning!

ICE nollan kommer att bli dömd!

Annars blir han bortplockad av någon arg medborgare alt. får ett pris på sitt huvud!

Man förstår att ICE vandalerna fått sitt jobb i medföljande cornflakes paket!
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Gillar man medelåleders botox-kärringar så.
Hennes svar är ju bara upprapningar på vad Trump har sagt åt henne att säga.
Papegojor kan vara gulliga. Trump verkar gilla papegojor. Alla skator får sparken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag provat att applicera alla dina förklaringar, men på soccer mom istället. Om de gäller för ICE borde de även gälla för soccer mom?

-"Att bli omringad av beväpnad ICE är per definition hotfullt."

-"Hur skulle det vara att aldrig skjuta 3 skott mot en soccer mom nånsin mitt i en väg oavsett orsak?

-"Soccer Mom ska i detta läget kunna sitta i sin bil utan att bli skjuten".

-"Själv tar jag soccer mom som hade 0.5 sekunder på sig att ta ett beslut sida."

Jag fascineras över de 5000 liknande analyserna i tråden som alltid och enbart analyserar vad soccer mom skulle gjort. Aldrig vad ICE skulle gjort. Att bara analysera den ena sidans fel visar att man har en bias. I det här fallet är inläggarna på 7 beväpnade mäns sida mot 1 trebarnsmamma i sin bil på sin hemgata. Det måste vara kvinnohat.

Bitchen skapade en akut livshotande situation ur intet.

Allt annat är irrelevant.

Polisen kände sig tvingad att agera i nödvärn utifrån situationen, rätt eller fel.

Nu kan hon inte skada sin omgivningen längre åtminstone, framförallt i sina egna barn som hon har förlorat vårdnaden om och gjort föräldralösa genom att bete sig som en crackhoe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Men frågan gällde om man kan JÄMFÖRA en bil och ett vapen. Det kan man inte. En polis som ser en man med dragen pistol ska INTE agera på samma sätt som en polis som ser en man i en bil.

I själva verket är det mot reglementet att skjuta rakt in i bilar. Man vet inte hur kulan träffar, om andra sitter i bilen, om någon utanför skadas.

kan du citera det reglementet?
Citera
2026-01-11, 19:15
Medlem
"Clyde Emmons" på FB, bra att masken är av och att alla som vill kan se vad det är som händer:

"The stupid cunts wanna make a go fund me for the stupod bitch that got what she deserved i made one for the ice officer that did his job lets get this man some money"

gofund.me/35c936***

Har även en "paper beats rock"-meme med fascisthälsning som profilbild.

https://imgflip.com/memetemplate/254693224/Paper-beats-rock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in