2026-01-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
* Föraren av fordonet uppträdde inte hotfullt. Hon satt lugnt med båda händerna fullt synliga på ratten. Hon sa uttryckligen att hon inte var upprörd

Tills hennes attackflata till husband skrek "drive bby drive(and dont care whos infront of you)

Att hindra federala agenter i en operation är per definition hotfullt.

Citat:
* Fordonet ifråga utgör en smärre begränsning av framkomligheten, men inte mer än att det borde framkalla som mest irritation. Det verkar inte vara något skarpt läge precis i anslutning till händelsen, och det finns utrymme att köra förbi hennes bil, vilket flera bilar syns göra.

Jesus är det såhär ni personer påriktigt tänker? Finns det fler saker vi kan tumma på tycker du ? hur skulle det vara att aldrig ställa sig på tvären nånsin mitt i en väg oavsett orsak? Hela den här skiten är ännu en pink or blue dress-test. Ni försöker anpassa verkligheten efter era politiska läger ist för tvärtom.

Citat:
* När hon kör därifrån svänger hon ratten flera varv åt höger, bort från agenten. Detta syns mycket tydligt inte minst i agentens egen videoinspelning.

Hon gasar när han står framför och efter det vrider på ratten. Ingen is, agenten hade flygit. Hade kanske varit bättre så ni kunde hållit käften om en sån oviktigt detalj.

Citat:
* Agenten placerar sig frivilligt farligt nära bilens färdriktning.

Bilen skulle inte färdas nånstans för hans kollega var påväg att arrestera henne. Hon hade ingen rätt att färdas en cm oavsett håll. Agenten ska i detta läget kunna lägga sig under hennes däck om han så vill. Hon skulle stiga ur bilen men sket i hans order.

Citat:
* Agentens skott är helt reaktiva; de har ingen inverkan på huruvida han blir träffad av bilen eller inte. Han hade inte blivit träffad av bilen mer ifall han inte hade skjutit.
Gör du den analysen såhär i efterhand armchairballisticsexpert. Själv tar jag agentens som hade 0.5 sekunder på sig att ta ett beslut sida.
Citera
2026-01-11, 19:00
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Enligt reglemente ska en polis inte stå framför en bil, vilket förklarar varför alla polis-bil-filmer visar poliser bakifrån.

Det finns procedurer för polisens säkerhet. ICE är inte polis. Oavsett reglemente eller ej så är det förarens ansvar att inte köra på tjänstemän i deras tjänsteutövande eller vara likgiltiga för om det blir påkörda eller inte. Det händer dessutom vid flera tillfällen av olika orsaker.
-Du vet att en backande bil som kör emot dig är lika farlig som en bil som kör emot dig framåt?

Citat:
Enligt reglemente ska inte ICE-agenter mobilfilma eftersom handen blir upptagen.

Det är givetvis inte bra, bodycam vore bättre. Men samma här, det är för deras egen säkerhet.
-Kan du utveckla om situationen hade utvecklats annorlunda om han inte filmade med mobilen?
-I samma veva, kan du länka till ICEs Reglemente beträffande sakfrågan?

Citat:
Yttrandet Fucking Bitch visar att ICE inte uppträdde professionellt utan känslomässigt.

Oprofessionellt helt klart. En viss hänsyn till chock och adrenalin.

Citat:
ICE hade nyligen blivit utsatt för bil-brott och han var olämplig i sin position, ledningen gjorde fel.

Kan vara så, kan inte vara så. Det vet vi inte i nuläget. Men det är definitivt något som måste tittas närmare på.

Citat:
Du hoppar väldigt snabbt över de två sista skotten, när ICE inte längre kan bli påkörd. De bevisar att det inte något försvar utan en hämnd på en soccer mom som irriterat honom.

Som jag skrev i det citerade inlägget så är det en pågående incident med ett aktivt fordon. Alla skotten kommer inom 2 sekunder. Vi vet inte om föraren bara försöker fly eller ta sats för att backa in i dom eller komma tillbaka för ett nytt försök. I och med att man försöker köra på andra människor är man att betrakta som farlig för såväl tjänstemän som allmänhet.

Men med efterklokhet och en stöddig attityd gömd bakom ett tangentbord och ett illa dolt hat mot deportation som helhet är allting självklart.

Jag tror också att det bästa vore om att hon hade stängt av motorn och klivit ur bilen precis som jag tror att det hade varit bäst om han inte skjutit skott två och tre och arresterat henne senare. Men jag kan se det efter flera timmars läsande och analys i trygghet utan att blivit utsatt själv och fått ta beslut som snarare är baserat på instinkt i en trängd situation utan tid att bedöma det hela.

Citat:
Han får 45 år i fängelse, när pressen från media blir för stor så kommer ICE och Trump att offra skytten.

Troligen tar han sitt liv i fängelse. Jag tror han är en vettig man som till slut kommer att förstå vad han gjort och hans ångest blir outhärdlig.

Tjae vi får väl se. Man kan ha ångest även om man gjorde det rätta i den här typen av situationer.
Citera
2026-01-11, 19:01
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Enligt lagen är den ett vapen om den används så.

Nej bilen är ett fortskaffningsmedel oavsett hur den används.
Citera
2026-01-11, 19:02
Medlem
Bilderberg78s avatar
jag ser endast en sak från alla vinklar från alla videos.

Säger en polis STOPP, så kör kör helvete inte ifrån henom.....
Citera
2026-01-11, 19:04
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Hjulen snurrar runt ett kvarts varv när hon lägger om ratten.

Kallar du verkligen det att spinna?

Vi får konsultera Svenska Akademins ordlista
https://svenska.se/saol/?sok=spinna&pz=1

spinna verb spann, spunnit, spunnen spunnet spunna, pres. spinner

1 fram­ställa garn genom tvinning
2 om fordonshjul: rotera utan att få fäste
3 om katt: kurra av väl­måga
4 ägna sig åt spinning

Jag ska ge dig en ledtråd. Det är nummer 2 du behöver läsa.
Citera
2026-01-11, 19:05
Medlem
Finns det inga bättre filmer inifrån bilen efter att hon blev skjuten?!
Citera
2026-01-11, 19:05
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan bli politisk kris av det.

De skulle inte varit så snabba med att ta honom i försvar. När de väl gjort det blir det svårt att backa med hedern i behåll utan att förlora ansiktet.
Backar de inte så skyddar de istället förövaren till ett uppenbart mord, eller i vart fall dråp. Ger ingen vidare goodwill det heller. Klart dilemma för Trump administrationen skulle jag säga.

Det här kommer ligga dem i fatet oavsett, men jag tror de vinner på att pudla. Trots allt är det en bit kvar till nästa val.

Alla vinner på att de pudlar från sina lögner, men det kommer de sannolikt inte att göra eftersom hela skiten går ut på att skapa kaos överallt, och slutligen inbördeskrig för att implementera undantagstillstånd och krigslagar.
Citera
2026-01-11, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nu är det ju ingen i denna händelsen som ställt sig framför en bil.

EDIT: Eller iofs. Kvinnan som blev skjuten ställde sin bil framför andra bilar om man ska vara petig.
Ang. Din Edit: Ja så är det Einstein. Finns det mer än en bil måste det per definition vara minst en bil framför en annan.
Bra tänkt lillsnillet!
Citera
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Följer man vad man berätta från Trump administrationen viker dom inte en tum på hon var en terrorist.

Kolla själva på CNN nu när dom försöker pressa, man ger Jonathan helt rätt.

Ska vi tro att detta kommer o hålla?

https://www.youtube.com/watch?v=T-UL_rEH1WQ

CNN ger inte alls IS-flingan rätt.
Men botox-kärringen som fått sitt DOJ-jobb genom att suga Trumps lilla snopp står förstås helt bakom IS-flingorna.
Citera
Medlem
Trollen jobbar febrilt men de är för dumma för att skapa ett falskt narrativ.

"Duuuuhhh hjulöööön spinnör!" skriker de i kör.

Jaha. Om hjulen spinner vet Ross och kollegan redan innan att det är halt och att bilen endast kan träffa Ross med minimal hastighet.

Om hjulen spinner på isen, har Ross ännu en anledning att inte stå nära fronten och skjuta.

Som jag minns det halkar agenterna dessutom.

Alla vet att det är halt.

Och hade Ross blivit bumpad av bilen, hade han rasat i backen. Det skulle han aldrig riskera.

Alla fattar att hans sole goal var att döda Good, vilket är en av de mest intressanta aspekterna av eländet.

En krigsveteran i medelåldern agerar inte såhär av misstag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är du som är korkad och framförallt okunnig, men det hänger väl ihop.

Presidenten utser domarna i högsta instans (du vet, man sågar inte av den hand som föder en). Dessutom kan presidenten benåda vem eller vilka han vill. Han har exempelvis redan benådat de som dömdes för att ha stormat capitolium.

Så för att svara på din fråga. Ja han styr.
Tydligen är presidentens benådningsrätt inskränt till det federala rättsystemet. Vad jag förstår kan han inte benåda en person som dömts inom det delstatliga rättsystemet.
Citera
2026-01-11, 19:08
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Att hindra federala agenter i en operation är per definition hotfullt.

Jesus är det såhär ni personer påriktigt tänker? Finns det fler saker vi kan tumma på tycker du ? hur skulle det vara att aldrig ställa sig på tvären nånsin mitt i en väg oavsett orsak? Hela den här skiten är ännu en pink or blue dress-test. Ni försöker anpassa verkligheten efter era politiska läger ist för tvärtom.

Hon gasar när han står framför och efter det vrider på ratten. Ingen is, agenten hade flygit. Hade kanske varit bättre så ni kunde hållit käften om en sån oviktigt detalj.

Bilen skulle inte färdas nånstans för hans kollega var påväg att arrestera henne. Hon hade ingen rätt att färdas en cm oavsett håll. Agenten ska i detta läget kunna lägga sig under hennes däck om han så vill. Hon skulle stiga ur bilen men sket i hans order.

Gör du den analysen såhär i efterhand armchairballisticsexpert. Själv tar jag agentens som hade 0.5 sekunder på sig att ta ett beslut sida.
Jag provat att applicera alla dina förklaringar, men på soccer mom istället. Om de gäller för ICE borde de även gälla för soccer mom?

-"Att bli omringad av beväpnad ICE är per definition hotfullt."

-"Hur skulle det vara att aldrig skjuta 3 skott mot en soccer mom nånsin mitt i en väg oavsett orsak?

-"Soccer Mom ska i detta läget kunna sitta i sin bil utan att bli skjuten".

-"Själv tar jag soccer mom som hade 0.5 sekunder på sig att ta ett beslut sida."

Jag fascineras över de 5000 liknande analyserna i tråden som alltid och enbart analyserar vad soccer mom skulle gjort. Aldrig vad ICE skulle gjort. Att bara analysera den ena sidans fel visar att man har en bias. I det här fallet är inläggarna på 7 beväpnade mäns sida mot 1 trebarnsmamma i sin bil på sin hemgata. Det måste vara kvinnohat.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-11 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in